Nissan – Renault:

carlos ghonsΤα πράγματα δεν είναι καθόλου εύκολα για μια από τις καλύτερες συγχωνεύσεις στη σύγχρονη ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Φαίνεται ότι το σκάνδαλο… «Ghosn» είναι πολύ πιο σύνθετο από μια απλή κατάχρηση εξουσίας και υπεξαίρεση.

Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της Financial Times, η Nissan ενέτεινε τον προγραμματισμό έκτακτης ανάγκης για ενδεχόμενο διαχωρισμό από τη Renault. Στο άρθρο αναφέρονταν και ονόματα ανθρώπων οι οποίοι γνώριζαν αυτή την πιθανότητα εκ των προτέρων. Τα σχέδια περιλαμβάνουν τη Nissan να παραμένει μόνη της στον τομέα της παραγωγής, ενώ προβλέπονται και αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, ανέφερε η ίδια εφημερίδα. Η Nissan επιτάχυνε τον προγραμματισμό από τότε που ο πρώην πρόεδρος της, Carlos Ghosn, έφυγε από την Ιαπωνία όπου βρισκόταν υπό εγγύηση μετά που κατηγορήθηκε για οικονομικές ατασθαλίες. Το Bloomberg ανέφερε επίσης ότι τα στελέχη της Nissan εξέτασαν τη δυνατότητα απομάκρυνσης από τη Renault εν μέσω ανησυχιών ότι οι σχέσεις με την γαλλική εταιρεία δυσλειτουργούν τα τελευταία χρόνια.

Από πέρυσι, η Nissan διερευνά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της διατήρησης της συμμαχίας, ειδικά όταν πρόκειται για την τεχνολογία και την κοινή χρήση της, δήλωσε πρόσωπο το οποίο γνωρίζει καλά το θέμα στο Bloomberg. Αυτές οι μελέτες προηγήθηκαν της διαφυγής του Ghosn από την Ιαπωνία και ήταν προκαταρκτικές, οπότε δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση, είπε το συγκεκριμένο άτομο, που παρέμεινε ανώνυμο.

Δεν είναι σαφές πόσο εφικτός θα είναι ο διαχωρισμός με την Renault να είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Nissan, ειδικά την στιγμή που οι Γάλλοι πιέζουν για «να τα βρουν» μεταξύ τους οι δύο εταιρείες. Ο πρόεδρος της Renault Jean-Dominique διατύπωσε αμφιβολίες για τη συνεχιζόμενη συνεργασία όταν αντικατέστησε τον Ghosn πέρυσι. Σε μια συνέντευξη γαλλικού ραδιοφωνικού σταθμού το Νοέμβριο, ο Senard έδωσε σε Renault και Nissan λίγους μήνες για να τροποποιήσουν την ένωση. «Εάν το 2020 δεν εξάγουμε ολόκληρο το ενάρετο δυναμικό αυτής της συμμαχίας, θα θεωρήσω ότι απέτυχα εγώ και οι ομάδες μου», δήλωσε.

Σε συνέντευξη Τύπου στη Βηρυτό την περασμένη εβδομάδα, ο Ghosn είπε: «Αυτό που βλέπουμε σήμερα είναι μια μεταμφίεση μιας συμμαχίας που προφανώς με όλους τους εμπλεκόμενους ανθρώπους δεν πρόκειται να πάει οπουδήποτε».  Η συνεργασία της Nissan με τη Renault έχει γίνει πλέον τοξική, με πολλά ανώτερα στελέχη της Nissan να πιστεύουν τώρα ότι η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένα βάρος για την Ιαπωνική ομόλογό της, σύμφωνα με πηγές της Financial Times. Και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες θα αναζητήσουν πιθανώς νέους συνεργάτες σε περίπτωση πλήρους διαχωρισμού, ανέφερε η εφημερίδα.  Από την πτώση του Ghosn, οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες τα βρήκαν σκούρα οικονομικά – οι μετοχές τους είχαν τις δύο χειρότερες επιδόσεις μεταξύ των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών πέρυσι – και παρασύρθηκαν σε μια εποχή που το κόστος της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης πιέζουν τις μάρκες να συνεργαστούν ή να συγχωνευθούν.  Η Nissan δεν απάντησε ακόμη σε όλα αυτά καθώς είναι κλειστή η Ιαπωνική αγορά για διακοπές αυτό το διάστημα. Η Renault αρνήθηκε να σχολιάσει.

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.