F1 2021:

F1 2021Μετά από δυο χρόνια φημών και συνεδριάσεων, η FIA ανακοίνωσε επιτέλους τους κανονισμούς του πρωταθλήματος της Formula 1 2021. Σε μια ζωντανή διαδικτυακή μετάδοση της FOM, ο πρόεδρος της FIA Jean Todt μαζί με τον Ross Brawn, Νικόλα Τομπάζη και Chase Carrey, παρουσίασαν στον κόσμο το μέλλον του θεσμού, ενώ παρουσίασαν ταυτόχρονα και το δικό τους μοντέλο, που έδειχνε τις σημαντικές αεροδυναμικές αλλαγές που αναμένονται να κάνουν την εμφάνιση τους σε δυο χρόνια.

Και; Ποιες είναι οι δραστικές αλλαγές για το 2021; Η αλήθεια είναι πως τα μεγαλύτερα σημεία στα οποία «στέκεται» η νέα φόρμουλα, είναι δυο. Το πρώτο είναι καθαρά οικονομικό και έχει να κάνει με τον κανονισμό που περιορίζει, αυστηρά, την δαπάνη των ομάδων γύρω από την εξέλιξη του αυτοκινήτου στα $175.000.000 (οι τρεις κορυφαίες ομάδες ξόδεψαν περισσότερα από 300 εκατομμύρια δολάρια για την φετινή σεζόν!). Αυτόματα αυτό θα περιορίσει τις κορυφαίες ομάδες από τον να ξεφύγουν εντελώς από το υπόλοιπο grid που δεν θα μπορεί να ξοδέψει όλα αυτά τα χρήματα για την εξέλιξη των νέων μονοθεσίων. Με αυτό τον τρόπο, οι ομάδες (θεωρητικά) θα έρθουν πιο κοντά πάνω στην πίστα, ενώ θα υπάρχουν σοβαρές τιμωρίες για παραβίαση του budget cap. Έξοδα για διαφήμιση, μεταφορές και λοιπά δεν συμπεριλαμβάνονται σε αυτό τον κανονισμό, αλλά θα υπάρχουν αυστηροί έλεγχοι, με την βοήθεια της Deloitte.

F1 2021

Τα αυτοκίνητα θα είναι, περίπου, 3 δευτερόλεπτα πιο αργά από τα φετινά (δηλαδή θα έχουν παρόμοια ταχύτητα με το 2016) ενώ οι κινητήρες θα είναι ακριβώς οι ίδιο

Το άλλο μεγάλο σημείο είναι οι αεροδυναμικοί κανονισμοί, και για να βοηθήσουν τον κόσμο να τους καταλάβει καλύτερα, ο Νικόλας Τομπάζης παρουσίασε και ένα μονοθέσιο-παράδειγμα. Ουσιαστικά θα μειωθεί η συνολική αεροδυναμική των αυτοκινήτων αφού θα αφαιρεθούν εντελώς τα πλαϊνά αεροδυναμικά αλλά θα γίνει πολύ πιο έντονο το πάτωμα του αυτοκινήτου, με τον διαχύτη να ξεκινάει μπροστά από της πλαϊνές αεροτομές και να πηγαίνει μέχρι πίσω, δημιουργώντας έτσι το λεγόμενο ground effect, που θα επιτρέπει στους οδηγούς να ακολουθούν προπορευόμενα οχήματα χωρίς να χάνουν την δική τους κατώθηση, αυξάνοντας τις μάχες στην πίστα.

Τα αυτοκίνητα θα είναι, περίπου, 3 δευτερόλεπτα πιο αργά από τα φετινά (δηλαδή θα έχουν παρόμοια ταχύτητα με το 2016) ενώ οι κινητήρες θα είναι ακριβώς οι ίδιοι, με τους ιθύνοντες να εστιάζουν την προσοχή της προς το καύσιμο (και βιώσιμα καύσιμα γενικά) αντί να ψάχνουν να δημιουργήσουν νέους κινητήρες, θέλοντας στο μέλλον να πρωτοπορήσει η F1 στον τομέα των καυσίμων για τον υπόλοιπο κόσμο μιας και οι κινητήρες της F1 είναι ήδη οι πιο οικονομικοί, βάσει συνολικής απόδοσης, στον κόσμο!
Οι ζάντες θα γίνουν 18αρες, θα μεγαλώσουν και τα φρένα, οπόταν οι οδηγοί θα μπορούν να γίνονται ακόμη πιο θαρραλέοι στις ζώνες φρεναρίσματος, χαρίζοντας μας πιθανόν, ακόμη περισσότερες μάχες σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες αλλαγές.

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.