Μπορούν να προσφέρουν μέγιστη ασφάλεια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Σε όλα τα θέματα ασφάλειας, όλα τα ηλεκτρικά οχήματα, όπως το νέο ŠKODA ENYAQ iV, δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα με συμβατικά συστήματα μετάδοσης κίνησης στον δρόμο, που ήταν και το συμπέρασμα μελετών και δοκιμών από ερευνητές ατυχημάτων και ασφαλιστικές εταιρείες.

Skoda enyaq ivΧάρη σε πολλά προστατευτικά χαρακτηριστικά, τα ηλεκτρικά εξαρτήματα των οχημάτων δεν ενέχουν κίνδυνο ηλεκτροπληξίας ακόμη και σε υγρές συνθήκες – είτε σε στάση είτε σε οδήγηση, φόρτιση σε σταθμούς φόρτισης ή σε περίπτωση ατυχήματος. Ο κίνδυνος πυρκαγιάς δεν είναι επίσης υψηλότερος στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από ό, τι σε μοντέλα με παραδοσιακούς κινητήρες καύσης, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως δεν υπάρχει εύφλεκτο καύσιμο μέσα στο όχημα.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Όλες τις τιμές και εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων της SKODA

Skoda enyaq ivΤην ίδια στιγμή επικρατεί μια λανθασμένη εντύπωση πως λόγω του υψηλού φόρτου ηλεκτρικού ρεύματος που υπάρχει μέσα σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πως ο κίνδυνος ηλεκτροπληξίας είναι αυξημένος, ωστόσο αυτό δεν ισχύει ούτε την ώρα της οδήγησης αλλά ούτε και κατά την επαναφόρτιση. Ο λόγος είναι η προηγμένης τεχνολογίας ασφάλεια με διακόπτες κυκλώματος και εκτεταμένους αισθητήρες που εγγυούνται την ασφάλεια ακόμη και κατά την ώρα της πλύσης, σε περίπτωση πλημμύρας ή ακόμη και κατά την επαναφόρτιση σε βροχή..

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στους εκθεσιακούς χώρους της Unicars το ηλεκτρικό VW ID.4

Η μπαταρία μέσα στο ŠKODA ENYAQ iV είναι εγκατεστημένη στο κάτω μέρος του αμαξώματος έτσι ώστε να προστατεύεται από χτυπήματα σε περίπτωση σύγκρουσης, όπως απέδειξαν και οι δοκιμές ασφαλείας που χάρισαν στο ENYAQ iV και τα πέντε αστέρια ασφαλείας Euro NCAP (τα οποία κατέχουν και πολλά άλλα μοντέλα της ŠKODA). Το σύστημα υψηλής τάσης στο αυτοκίνητο δεν ενέχει αυξημένο κίνδυνο σε περίπτωση ατυχήματος καθώς τα ηλεκτρικά εξαρτήματα αποσυνδέονται αυτόματα από την μπαταρία εντός χιλιοστών του δευτερολέπτου από τη σύγκρουση. Ο οδηγός, οι επιβάτες, άλλοι άνθρωποι που εμπλέκονται στο ατύχημα και οι εργαζόμενοι διάσωσης προστατεύονται με αυτό τον τρόπο από τον κίνδυνο της ηλεκτροπληξίας. Η δοκιμή σύγκρουσης έδειξε ότι η μπαταρία, η οποία είναι καλά προστατευμένη στο πάτωμα του οχήματος, παραμένει άθικτη παρά την πιθανή παραμόρφωση του αμαξώματος.

Skoda enyaq ivΣε περίπτωση πυρκαγιάς, η διαδικασία κατάσβεσης της φωτιάς σε ένα ηλεκτρικό όχημα είναι διαφορετική από ότι σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης και η ŠKODA υποστηρίζει την εξειδικευμένη εξάσκηση των πυροσβεστών για αυτά τα σενάρια. Η ŠKODA AUTO υποστηρίζει αυτά τα εκπαιδευτικά μαθήματα και παρέχει τις ειδικές πληροφορίες και δελτία δεδομένων διάσωσης για να τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν πυρκαγιές σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο μέλλον. Για παράδειγμα, η πυροσβεστική υπηρεσία μπορεί να ελέγξει την κατάσταση της μονάδας αποθήκευσης υψηλής τάσης χρησιμοποιώντας μια κάμερα θερμικής απεικόνισης και να επιτρέψει την μείωση της γενικής θερμοκρασίας για να αποφευχθεί πυρκαγιά στη μπαταρία της μονάδας. Δεδομένου ότι μερικές φορές η πυρκαγιά της μπαταρίας δεν ξεκινάει αμέσως ή να αναζωπυρωθεί μετά από την κατάσβεση, τα ηλεκτρικά οχήματα σταθμεύουν σε ξεχωριστή τοποθεσία ή σε μια δεξαμενή νερού μετά από ατύχημα έως ότου μπορεί να εξαλειφθεί ο κίνδυνος του να ξεκινήσει ξανά μια φωτιά.

TOP 10 10 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK