Honda CB500X:

2018 CB500XΗ CB500X – που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2013 μαζί με τη ‘γυμνή’ CB500F και τη CBR500R με το ολόσωμο φέρινγκ – φέρνει ένα crossover adventure στυλ στην τριμελή οικογένεια απολαυστικών δικύλινδρων μοτοσυκλετών Honda μεσαίας κατηγορίας. Χωρίς φανφάρες, κάνει αθόρυβα τη δουλειά της, ενώ είναι εξαιρετικά ικανή και ευπροσάρμοστη στις επιθυμίες του ιδιοκτήτη.

2018 CB500XΗ πρακτικότητα της CB500X βασίζεται σε μια έντιμη εξίσωση – ένας ζωηρός, αποδοτικός δικύλινδρος κινητήρας που αποδίδει πλούσια ροπή και ισχύ από τις χαμηλές στροφές (και επιταχύνει δυναμικά μέχρι την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου) – και ένα πλαίσιο που χαρίζει εξαιρετική οδηγική άνεση στην πόλη αλλά και στον αυτοκινητόδρομο.

Πολυτάλαντη, κινείται άνετα σε μικρές καθημερινές διαδρομές πόλης, αλλά και στις εκδρομές του Σαββατοκύριακου. Η μεγάλη διαδρομή των αναρτήσεων εξομαλύνει τις ανωμαλίες, ενώ το φαρδύ τιμόνι και η όρθια θέση οδήγησης προσφέρουν άνεση και ορατότητα στον αναβάτη. Με άλλα λόγια, η CB500X είναι πραγματικό all-rounder από κάθε άποψη. Το 2016, στην πρώτη αναβάθμιση, η CB500X απέκτησε μεγαλύτερο ρεζερβουάρ καυσίμου, αυξημένη προστασία από τον αέρα και ψηλότερη ζελατίνα. Επίσης, απέκτησε φώτα LED, ρυθμιζόμενη προ-φόρτιση πιρουνιού και ρυθμιζόμενη μανέτα φρένου.

2018 CB500XΤο στυλ της για το 2019 γίνεται πιο αιχμηρό – με πιο έντονο το adventure στοιχείο και επιρροές από την Africa Twin, στο οποίο προστίθεται η μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης, το μονό αμορτισέρ υψηλών προδιαγραφών, η βελτιωμένη εργονομία και ο εμπρός τροχός 19 ιντσών. Και ενώ ο κινητήρας της CB500X διατηρεί τα 35Kw, αποδίδει τώρα 4% περισσότερη ισχύ και ροπή μεταξύ 3-7.000rpm, χάρη στις αναβαθμίσεις στην εισαγωγή, την εξαγωγή και το χρονισμό των βαλβίδων. Το νέο τελικό εξάτμισης με δύο απολήξεις βγάζει ένα βελτιωμένο, μπάσο ήχο, ενώ ο κινητήρας συνεργάζεται με ένα μονόδρομο συμπλέκτη assist/slipper. Νέα όργανα LCD περιλαμβάνουν μία νέα λειτουργία Shift Up και Gear Position ενώ οι ενδείξεις είναι τώρα LED, σε αρμονία με τον υπόλοιπο φωτισμό.

Μπορεί μεν η CB500X να έχει ωριμάσει, ωστόσο η φετινή ανανέωση δεν εξυπηρετεί μόνον αισθητικούς σκοπούς. Χάρη στη βελτιωμένη αεροδυναμική, ο αέρας που διέρχεται με υψηλή πίεση από το φέρινγκ και τη ζελατίνα, έχει μειωθεί, βελτιώνοντας την προστασία του αναβάτη από τον αέρα σε μεγάλες ταχύτητες. Το προφίλ της σέλας έχει επίσης λεπτύνει στο εμπρός τμήμα, βελτιώνοντας τον έλεγχο και τη μετατόπιση του σώματος, ενώ διευκολύνει τους αναβάτες να φτάσουν τα πόδια τους στο έδαφος. Για μεγαλύτερη ευελιξία της CB500X, το τιμόνι περιστρέφεται περισσότερο κατά 3 μοίρες (38° από το κέντρο), ενώ η προσθήκη ενός gunmetal grey κωνικού ατσάλινου τιμονιού βελτιώνει περαιτέρω τον έλεγχο.

Η νέα οθόνη LCD –  που εδράζεται σε ένα ταμπλό με πολλαπλές επιφάνειες και υλικά – απηχεί το συνολικό σχεδιαστικό θέμα, ενώ περιλαμβάνει δείκτη Gear Position και Shift Up που είναι ρυθμισμένος στάνταρ στις 8.750rpm, αλλά μπορεί να ρυθμιστεί σε στάδια των 250rpm μεταξύ 5-8.750rpm. Η σωληνωτή βάση της οθόνης μπορεί επίσης να φιλοξενήσει ένα GPS πάνω από τα όργανα.

2018 CB500XΗ διάταξη του οκταβάλβιδου, υγρόψυκτου, παράλληλου δικύλινδρου κινητήρα της CB500X προσφέρει μία ισορροπία φυσικού μεγέθους και άμεσης, απολαυστικής ισχύος, με ζωηρό, υψηλόστροφο χαρακτήρα και απολαυστική μέγιστη ισχύ. Ήδη ισχυρός από τις χαμηλές στροφές, ο στόχος εξέλιξης για το 2019 ήταν ταχύτερη επιτάχυνση με μία αύξηση ισχύος και ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές στην κλίμακα 3-7,000rpm. Η βελτίωση της τάξεως του 4% έχει επιτευχθεί με μία αλλαγή στο χρονισμό των βαλβίδων – με το χρονισμό κλεισίματος να επιταχύνεται κατά 5° – και τη βύθιση να αυξάνεται κατά 0,3mm στα 7,8mm. Η εισαγωγή αέρα για το σύστημα ψεκασμού καυσίμου PGM-FI είναι σχεδόν μια ευθεία από το φιλτροκούτι και μέσω των πεταλούδων γκαζιού. Η μπαταρία επανατοποθετήθηκε πιο μακριά (44,1mm αντί 13,4mm) από το φιλτροκούτι για να επιτρέπει καλύτερη ροή αέρα. Το σιλανσιέ φέρει τώρα δύο απολήξεις εξαγωγής, προσθέτοντας πιο σπορ χροιά σε κάθε παλμό και εμφάνιση. Η μέγιστη ισχύς των 35kW επιτυγχάνεται στις 8.500rpm, και η ροπή των 43Nm στις 7.000rpm.

Το εξάρι κιβώτιο είναι όμοιο με αυτό των RR της οικογένειας. Διαθέτει τον ίδιο λεβιέ και μοχλικό. Νέος για το 2019, ένας μονόδρομος συμπλέκτης Assist/Slipper επιτρέπει πιο εύκολα ανεβάσματα και εξομαλύνει τα απότομα κατεβάσματα.

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.