Δείτε τα πιο σημαντικά υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα της τελευταίας δεκαετίας

Η ανάγκη για καθαρά αυτοκίνητα οδηγεί σε διαφορετικούς δρόμους τους κατασκευαστές. Τα υβριδικά, plug-in και ηλεκτρικά μοντέλα κυριαρχούν τα τελευταία χρόνια στον τομέα της εξέλιξης της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Από τις αρχές αυτής της δεκαετίας όλοι οι κατασκευαστές παρουσιάζουν τα δικά τους καθαρά μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες. Από το μικρό Renault Ζoe μέχρι τις πανίσχυρες Porsche 918 και La Ferrari.

Δείτε τα πιο σημαντικά υβριδικά και ηλεκτρικά της τελευταίας δεκαετίας:

8. Tesla Model S (2012)

TESLA MODEL S

Αυτό ήταν το πρώτο κανονικό αυτοκίνητο της Tesla (το οποίο σχεδιάστηκε εξολοκλήρου από την εταιρεία χωρίς να δανειστεί πλατφόρμα από αλλού, όπως την Lotus Elise)  το οποίο βγήκε στην αγορά το 2012. Αυτό ήταν το αυτοκίνητο που έβαλε για τα καλά την Tesla εκεί που βρίσκεται σήμερα. Χρειάστηκαν χρόνια οι άλλες εταιρείες για να παράγουν κάτι που να μπορεί να σταθεί αντιμέτωπο με το Model S.

 

7. Nissan Leaf (2010)

NISSAN LEAF

Ενδεχομένως το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, το Leaf έφτασε στην αγορά το 2010. Την τελευταία δεκαετία η Nissan έχει παραδώσει περισσότερα από μισό εκατομμύριο Leaf ενώ πέρυσι ήταν το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε πωλήσεις στην Ευρώπη. Παράλληλα ήταν και το πρώτο αυτοκίνητο σε πωλήσεις γενικά στην Νορβηγία, εξοικονομώντας περίπου 3,8 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ετησίως.

6. Vauxhall Ampera (2011)

Vauxhall Ampera

Το Ampera (ή αλλιώς Chevy Volt στην Ευρώπη) ήταν το πρώτο plug-in hybrid αυτοκίνητο που πουλήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά δυστυχώς δεν πρόλαβε να έρθει στον τόπο μας. Πρόκειται για ένα αρκετά έξυπνο αυτοκίνητο με συνολική απόδοση 148 ίππων από ένα ηλεκτρικό κινητήρα 71 ίππων και ένα 1.4 λίτρων βενζινοκινητήρα που παράγει 85 ίππους, όλα στους εμπρός τροχούς μέσο ενός πολύπλοκου κιβωτίου ταχυτήτων. Οι πωλήσεις ήταν καλές αρχικά, αλλά η GM σταμάτησε την πώληση του στην Ευρώπη το 2014.

5.
Renault Zoe (2012)

RENAULT ZOE

Ένα σε κάθε πέντε ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Ευρώπης είναι Zoe. Ένα supermini το οποίο σχεδιάστηκε αρχικά σαν EV (ηλεκτρικό όχημα), προσφέροντας καλή εμβέλεια χρήσης σε προσιτή τιμή. Ο σχεδιασμός του δεν άλλαξε πολύ μέσα από τα χρόνια, με το καινούργιο να έχει πολύ καλύτερο εσωτερικό σχεδιασμό ωστόσο, αλλά η Renault συνέχισε να βελτιώνει τις μπαταρίες, με την εμβέλεια χρήσης του να έχει διπλασιαστεί από το 2013!

4. BMW i3 (2013)

BMW i3

Το πρώτο ηλεκτρικό BMW αλλά και το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας με τον τίτλο ‘i’. Αρχικά μπορούσε ο καταναλωτής να προσθέσει ένα κινητήρα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου για να επεκτείνει την εμβέλεια αλλά η τεχνολογία έδωσε την δυνατότητα στην Γερμανική εταιρεία να το κυκλοφορήσει εντελώς σαν EV. Με μπόλικο carbon fibre στην κατασκευή του είναι ελαφρύ με πολύ καλό κράτημα και εμβέλεια.

3. Porsche 918, McLaren P1, LaFerrari) (2013)

holy trinity of cars

Όταν ξεκίνησαν οι Ferrari, Porsche και McLaren να προσθέτουν μπαταρίες στα τέρατα τους, τότε αντιλήφθηκε και κόσμος πως ήρθε μια νέα εποχή! Και ακόμη δεν είδαμε τίποτσ, με την επόμενη γενιά Hypercars να έρχεται, με υπόσχεση για ηλεκτρικά τέρατα όπως το νέο Tesla Roadster (0-100 σε 1.9…), Lotus Evija των 2000 ίππων και λοιπά. Τελικά η νέα εποχή… και στα supercars, έχει ήδη φθάσει.

2. Jaguar IPace (2018)

JAGUAR I-PACE

Με το I-Pace, η Jaguar ξάφνιασε τις υπόλοιπες premium μάρκες, καθώς κυκλοφόρησε το πρώτο της EV πριν τους αντιπάλους της. Αποτέλεσε τον πρώτο καθαρό αντίπαλο της Tesla, και παραμένει ένα από τα καλύτερα EV, αποδεικνύοντας στους υπόλοιπους πως η επένδυση σε ηλεκτρικά είναι το μέλλον. Μοντέλο που σαρώνει βραβεία και διακρίσεις ανά το παγκόσμιο.

1. Porsche Taycan (2019)

PORSCHE TAYCAN

Η Taycan είναι το πρώτο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο της Porsche, ένα τετράθυρο σπορ saloon, που προσφέρει yψηλή απόδοση και συνδεσιμότητα για καθημερινή χρήση. Ταυτόχρονα, οι ιδιαίτερα προηγμένες μέθοδοι παραγωγής και τα χαρακτηριστικά του Taycan καθορίζουν νέα πρότυπα στους τομείς της βιωσιμότητας και της ψηφιοποίησης. Το Taycan αποδίδει και έχει το κράτημα μιας Porsche στον δρόμο, με ένα ηλεκτρικό σύστημα 800-volt το οποίο λίαν συντόμως, πιθανόν, να χρησιμοποιηθεί από ένα τεράστιο αριθμό άλλων εταιρειών.

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.