ACEA: Ιστορική ευκαιρία για σωστές αποφάσεις, αλλά…

Λόγω της κρισιμότητας του μαζικού πακέτου «Fit for 55» το οποίο ανακοίνωσε η ΕΕ για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) είναι πρόθυμη να μελετήσει λεπτομερώς τις προτάσεις που μόλις έχει ανακοινώσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

ACEAΟι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης δεσμεύονται να εξαλείψουν τις εκπομπές με όλα τα μέλη της ACEA να υποστηρίζουν τον στόχο της ουδετερότητας εκπομπών έως το 2050, επενδύοντας δισεκατομμύρια ευρώ σε καινοτόμες και βιώσιμες τεχνολογίες. Ωστόσο, η απαγόρευση μιας ενιαίας τεχνολογίας δεν αποτελεί ένα σωστό βήμα μπροστά σε αυτό το στάδιο – ειδικά όταν η Ευρώπη εξακολουθεί να παλεύει για να βρει τις κατάλληλες συνθήκες πραγματικής μαζικής πώλησης για οχήματα εναλλακτικής ισχύος.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Herbert Diess: «Το μέλλον των αυτοκινήτων θα είναι λαμπρό!»

Ο Oliver Zipse, Πρόεδρος της ACEA και Διευθύνων Σύμβουλος της BMW δήλωσε: «Οι φιλόδοξοι κλιματικοί στόχοι χρειάζονται δέσμευση από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέστησε σήμερα πολύ σαφές ότι η Πράσινη Συμφωνία μπορεί να επιτευχθεί μόνο με υποχρεωτικούς στόχους για την αύξηση της υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού σε όλα τα κράτη μέλη. Αυτό θα είναι απαραίτητο για τη φόρτιση των εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων που οι Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα κυκλοφορήσουν στην αγορά τα επόμενα χρόνια και για την επίτευξη άνευ προηγουμένου μείωσης των εκπομπών CO2 στον τομέα των μεταφορών», δήλωσε ο κ. Zipse.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Όλες τις τιμές και εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων της BMW

Ο προτεινόμενος στόχος μείωσης CO2 για αυτοκίνητα μέχρι και 55% έως το 2030 (βάσει των επιπέδων 2021) θα είναι πολύ απαιτητικός και σίγουρα χρειάζεται έναν αντίστοιχο δεσμευτικό στόχο για τα κράτη μέλη να δημιουργήσουν την απαιτούμενη υποδομή φόρτισης και ανεφοδιασμού. Επιπλέον, ο νέος στόχος CO2 θα επιταχύνει σημαντικά τον διαρθρωτικό μετασχηματισμό της αλυσίδας αξίας αυτοκινήτων, απαιτώντας προσεκτική διαχείριση για να ελαχιστοποιηθεί ο αντίκτυπος στην οικονομία και τις θέσεις εργασίας.

Η ACEA σημειώνει με ικανοποίηση ότι το πακέτο περιλαμβάνει δεσμευτικούς στόχους για την ανάπτυξη υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού, καλύπτοντας τις απαιτήσεις όλων των τύπων οχημάτων – όχι μόνο των αυτοκινήτων, αλλά και φορτηγών και βαρέων οχημάτων.

Ωστόσο η ACEA ανησυχεί για το γεγονός ότι οι στόχοι υπολείπονται πολύ του απαιτούμενου, με ανησυχητική αναφορά σε μόλις 3,5 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030. Σύμφωνα με πρόσφατους υπολογισμούς της Επιτροπής, μια περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 αυτοκινήτων σε -50% το 2030 θα απαιτούσε περίπου 6 εκατομμύρια σημεία φόρτισης. Προσβλέποντας στις προσεχείς διαπραγματεύσεις με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα 27 κράτη μέλη, η ACEA αναμένει ότι θα είναι δύσκολο να διασφαλιστεί ότι όλα τα διαφορετικά κομμάτια αυτού του παζλ με το όνομα «Fit for 55» ταιριάζουν μεταξύ τους και θα δημιουργήσουν ένα συνεκτικό υποστηρικτικό πλαίσιο. «Ο ισχυρός πολιτικός συντονισμός θα είναι απαραίτητος για την επίτευξη του τελικού στόχου αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο – διατηρώντας παράλληλα την κινητικότητα σε προσιτές τιμές για όλους τους Ευρωπαίους και διατηρώντας θέσεις εργασίας για τους αυτοκινητιστές», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema. “Οι υπεύθυνοι πολιτικοί έχουν μια ιστορική ευκαιρία να λάβουν τις σωστές αποφάσεις.»

Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK