Eυρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Ολική απαγόρευση κινητήρων καυσίμου μέχρι το 2035

Οι νομοθέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ψήφισαν υπέρ της απαγόρευσης των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, παρά τις προσπάθειες βιομηχανικών ομάδων και συντηρητικών πολιτικών να αποδυναμώσουν την πρόταση.

Eυρωπαϊκό Κοινοβούλιο- Ολική απαγόρευση κινητήρων καυσίμου μέχρι το 2035Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο απέρριψε την Τετάρτη μια τροπολογία που θα είχε χαλαρώσει την απαίτηση των αυτοκινητοβιομηχανιών να μειώσουν τις εκπομπές σε μείωση της τάξης του 90% έως το 2035, αντί του 100% που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πέρυσι. Ο νόμος αυτός δεν είναι ακόμη οριστικός ωστόσο η ψηφοφορία επιβεβαιώνει τη θέση του κοινοβουλίου για τις επικείμενες διαπραγματεύσεις με τις χώρες της ΕΕ όσο αφορά τον τελικό νόμο.

Εάν επιτευχθεί συμφωνία τότε, ουσιαστικά σημαίνει το τέλος του αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη, σηματοδοτώντας μια ριζική αναμόρφωση ενός τρόπου μεταφοράς που κυριαρχεί για περισσότερο από έναν αιώνα. Θα ήταν επίσης μια κρίσιμη νίκη για την κλιματική ατζέντα, με τον τομέα των μεταφορών να αποδεικνύεται ένας από τους δυσκολότερους στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.top 10 - Δείτε τα ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα στην Κύπρο… σήμερα!

Στόχος της απαγόρευσης είναι να επιταχύνει τη μετατροπή της Ευρώπης προς τα ηλεκτρικά οχήματα και να ενθαρρύνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν σε μεγάλο βαθμό στην ηλεκτροκίνηση, με τη βοήθεια ενός άλλου νόμου της ΕΕ που θα απαιτεί από τις χώρες να εγκαταστήσουν εκατομμύρια φορτιστές οχημάτων.

Νομοθέτες από το συντηρητικό Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα — καθώς και άλλες δεξιές ομάδες — προσπάθησαν να μετριάσουν την απαγόρευση, τονίζοντας τις ανησυχίες για πιθανές απώλειες θέσεων εργασίας στην βιομηχανία. Ομάδες βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένης της γερμανικής ένωσης αυτοκινήτων VDA, άσκησαν πίεση στους νομοθέτες να απορρίψουν τον στόχο του 2035, για τον οποίο είπαν ότι τιμωρούσε εναλλακτικά καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα και ήταν πολύ νωρίς για να δεσμευτούν, δεδομένης της αβέβαιης ανάπτυξης της υποδομής φόρτισης.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Ford και η Volvo, έχουν υποστηρίξει δημόσια το σχέδιο να σταματήσουν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη έως το 2035, ενώ άλλες, συμπεριλαμβανομένης της Volkswagen, στοχεύουν να σταματήσουν την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη μέχρι εκείνη την ημερομηνία.

Οι νομοθέτες καταψήφισαν επίσης μια τροπολογία που θα επέτρεπε στις αυτοκινητοβιομηχανίες να αγοράζουν πιστώσεις για τα λεγόμενα ηλεκτρονικά καύσιμα (e-fuels). Αυτά τα συνθετικά καύσιμα, που κατασκευάζονται με χρήση δεσμευμένου διοξειδίου του άνθρακα, με υδρογόνο που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, έχουν διαφημιστεί ως ένας τρόπος διατήρησης της μηχανής εσωτερικής καύσης στην αγορά.

top 10 «Καταλάβει ο Ιάπωνας;» Οκτώ κορυφαίοι κινητήρες που έμειναν στην ιστορία

Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK

Petros Soutzis has spent 39 years as a motoring journalist, driven by his passion, dedication, and extensive experience in everything related to cars. As a Cypriot journalist, he is the only representative from his country in the COTY committee (Car of the year). He is also a Vice President and a founding member of the Autobest Association, which elects the European Best Buy Car of the Year. These same qualities have been the cornerstone of autokinito.com.cy, which has become the go-to site for everyone who loves cars, motorsports, or anyone simply interested in purchasing a car in Cyprus.