Το όνομα quattro εμπερικλείει μέσα του μια ιστορία, δύναμης, τεχνολογίας και δυναμισμού. Ενός συστήματος που έχει πλέον πάρει την ιστορία του στο χώρο της αυτοκίνησης.
Από την Μισέλ Μουτόν, τον Στιγκ Μπλόμκβιστ και τον Βάλτερ Ρερλ, από το χώμα και το χιόνι στη καθημερινότητα της ζωής, το Audi Quattro, ένα σύμβολο των αγώνων Ράλι, αντιπροσωπεύει ένα θρύλο που έγινε συνώνυμο της συμπεριφοράς, της συγκίνησης, αλλά πάνω από όλα της ασφάλειας στην οδήγηση.
Τεχνικά ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο είναι σε θέση να αντέξει υψηλότερες κάθετες δυνάμεις, παρά ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο με κίνηση στους πίσω τροχούς. Το «αυθεντικό Quattro» εμφανίστηκε για πρώτη φορά στις 3 Μαρτίου 1980 στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης. Αλλά η όλη ιδέα ξεκίνησε τρία χρόνια νωρίτερα όταν τρεις νεαροί τότε μηχανικοί έδωσαν την όλη ώθηση. Ο Jorg Bensinger, ο Walter Treser και ο Ferdinand Peich εφάρμοσαν σε ένα Audi 80 με μεγαλύτερο μεταξόνιο και 5κύλινδρο κινητήρα τούρμπο ένα σύστημα τετρακίνησης, προερχόμενο από το στρατιωτικό όχημα της VW, το Iltis. Το σύστημα μετέδιδε την κίνηση και στους τέσσερεις τροχούς χάριν σε ένα δεύτερο μπροστινό άξονα τύπου McPherson.
Ο δρόμος άνοιξε και έτσι η τετρακίνηση σε ένα επιβατικό αυτοκίνητο ενσαρκώθηκε στο Audi 80 Coupe το οποίο παρουσιάστηκε σε μία αίθουσα για πατινάζ πάγου κοντά στο σαλόνι της Γενεύης, μαγεύοντας τους δημοσιογράφους του εξειδικευμένου Τύπου. Η επόμενη σημαντική τεχνολογική ανακάλυψη ήρθε το 1987 και ακούει στο όνομα διαφορικό Torsen. Δηλαδή δημιουργήθηκε ένα διαφορικό το οποίο υπολόγιζε την απώλεια ροπής από τον κάθε τροχό ξεχωριστά και έδινε το 75% της ροπής στον τροχό με την περισσότερο πρόσφυση, ενώ μπορούσε ταυτόχρονα να χρησιμοποιηθεί και το σύστημα ABS.
Όσον αφορά την παραγωγή, η Audi πήρε το μήνυμα από την αρχή, αφού ήδη από το 1982 η εταιρεία επέκτεινε την φιλοσοφία quattro σε πέντε εκδόσεις, ενώ σταδιακά το επέκτεινε σε όλα τα μοντέλα.
Αξέχαστη θα παραμείνει η σειρά S με τα S2 και S4, αλλά και το πανέμορφο και ταχύτερο RS2 Avant, ενώ η συνέχεια δόθηκε με τα μοντέλα RS4 και RS6. Σήμερα ο «θεσμός» quattro αγκαλιάζει όλη την γκάμα του εργοστασίου, από το compact Α1 μέχρι την ναυαρχίδα Α8, προσφέροντας μάλιστα πολύ υψηλές πωλήσεις.