Bugatti:

Bugatti holy trinityΤετρακίνητες, τέσσερα τούρμπο και πλαίσιο από carbon fibre – συστατικά τα οποία μοιράζονται και οι τρεις Bugatti των τελευταίων τριών δεκαετιών. Οι Bugatti EB110, Veyron και Chiron θεωρούνται ορόσημα στην αυτοκινητοβιομηχανία από τις δεκαετίες του 1990, το 2000 και το 2010. Οι λάτρεις και οι ιδιοκτήτες των Bugatti ονειρεύονται να έχουν όλα τα τρία οχήματα πλήρη στη δική τους συλλογή ως «Αγία Τριάδα των σύγχρονων Bugatti» καθώς εκτός από πολυπόθητα συλλεκτικά κομμάτια, αποτελούν και φοβερές επενδύσεις… αν το σηκώνει ο λογαριασμός σου φυσικά.  Μπορεί να μην τις έχουμε στα γκαράζ μας, αλλά σε μια σπάνια φωτογράφιση μαζεύτηκαν και τα τρία μοντέλα για μια μοναδική στιγμή.

Bugatti EB110 Super Sport:

Bugatti holy trinityΣτις αρχές της δεκαετίας του 1990, ο Romano Artioli δημιούργησε το πρώτο σούπερ σπορ αυτοκίνητο της σύγχρονης εποχής με την EB110. Τα EB είναι τα αρχικά του Ettore Bugatti, ενώ 110 είναι τα 110α γενέθλιά του. Το αυτοκίνητο τροφοδοτείται από έναν V12 κινητήρα 3,5 λίτρων με τέσσερεις συμπιεστές που δουλεύουν έως και 1,2 bar πίεσης. Τα 100 έρχονταν από στάση σε 3,26 δευτερόλεπτα, καθιστώντας το ως το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής της εποχής του. Μέχρι το 1995, η Bugatti παρήγαγε μόνο 96 κομμάτια της EB110 GT, καθώς και λιγότερες από 40 από την ελαφρύτερη και ισχυρότερη έκδοση EB110 Super Sport και επιπλέον δύο επίσημα εργοστασιακά αγωνιστικά αυτοκίνητα με 670 ίππους. Το 1992, το Super Sport κόστιζε 550 εκατομμύρια λιρέτες, ενώ πλέον αν θέλετε μια, θα πρέπει να πάτε σε δημοπρασία και να έχετε στην πάντα κάπου στα 2,3 εκατομμύρια δολάρια.

Bugatti Veyron 16.4. Super Sport

Bugatti holy trinityΜε την κυκλοφορία της Veyron 16.4 το 2005, η Bugatti έγραψε κυριολεκτικά νέα ιστορία για το αυτοκίνητο. Η Veyron έφερε μια νέα εποχή, ενώ έφερε και αυτή τα τέσσερα τούρμπο, ωστόσο οι αριθμοί ήταν… διαφορετικοί! 1000 ίπποι, μέγιστη τελική ταχύτητα τα 400 χιλιόμετρα την ώρα, και 1.500 Nm ροπής. Αριθμοί που αποτελούσαν επιστημονική φαντασία την δεκαετία του 90, όσο αφορά τα αυτοκίνητα παραγωγής. Από στάση, η Veyron αγγίζει τα 100 σε 2.5 δευτερόλεπτα και τα 200 σε 7.3! Το 2010, η Bugatti παρουσίασε μια βελτιωμένη έκδοση της Veyron, με την Super Sport (1200 ίππους!), με μόνο 48 κομμάτια ενώ, μόνο 450 Veyron 16.4 έχουν παραχθεί. Και μπορεί να μάθαμε από τους γονείς μας πως τα αυτοκίνητα δεν είναι ποτέ επένδυση, ωστόσο όλες οι Veyron είδαν τις τιμές του να αυξάνονται κατά, μέσο όρο, 30-35% από την μέρα κυκλοφορίας τους, και δεν σταματάνε εκεί! Τι να πούμε, βιαστείτε να αγοράσετε μια; 1.5 εκατομμύρια ευρώ παρακαλώ… 

Bugatti Chiron:

Bugatti holy trinityΗ Chiron αντικατέστησε την Veyron το 2016, ενώ το όνομα της προέρχεται φυσικά από τον Louis Chiron, ο μοναδικός Μονεγάσκος που κατέκτησε βάθρο στο Μονακό (εγκατέλειψε πέρυσι ο Charles, ενώ ήταν 18ος το 2018).  Με μέγιστη ισχύ 1.500 ίππους (σπάζοντας και πάλι ρεκόρ για αυτοκίνητο παραγωγής) και 1600 Nm ροπής, τα 100 από στάση καταφθάνουν στα 2.4 δεύτερα, και τα 200 σε 6.1. Τα 300 χ.μ.α.ω. τα αγγίζει ο οδηγός από στάση σε 13.1! Η μέγιστη ταχύτητα του είναι περιορισμένη στα 420, αλλά η Bugatti κατάφερε να φθάσει και τα 490 (!!!) σπάζοντας το ίδιο της ρεκόρ για αυτοκίνητο παραγωγής. Σχεδιάστηκαν 500, και έχουν κυλήσει τα 250 μέχρι στιγμής, ενώ μπορείτε και εσείς να παραγγείλετε την δική σας Chiron, ταξιδεύοντας στο chateau της εταιρείας όπου θα επιλέξετε μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια του αυτοκινήτου σας. Κάνουν φοβερό εσπρέσο εκεί (όπως και γεύματα) για να πάει κάτω πιο εύκολα το ότι μόλις πληρώσατε 2.65 εκατομμύρια ευρώ…

Πάθος, αφοσίωση και εμπειρία σε ό,τι αφορά τον κόσμο του αυτοκίνητου χαρακτηρίζουν την πορεία του Πέτρου Σουτζιή, τα 30 και πλέον χρόνια του, στο χώρο των ΜΜΕ. Τα ίδια χαρακτηριστικά θα έχει και το autokinito.com.cy, το οποίο στοχεύει να γίνει το σημείο αναφοράς για όλους όσους αγαπούν το αυτοκίνητο, το μηχανοκίνητο αθλητισμό ή ενδιαφέρονται για την αγορά αυτοκινήτου στην Κύπρο και στον κόσμο.