Τα concept οχήματα είναι συνήθως οι δημιουργίες που αναζητούν την προσοχή με τις εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων για να παρουσιάζουν τις νέες τάσεις , τις νέες τεχνολογίες ή μια νέα κατεύθυνση σχεδιασμού.
Μέσα από το χρόνο εμφανίστηκαν, ίσως, χιλιάδες πειραματικά οχήματα και πολλά από αυτά ιδιαίτερα σημαντικά. Ένα από αυτά είναι η επαναστατική ιδέα της Mazda του 1970, το RX-500 με κινητήρα Wankel.
Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1970 η Mazda είχε να παρουσιάσει μια νέα δημιουργία με την οποία θα γιόρταζε τα 50 χρόνια ύπαρξής της. Εκείνη τη χρονιά, η Mazda ήταν μόλις οκτώ χρόνια στην ανάπτυξη του γνωστού περιστροφικού κινητήρα Wankel και περίπου τρία μετά την κυκλοφορία του Cosmo Sport, του πρώτου μοντέλου με περιστροφικό κινητήρα.
Πράγματι, το RX-500 ήταν ένα τεχνολογικό θαύμα πριν από την εποχή του. Ήταν εφοδιασμένο με ένα κινητήρα Wankel 10A διπλού ρότορα 982-cc, τοποθετημένο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, με στροφόμετρο που βρίσκει κανείς σε σπορ μοτοσυκλέτα (περίπου 15.000 σ.α.λ.) και θα μπορούσε να αποδώσει περίπου 247 ίππους. Αυτή η ισχύς περνούσε στους τροχούς μέσω ενός τετρατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων.
Για να διασφαλιστεί ότι αυτή η ισχύς μπορεί να χρησιμοποιηθεί, οι μηχανικοί της Mazda αφαίρεσαν όσο περισσότερο βάρος μπορούσα από το RX-500 το οποίο ζύγιζε, εν τέλει, μόλις 850 κιλά, με την τελική ταχύτητα του να άγγιζε τα 241 χμαω.
Εκτός από το έντονο σχήμα του μπροστά, ακόμη μια επαναστατική ιδέα βρισκόταν στο πίσω μέρος: οι λυχνίες των φρένων άναβαν πράσινες όταν επιτάχυνε το RX-500, πορτοκαλί όταν διατηρούσε ταχύτητα και κόκκινες όταν ο οδηγός πίεζε το φρένο!
Αφού εμφανίστηκε ξανά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο του 2009 και στο Φεστιβάλ Ταχύτητας Goodwood του 2014, το RX-500 πέρασε, για πάντα στο Μουσείο Μεταφορών της Χιροσίμα. Ναι, εξακολουθεί να είναι εκεί, αλλά δεν μπορεί να οδηγηθεί. Ωστόσο, υπάρχει ένας τρόπος να το δοκιμάσετε, μέσω των βιντεοπαιχνιδιών Gran Turismo 6 και Gran Turismo Sport!