Η Mazda βάζει ψηλά τον πήχη με το νέο Mazda 3

Το Mazda3 είναι το μοντέλο που ουσιαστικά καταξίωσε την εταιρεία στην παγκόσμια αγορά και στην ανάπτυξη. Από την κυκλοφορία του το 2003, το Mazda3 έχει πωληθεί σε πάνω από έξι εκατομμύρια πελάτες. Η νέα γενιά του ιαπωνικού μοντέλου βασίζεται αισθητικά στο πρωτότυπο Kai που είδαμε στα διεθνή σαλόνια αυτοκινήτου και διέθετε ένα άκρως δυναμικό και συνάμα ελκυστικό σχεδιασμό. Ξεχώριζε κυρίως για τη μεσαία κολώνα και το πίσω μέρος. Στοιχεία που παρουσιάζονται σχεδόν αυτούσια και στο μοντέλο παραγωγής.

Υιοθετεί τη γνωστή φιλοσοφία Kodo της Mazda και χαρακτηρίζεται, πέραν της εντυπωσιακής και μοναδικής για την κατηγορία εμφάνισης, για την καλύτερη ακαμψία και το μειωμένο του βάρος αλλά και τις ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις του αμαξώματος. Στοιχεία που – σύμφωνα πάντα με τους εκπροσώπους της εταιρεία, ωφελούν τόσο την οδική συμπεριφορά όσο και την οδηγική απόλαυση.

Η πρώτη παγκόσμια παρουσίαση του μοντέλου έγινε στο σαλόνι αυτοκινήτου του Λος Άντζελες ενώ εμείς είχαμε την ευκαιρία να το δούμε από κοντά στην πρώτη – στατική – του παρουσίαση που έγινε στην Πράγα.

Το νέο Mazda3, μπορεί να διατηρεί την ταυτότητα της εταιρείας με τη χαρακτηριστική μάσκα και το μεγάλο σήμα μπροστά, αλλά η ουσία βρίσκεται στο όλο σύνολο και στις δηλώσεις των εκπροσώπων της μάρκας που αφορούν την μελλοντική της πορεία. Και όλα τα πιο πάνω καταλήγουν στη λέξη «premium». Εκεί βαδίζει η Mazda και το νέο «3» το αποδεικνύει σε κάθε παράμετρο. Η αποδοτικότητα, η πολυτέλεια και η υψηλού επιπέδου τεχνολογία είναι οι πυλώνες που θα βασιστούν οι νέες γενιές των αυτοκινήτων της εταιρείας που έχουν σαν στόχο και σκοπό να αλλάξουν το χαρακτήρα της μάρκας.

Εφοδιασμένο με ότι πιο σύγχρονο προσφέρει η σημερινή τεχνολογία σε άνεση, συνδεσιμότητα και ασφάλεια, το νέο Mazda3 κτισμένο πάνω στη νέα αρχιτεκτονική SkyActiv Vehicle Architecture, ενώ θα τροφοδοτείται από τη νέα γενιά SkyActiv-X θερμικών κινητήρων βενζίνης.

Όσο για το τελευταίο, στην Ευρώπη η Mazda θα διαθέτει το νέο «3» με δύο κινητήρες χωρητικότητας 1,5 και 2,0 λίτρων, καθώς και με τον SkyActiv-D πετρελαιοκινητήρα ντίζελ των 1,8 λίτρων, για τους οποίους δεν δόθηκαν λεπτομέρειες. Και οι δύο θα συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, είτε με αυτόματο με ίδιο αριθμό σχέσεων. Οι βενζινοκινητήρες διαθέτουν σύστημα «Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI)» εμφανίζοντας μειωμένη κατανάλωση καυσίμου σε ποσοστό 20-30%.

Παρά το ότι στην Πράγα είδαμε την Hatchback έκδοση (4.459×1.797×1.440 χλστ), στο σαλόνι του Λος Άντζελες παρουσιάστηκε και η sedan έκδοση (4.662×1.797×1.445 χλστ). Και οι δύο εκδόσεις μοιράζονται το ίδιο μεταξόνιο που φθάνει τα 2.725 χλστ., κάτι που φανερώνει και τους άπλετους χώρους που μπορεί να προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες. Διαθέσιμη θα είναι και η τετρακίνηση στη νέα γενιά του μοντέλου που θα φέρει την ονομασία i-Activ AWD και συνδυάζεται με το σύστημα G-Vectoring Control Plus (GVC Plus) που ελέγχει διαρκώς και σε πραγματικό χρόνο την κατανομή της ροπής ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα. Δεν έχουμε όμως δοθεί περισσότερες πληροφορίες για τις εκδόσεις που θα εφοδιάζονται με το σύστημα αυτό.

MAZDA 3 - PETROS SOUTZIS  GEO PAVLIDES AUTOKINITO.COM.CYΣε κορυφαία για την κατηγορία επίπεδα βρίσκεται τόσο η πολυτέλεια και η ποιότητα κατασκευής όσο και η εργονομία του εσωτερικού. Το ταμπλό διαθέτει ένα καθαρά οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και σε συνδυασμό με τα πιο σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού ολοκληρώνουν την εικόνα ίσως του πιο πλήρες μοντέλου στην κατηγορία.

Ξεχωρίζει η ορθογώνια touch-screen 8,8 ιντσών οθόνη με πλήρη υποστήριξη σε συνδεσιμότητα με smartphone. Η εμπορική του πορεία στην Κυπριακή αγορά προγραμματίζεται για τον Απρίλιο του 2019.