Μαθήματα σχεδιασμού και ιστορίας από το Abarth 1000 SP

Ένα από τα πλέον σημαντικά ονόματα στην ιστορία της Abarth, εξακολουθεί να συγκινεί τους φίλους του αυτοκινήτου, αλλά και να αποτελεί πηγή έμπνευσης για νέες κατασκευές 55 χρόνια μετά την παρουσίασή του. Το 1966, ο Marioc Colucci, μηχανικός από το Μιλάνο σχεδίασε το Abarth 1000 Sport Prototipo, ένα ελαφρύ και δυνατό ανοικτό αυτοκίνητο.

ABARTH 1000 SP (CYPRUS CIC AUTOMASTERS)Ένας πολύ μικρός αριθμός αυτοκινήτων του τύπου κατασκευάστηκε, τα οποία σύντομα ξεκίνησαν να κατακτούν νίκες σε όλη την Ευρώπη και να βοηθών στη διάδοση του ονόματος της μάρκας. Με έμπνευση από τη φόρμα του 1000 SP, το 2009, το κέντρο σχεδιασμού της μάρκας ανέπτυξε την ιδέα για την παραγωγή ενός σπορ αυτοκινήτου, με απλές, αλλά εντυπωσιακές γραμμές. Το 2021, ακριβώς 55 χρόνια μετά την παρουσίαση του ιστορικού μοντέλου, αυτή η ιδέα εξελίχθηκε και ολοκληρώθηκε με την αναγέννηση του Abarth 1000 SP, με τη δημιουργία ενός μοναδικού πρωτοτύπου, με εντυπωσιακό σχεδιασμό, ο οποίος όμως μένει πιστός στη φιλοσοφία του προγόνου του.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Όλες τις τιμές και εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων της ABARTH

ABARTH 1000 SP (CYPRUS CIC AUTOMASTERS)Το νέο Abarth 1000 SP σέβεται τρεις βασικές σχεδιαστικές αρχές που είναι ορατές και στον πρόγονο του. Πρώτη και σημαντικότερη είναι η ιδέα του χαμηλού βάρους, στη φόρμα του, τους όγκους του και βέβαια κυριολεκτικά και όσον αφορά στη μάζα του.

Η δεύτερη αρχή είναι εκείνη της αεροδυναμικής απόδοσης. Η σύγχρονη τεχνολογία έκανε εφικτό το συνδυασμό των γραμμών του κλασσικού 1000 SP με την αεροδυναμική απόδοση ενός σύγχρονου σπορ αυτοκινήτου.

Η τρίτη και τελευταία είναι η εργονομία που στοχεύει να βελτιώσει την εμπειρία του οδηγού, ώστε αυτός να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο βαθμό την ευελιξία, την απόδοση και την οδηγησιμότητα του αυτοκινήτου.

Οι γραμμές του νέου Abarth 1000 SP αντανακλούν την αισθητική του προγόνου του. Οι αναλογίες, οι απαλές επιφάνειες και τα φτερά που τονίζουν τη θέση των τροχών καθορίζουν την αισθητική ενός ανοιχτού αυτοκινήτου με τον κινητήρα στο κέντρο. Αντίστοιχα τα πλαϊνά παράθυρα κατεβαίνουν «σβήνοντας» προς το roll bar δίνοντας την αίσθηση ενός spider χωρίς όρια. Τέλος στο πίσω μέρος η γεωμετρία του Abarth 1000 SP ισορροπεί στην ιδανική αρμονία που ορίζουν τα φωτιστικά σώματα και οι εξατμίσεις. Συνολικά το μικρό μέγεθος των φωτιστικών σωμάτων είναι ακόμα ένα χαρακτηριστικό που είναι κοινό με το ιστορικό Abarth 1000 SP, όπως άλλωστε και το κόκκινο χρώμα που διακόπτεται μόνο από τις μεγάλες εισαγωγές αέρα.

ABARTH 1000 SP (CYPRUS CIC AUTOMASTERS)Αντίθετα τη θέση του σωληνωτού πλαισίου του ιστορικού Sport Prototipo έχει πάρει μια υβριδική αρχιτεκτονική, με κεντρικό τμήμα κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και μπροστά πλαίσιο από αλουμίνιο. Το νέο Abarth 1000 SP εφοδιάζεται με έναν ισχυρό Turbo κινητήρα χωρητικότητας 1.742κ.εκ. απόδοσης 240 ίππων, ενώ η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και γόνατα MacPherson πίσω.

Ακριβώς 55 χρόνια μετά το ντεμπούτο του προγόνου του, το μοναδικό –προς το παρόν- νέο Abarth 1000 SP είναι έτοιμο να κατακτήσει τις καρδιές του φίλων του αυτοκινήτου σε σημαντικές εκδηλώσεις κλασσικών αυτοκινήτων που θα λάβουν χώρα ανά την Ευρώπη.

TOP 10 Δέκα αξέχαστα αλλά… προβληματικά κλασσικά!

Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK

 

 

Πάθος, αφοσίωση και εμπειρία σε ό,τι αφορά τον κόσμο του αυτοκίνητου χαρακτηρίζουν την πορεία του Πέτρου Σουτζιή, τα 30 και πλέον χρόνια του, στο χώρο των ΜΜΕ. Τα ίδια χαρακτηριστικά θα έχει και το autokinito.com.cy, το οποίο στοχεύει να γίνει το σημείο αναφοράς για όλους όσους αγαπούν το αυτοκίνητο, το μηχανοκίνητο αθλητισμό ή ενδιαφέρονται για την αγορά αυτοκινήτου στην Κύπρο και στον κόσμο.