Το 1969, ο Nuccio Bertone θέλοντας να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό του, τράβηξε την προσοχή της Lancia, απομακρύνοντας την έστω και λίγο από τους κλασσικούς οίκους με τους οποίους συνεργάζεται, όπως Pininfarina και Zagato.
Με ένα ξεκάθαρο πλάνο, αγόρασε την Lancia Fulvia ενός φίλου που είχε εμπλακεί σε ένα μικρό τροχαίο ατύχημα ωστόσο παρόλη την ζημιά που υπέστη το αμάξωμα του αυτοκινήτου, μηχανικά, όπως ο κινητήρας και η ανάρτηση, παρέμεινε άθικτο.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Συμβουλή: Φορτώστε… αλλά με μέτρο!
Ο Bertone έπιασε αμέσως δουλειά, αποσυναρμολογώντας το αμάξι και μεταφέροντας τον κινητήρα στο μέσο του πλαισίου, λόγω του ότι είχε σκοπό να κοντράρει τα Alpine A110 και Ford GT70 στις ειδικές διαδρομές του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι. Φυσικά το αυτοκίνητο δεν είναι απλά ένα πλαίσιο με τέσσερις τροχούς, ένα κινητήρα και ένα κιβώτιο ταχυτήτων έτσι κάποιος έπρεπε να σχεδιάσει το αμάξι.
Και εδώ μπαίνει στην σκηνή ο Marcello Gandini ο οποίος είχε στα υπόψη του ένα ριζοσπαστικό σχεδιασμό. Έχοντας ήδη εμπειρία από ακραίο σχεδιασμό έχοντας δουλέψει πάνω στις Alfa Romeo Carabo και Autobianchi Runabout, έβαλε πλώρη για ακόμη πιο ακραίες πινελιές. Όταν το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε εντελώς (με τον κόσμο να χάνει τα λογικά του το 1970 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Τορίνο) η βάση είχε ήδη τοποθετηθεί για το μέλλον αυτού του μοντέλου.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αυτό είναι το νέο Audi Skysphere Concept
Παρόλο που η Lancia Stratos του 1971 έμοιαζε ελάχιστα με το Zero, δεν μπορεί κανείς παρά να δει την έμπνευση πίσω από το θρυλικό αγωνιστικό αυτοκίνητο σε αυτό το έντονα σχεδιασμένο concept. Το project αυτό αρχικά είχε την ονομασία «Stratolimite» – το όριο της στρατόσφαιρας της γης, και να είστε σίγουροι πως ακόμη και εκεί πάνω, έχει ήδη γίνει θρύλος το όνομα της Stratos.
Ο σχεδιασμός ήταν το αποτέλεσμα της συνεργασίας δύο οραματικών και ενθουσιωδών μυαλών που αποφάσισαν να ακολουθήσουν το πάθος τους, δημιουργώντας ένα από τα καλύτερα πρωτότυπα αυτοκίνητα όλων των εποχών.