ΑΠΟΣΤΟΛΗ: PORSCHE 911

Η κάθε νέα γενιά της θρυλικής 911 συγκεντρώνει τα βλέμματα όχι μόνο του κοινού αλλά και της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας γενικότερα. Η όγδοη γενιά της Porsche 911 πρωτοπαρουσιάστηκε στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου του Los Angeles πριν μερικούς μήνες. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε στην Ελλάδα. Τόσο σε δημόσιους δρόμους όσο και στην πίστα των Μεγάρων. Μια διπλή παρουσίαση αφού στην ίδια αποστολή οδηγήσαμε και την ανοικτή έκδοση της 911. Και αυτό, αφού το γερμανικό εργοστάσιο παρουσίασε σε χρόνο ρεκόρ τόσο την κουπέ όσο και την κάπριο έκδοση της. Ο αποκλειστικά σπορ χαρακτήρας με τον μυώδη σχεδιασμό του και την τεχνολογία αιχμής είναι και αυτή τη φορά τα κυριότερα χαρακτηριστικά της νέας γενιάς του θρυλικού γερμανικού μοντέλου. Η 911 είναι ένα διαχρονικό και συνάμα μοντέρνο μοντέλο με ρετρό χαρακτηριστικά ενώ ταυτόχρονα προσφέρει στον οδηγό ένα έξυπνο αυτοκίνητο με ψηφιακά συστήματα αλλά την ίδια στιγμή, ένα κλασσικό σπορ όχημα με τον κινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος. Η ολοκαίνουρια γενιά της 911 βασίζεται σε ένα νέο αλουμινένιο δάπεδο εξασφαλίζοντας βελτιωμένη ακαμψία και πιο καλύτερη κατανομή του βάρους.

Σχεδιαστικά, η νέα 911 δεν θα μπορούσε παρά να διατηρήσει την κλασσική και συνάμα διαχρονική της ταυτότητα ενώ οι εντελώς καινούργιοι εσωτερικοί χώροι είναι εμπνευσμένοι από τις 911 της δεκαετίας του 70. Η νέα γενιά εξακύλινδρων κινητήρων με επίπεδο σχεδιασμό έχουν εξελιχθεί ακόμη περισσότερο, παράγοντας συνάμα και περισσότερη δύναμη, ενώ στα χαρακτηριστικά της 911 συναντούμε τρία αποκλειστικά ψηφιακά συστήματα: Το app Porsche Road Trip για μεγάλες περιπέτειες και μακρινούς δρόμους, ο προσωπικός βοηθός στο Porsche 360+, και το διαδικτυακό βοήθημα της Porsche που υπολογίζει τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο του χρήστη και τους ρύπους του αυτοκινήτου. Ο επίπεδος τούρμπο εξακύλινδρος κινητήρας των 911 Carrera S και 911 Carrera 4S αποδίδει τώρα 444 ίππους (αύξηση 30 ίππων από την προηγούμενη γενιά), με τα 100 χιλιόμετρα την ώρα να φτάνουν σε 3.7 δευτερόλεπτα (0.4 του δευτερολέπτου ταχύτερο από την προηγούμενη γενιά). Μάλιστα η επιτάχυνση αυτή βελτιώνεται κατά 0.2 του δευτερολέπτου με το πακέτο Sport Chrono ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 308 km/h για την 911 Carrera S και 306 km/h για την 4S. Η κατανάλωση της 911 Carrera S είναι 8.9 l/100 km, και της 911 Carrera 4 S στα 9.0 l/100 km. Οι εντελώς καινούργιοι εσωτερικοί χώροι είναι εμπνευσμένοι από τις 911 της δεκαετίας του 70. Τα όργανα είναι πλαισιωμένα από δυο οθόνες ενώ στο κέντρο της κονσόλας βρίσκεται μια οθόνη αφής 10.9 ιντσών από όπου μπορεί ο οδηγός να χειριστεί όλα τα συστήματα ελέγχου, πλοήγησης και ψυχαγωγίας και καμπίνας ενώ είναι πάντα συνδεδεμένο με το διαδίκτυο μέσο του Porsche Connect Plus το οποίο μαζεύει συνεχώς πληροφορίες.

Σε αυτή τη γενιά του μοντέλου δεν πέρασαν παρά μόνο δύο μήνες για να παρουσιαστεί η ανοικτή του έκδοση . Αρχικά η νέα 911 cabrio διατίθεται αποκλειστικά στις εκδόσεις Carrera S και Carrera 4S ενώ στο μέλλον θα επεκταθεί και σε περισσότερα μοντέλα της γκάμας. Και οι δύο πιο πάνω εκδόσεις εφοδιάζονται με ένα τρίλιτρο επίπεδο κινητήρα με δυο turbo απόδοσης 450 ίππων και 530 Nm ροπής ενώ συνεργάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη.  Η υφασμάτινη και ηλεκτρικά αναδιπλούμενη οροφή ανοίγει και κλείνει σε 12 δευτερόλεπτα, όντας ταχύτερη από του προηγούμενου μοντέλου και σε ταχύτητες μέχρι 50 km/h. Ο σκελετός της οροφής είναι από μαγνήσιο και έχει σχεδιαστεί με σκοπό την καλύτερη εφαρμογή, ειδικά στις ψηλές ταχύτητες. Παράλληλα, όταν η οροφή είναι κατεβασμένη αναδύεται ένας ανεμοθραύστης, με σκοπό την προστασία των επιβατών. Ο εξωτερικός σχεδιασμός μεταφέρεται αυτούσιος από την κλειστή έκδοση συνδυάζοντας και ρετρό στοιχεία που εφαρμόζει η Porsche σε κάθε νέα γενιά της 911. Στο ίδιο μήκος κύματος και το εσωτερικό. Μοναδική διαφορά της κλειστής με την ανοικτή έκδοση βρίσκεται στα κουμπί χειρισμού της οροφής.

Για την ιστορία θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η πρώτη Porsche 911 παρουσιάστηκε στις 12 Σεπτεμβρίου του 1963 στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης σαν ο διάδοχος της 356. Ένα μοντέλο σταθμός στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας που, όσο και αν προσπάθησαν οι άλλοι κατασκευαστές, δεν μπόρεσαν ποτέ να κατασκευάσουν!.

Porsche Wet mode:

Porsche Wet mode

Η Porsche πρωτοπορεί για ακόμα μια φορά στην 911 με το νέο Wet mode, που προσφέρεται στον βασικό εξοπλισμό. Το σύστημα αυτό ανιχνεύει νερό στην άσφαλτο από αισθητήρες-μικρόφωνα που βρίσκονται εγκατεστημένοι στους θόλους των εμπρός τροχών και προειδοποιεί τον οδηγό ο οποίος/οποία θα μπορεί με ένα κουμπί στο τιμόνι (Sport Chrono Package) να ετοιμάσει το αυτοκίνητο κατάλληλα για αυτές τις συνθήκες. «Δεν περιορίζει τη μέγιστη ισχύ του κινητήρα, ούτε την τελική ταχύτητα, και επομένως δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ως δικλίδα ασφαλείας για γρήγορη οδήγηση» μας τόνισαν οι υπεύθυνοι της Porsche κατά τη δοκιμή στην πίστα των Μεγάρων.

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.