Πρόκειται για μια πρόταση της Audi στο χώρο των μοντέλων επιδόσεων του μέλλοντος. To PB18 e-tron, όπως είναι και ο κωδικός του, είναι εμπνευσμένο από τις νίκες της γερμανικής εταιρείας στο Le Mans και δημιουργήθηκε στο νέο σχεδιαστικό κέντρο της Audi, στο Malibu της Καλιφόρνια. Το Audi PB18 e-tron έχει τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο και με την κατάλληλη τοποθέτηση των μπαταριών, το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου βρίσκεται πίσω από τα καθίσματα και μπροστά από τον πίσω άξονα. Κάτι που προσφέρει οδηγική απόλαυση. Η χρήση αλουμινίου, ανθρακονημάτων και πολυσυνθετικών υλικών διασφαλίζει ένα πολύ ελαφρύ πλαίσιο και χάρη και στις νέες, στερεού τύπου μπαταρίες, το συνολικό βάρος δεν ξεπερνά τα 1.500 κιλά, Το μήκος του του PB18 e-tron φτάνει τα 4,53 μέτρα, το πλάτος τα 2 μέτρα και το ύψος τα – μόλις – 1,15 μέτρα.

Στο χώρο των… κινητήρων το Audi PB18 e-tron διαθέτει τρεις ηλεκτροκινητήρες: έναν μπροστά και δύο πίσω, που κινούν ξεχωριστά τον κάθε τροχό, ώστε το μοντέλο να έχει μία αυθεντική quattro μετάδοση. Στον μπροστινό άξονα η ισχύς φτάνει έως 150 kW, όταν στον πίσω η συνδυασμένη φτάνει τα 350 kW. Η μέγιστη απόδοση φτάνει τα 500 kW και με ενισχυμένη λειτουργία (boosting) ο οδηγός έχει προσωρινά στην διάθεσή του 570 kW. Η συνδυασμένη ροπή έως 830 Nm διασφαλίζει μία επιτάχυνση για τα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα! Μία επίδοση που δε διαφέρει και πολύ από εκείνη ενός πρωτότυπου της κατηγορίας LMP1! Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί με τη θέση οδήγησης – κάθισμα, τιμόνι, πεντάλ, πίνακας οργάνων – στο κέντρο, όπως ακριβώς σε ένα μονοθέσιο αγωνιστικό. Επειδή όμως στόχος των σχεδιαστών και των μηχανικών ήταν και η καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου, δόθηκε η δυνατότητα μετακίνησης της θέσης οδήγησης από το κέντρο προς το πλάι, σε “παραδοσιακή” διάταξη αυτοκινήτου δρόμου. Αυτή η μετακίνηση είναι πολύ εύκολη και γίνεται από τον ίδιο τον οδηγό σε ελάχιστο χρόνο.

Στη περίπτωση αυτή υπάρχει χώρος και για συνεπιβάτη, με το κάθισμά του και τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων να αποκαλύπτονται από μία θέση αποθήκευσης στο δάπεδο του οχήματος!
Η υγρόψυκτη μπαταρία στερεού τύπου έχει χωρητικότητα 95 kWh και με μία φόρτιση προσφέρει αυτονομία 500 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον κύκλο μετρήσεων WLTP. Το Audi PB18 e-tron έχει σχεδιαστεί για φόρτιση στα 800 volts, κάτι που σημαίνει πως μπορεί να γεμίσει τις μπαταρίες του σε περίπου 15 λεπτά της ώρας. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης μέσω του Audi Wireless Charging (AWC) που συμπεριλαμβάνει μία επαγωγική πλάκα δαπέδου..

Petros Soutzis has spent 39 years as a motoring journalist, driven by his passion, dedication, and extensive experience in everything related to cars. As a Cypriot journalist, he is the only representative from his country in the COTY committee (Car of the year). He is also a Vice President and a founding member of the Autobest Association, which elects the European Best Buy Car of the Year. These same qualities have been the cornerstone of autokinito.com.cy, which has become the go-to site for everyone who loves cars, motorsports, or anyone simply interested in purchasing a car in Cyprus.