Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 21,7% τον Δεκέμβριο του 2021 σε μια κρίσιμη χρονιά με ελλείψεις ημιαγωγών και αναζωπύρωσης της πανδημίας. Οι εγγραφές καινούργιων αυτοκινήτων κατά το έτος 2021 μειώθηκαν κατά 1,5%, σύμφωνα με τον ACEA. Και όλα αυτά πάντα σε σύγκριση με το 2020.
Οι Hyundai και η Toyota, προσαρμόστηκαν καλύτερα με την έλλειψη ημιαγωγών με αποτέλεσμα να σημειώσουν τα μεγαλύτερα κέρδη. Άλλοι, όπως η Renault, η Daimler και ο Όμιλος Volkswagen, είδαν απότομες μειώσεις τόσο στις πωλήσεις όσο και στο μερίδιο αγοράς.
Η VW παρέμεινε η Νο. 1 μάρκα στην Ευρώπη, αλλά οι πωλήσεις της το 2021 μειώθηκαν κατά 6,2% (1.274.137 μονάδες), με την Peugeot να βρίσκεται στη δεύτερη θέση με μείωση κατά 2,3% (724.383 μονάδες). Στην τρίτη θέση με περίπου 12.000 μονάδες λιγότερες βρίσκεται Toyota, η οποία ήταν στην έκτη θέση το 2020.
“Οι αυτοκινητοβιομηχανιες για να διαχειριστουν την ελλειψη ημιαγωγων, εδωσαν προτεραιοτητα στην παραγωγη των πιο κερδοφορων τους μοντέλων και των EV”
Σε πρόσφατη δήλωση, ο ACEA ανέφερε, ότι διατέθηκαν 11.774.885 επιβατικά αυτοκίνητα το 2021 στις αγορές της ΕΕ, του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΖΕΣ.
Ήταν μια χρονιά ακραίας αστάθειας, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να διαχειριστούν την έλλειψη ημιαγωγών, έδωσαν προτεραιότητα στην παραγωγή των πιο κερδοφόρων τους μοντέλων (βλέπε premium) και των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Οι ελπίδες ότι η αγορά θα ανέκαμπτε το 2021 δεν υλοποιήθηκαν. Αντίθετα δεν πλησίασαν καθόλου επίπεδα του 2019, με την αγορά το 2021 μειώνεται κατά 25% και το 2020 κατά 24,3% σε σύγκριση με το 2019, όπου διατέθηκαν 15.805.752 επιβατικά αυτοκίνητα.
Brand | 2021 sales | % vs. 2020 |
Volkswagen | 1,274,137 | −6 |
Peugeot | 724,383 | −2 |
Toyota | 712,574 | 10 |
BMW | 682,895 | 1 |
Renault | 678,736 | −17 |
Mercedes | 642,948 | −13 |
Audi | 597,428 | −1 |
Skoda | 589,170 | −9 |
Ford | 523,970 | −19 |
Hyundai | 515,886 | 22 |