Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2020, σχεδόν ένα στα έξι επιβατικά αυτοκίνητα που εγγράφηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν ένα ηλεκτρικά φορτισμένο όχημα (16,5%). Οι κρατικές βοήθειας που εισήγαγαν οι κυβερνήσεις για να αυξήσουν τη ζήτηση, μετά τον σοβαρό αντίκτυπο της πανδημίας στις πωλήσεις αυτοκινήτων, επιδίωξαν να βοηθήσουν τις πωλήσεις οχημάτων εναλλακτικής ισχύος, ιδίως, αυξάνοντας τη ζήτηση για αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών ρύπων και μηδενικών εκπομπών.
Συνολικά το 2020, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα αποτελούσαν το 11,9% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ (5,7% το 2019). Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα σημείωσαν παρόμοια αύξηση σε ζήτηση από πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας το 10,5% όλων των νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε σύγκριση με ένα μερίδιο αγοράς 3,0% το προηγούμενο έτος. Αν και η συνολική πτώση των 3 εκατομμυρίων μονάδων στις ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων ως αποτέλεσμα του, οι πιο σκληροί, συμβατικοί τύποι καυσίμων κυριαρχούσαν ακόμη στις πωλήσεις αυτοκινήτων της ΕΕ όσον αφορά το μερίδιο αγοράς (75,5%) το 2020.
Από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του 2020, οι πωλήσεις ντίζελ και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν σημαντικές απώλειες. Ο αριθμός των πετρελαιοκίνητων οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ μειώθηκε κατά 23,0% σε 730.837 μονάδες, με την πλειονότητα των αγορών της ΕΕ να σημειώνει πτώση. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο ντίζελ στην αγορά αυτοκινήτων μειώθηκε από 30,5% το τέταρτο τρίμηνο του 2019 σε 25,4% κατά την ίδια περίοδο το 2020 – μειώνοντας το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων πετρελαίου σε όλο το έτος σε 28%.
Η ζήτηση για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα υπέστη ακόμη μεγαλύτερη πτώση (-33,7%), από πάνω από 1,7 εκατομμύρια μονάδες το 2019 σε 1,2 εκατομμύρια το τέταρτο τρίμηνο του 2020. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ένα μερίδιο αγοράς σε επίπεδο ΕΕ 40,6%, από 56,6% το τελευταίο τρίμηνο του 2019. Εκτός από την Ιρλανδία, όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν πτώση στις ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια αυτού του τριμήνου. Συνολικά, ωστόσο, το 2020, η βενζίνη αντιπροσώπευε σχεδόν το ήμισυ (47,5%) των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ.