Δέκα χρόνια παραγωγής για το Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη της Honda

Honda (DCT) 

Honda reaches ten years of production of Dual Clutch Transmission technology for motorcyclesΜία δεκαετία έχει περάσει από τότε που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά η τεχνολογία Κιβωτίου Διπλού Συμπλέκτη – Dual Clutch Transmission (DCT) της Honda στη γκάμα μοτοσυκλετών της.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Τα 10 αγαπημένα μας Ιαπωνικά όπλα των 90’s (Photos)

Το Ευρωπαϊκό ντεμπούτο του έγινε με την VFR1200F sports tourer, και από τότε, το  DCT της Honda παραμένει μοναδικό στο χώρο της μοτοσυκλέτας. Συνολικά, πάνω από 140.000 μοτοσυκλέτες με DCT έχουν πουληθεί στην Ευρώπη, και το 2019, το 45% των Africa Twins, το 52% των NC750X και το 67% των Gold Wings που ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη ήταν έκδοση DCT.

Η επιτυχία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη συνεχή εξέλιξη της τεχνολογίας, με βελτιώσεις στη ομαλή διαδικασία και συγχρονισμό των αλλαγών και τις απαραίτητες προσαρμογές σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά οδήγησης μίας ευρείας γκάμας διαφορετικών μοντέλων. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι η προσθήκη ενός ‘διακόπτη G’ για συνθήκες εκτός δρόμου στην Africa Twin και το X-ADV, και ο συγχρονισμός με τα Hill Start Assist, Walking Mode και Idling Stop στην τουριστική ναυαρχίδα GL1800 Gold Wing.

Το DCT είναι ένα αυτοματοποιημένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το σύστημα αποτελείται από ένα ζεύγος ανεξάρτητων σετ συμπλεκτών τοποθετημένων σε μία μονάδα. Ο κάθε συμπλέκτης ελέγχεται ανεξάρτητα από το δικό του ηλεκτροϋδραυλικό κύκλωμα και είναι συνδεδεμένος με διαφορετικά σετ σχέσεων. Ο ένας συμπλέκτης χρησιμοποιείται για την εκκίνηση και ελέγχει τη μετάδοση για τις σχέσεις 1, 3 και 5, ενώ ο άλλος αντίστοιχα τη 2η, 4η και 6η σχέση. Αυτό σημαίνει ότι η «επόμενη» σχέση είναι ήδη «κομπλαρισμένη», και απλά με την αλλαγή «αναλαμβάνει» ο ανάλογος συμπλέκτης.

Οι αλλαγές σχέσεων γίνονται είτε στο Μηχανικό πρόγραμμα από τον αναβάτη χρησιμοποιώντας τους διακόπτες τύπου ‘paddle-shift’ αριστερά στο τιμόνι, ή στο Αυτόματο πρόγραμμα, σύμφωνα με χαρτογράφηση που λαμβάνει υπόψη ενημερωμένες παραμέτρους, όπως ταχύτητα οχήματος, στροφές κινητήρα και γωνία ανοίγματος γκαζιού. Σε κάθε περίπτωση, καταργούνται η μανέτα συμπλέκτη και το λεβιέ ταχυτήτων στο πόδι. Κατά τη διάρκεια μιας αλλαγής, καθώς αποσυνδέεται ένας συμπλέκτης, ο άλλος εμπλέκει την επιθυμητή σχέση, διασφαλίζοντας μία συνεχή, ταχύτατη και ομαλή διαδικασία, χωρίς να διακόπτεται η μετάδοση ισχύος στον πίσω τροχό.

Πέρα από τα φυσικά πλεονεκτήματα στη σπορ οδήγηση, το DCT επιτρέπει επίσης στον αναβάτη να εστιάζει περισσότερο στη γραμμή οδήγησης, στα σημεία φρεναρίσματος, στις στροφές και την επιτάχυνση.

Επιπλέον, η κόπωση του αναβάτη μειώνεται, η οδήγηση στη πόλη είναι πιο άνετη , δεν υπάρχει το άγχος τους σβησίματος, ενώ περιορίζονται και οι διαμήκεις κλίσεις της μοτοσυκλέτας κατά τις αλλαγές σχέσεων.

 

 

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.