Με πρωτοποριακές φιλοσοφίες και επαναστατικές τεχνολογίες για το εσωτερικό των αυτοκινήτων του μέλλοντος παρουσιάστηκε ο Όμιλος της BMW στην Έκθεση Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών Προϊόντων 2017 (CES) στο Las Vegas. Το σύστημα BMW HoloActive Touch έκανει το ντεμπούτο του και συνάμα εντυπωσίασε το κοινό στο χώρο αυτό. Αυτή η καινοτόμος διεπαφή μεταξύ οδηγού και οχήματος λειτουργεί σαν μία εικονική οθόνη αφής (touchscreen). Η ανεξάρτητη οθόνη δέχεται εντολές μέσω κινήσεων των δακτύλων δίδοντας συνάμα και ένα δείγμα στην εμπειρία μετακίνησης του μέλλοντος με μόνιμα συνδεδεμένα και αυτόνομα οχήματα.

Το BMW HoloActive Touch συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του BMW Head-Up Display, του συστήματος αναγνώρισης χειρονομιών BMW και της άμεσης  λειτουργίας της οθόνης αφής, ενώ με την προσθήκη έξτρα χαρακτηριστικών δημιουργεί μία μοναδική διεπαφή χρήστη. Για πρώτη φορά, οι λειτουργίες μπορούν να ελέγχονται χωρίς φυσική επαφή με υλικά, αλλά η τεχνολογία επιτρέπει την ορατή και χειροπιαστή σύνδεση οδηγού-οχήματος. Το BMW HoloActive Touch επιτρέπει την πρόσβαση σε μία ευρεία γκάμα υπηρεσιών του BMW Connected. Η ομαλή ενσωμάτωση του προσωπικού, ψηφιακού βοηθού μετακίνησης αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο με την άκρως διαισθητική διάδραση.

Η BMW έχει προϊστορία στην παρουσίαση καινοτόμων φιλοσοφιών απεικόνισης και λειτουργίας σε προηγούμενες εκδόσεις της CES. Το σύστημα αναγνώρισης χειρονομιών της BMW που αποκαλύφθηκε εκεί το 2015 διατίθεται τώρα με τις νέες BMW Σειρά 7 και BMW Σειρά 5. Το σύστημα AirTouch που παρουσιάστηκε στη CES 2016 σηματοδοτεί μία περαιτέρω εξέλιξη. Εδώ, ο χρήστης χρησιμοποιεί απλές χειρονομίες με ανοιχτή παλάμη για την ενεργοποίηση παραθύρων ελέγχου σε μία μεγάλη πανοραμική οθόνη στο ταμπλό, χωρίς να απαιτείται άγγιγμα της διεπαφής.

Το BMW HoloActive Touch προάγει τη διαχείριση αυτών των λειτουργιών και τη διάδραση με το όχημα σε άλλο επίπεδο, Όπως στο Head-Up Display, μία έγχρωμη οθόνη δημιουργείται με την έξυπνη χρήση αντανακλάσεων – αλλά τώρα σε ελεύθερη μορφή στο εσωτερικό και όχι με προβολή στον μπροστινό ανεμοθώρακα. Προβάλλονται ευέλικτα παράθυρα ελέγχου που ο οδηγός μπορεί να βλέπει δίπλα στο τιμόνι στο ύψος της κεντρικής κονσόλας. Μία κάμερα ανιχνεύει τις κινήσεις των χεριών του οδηγού μέσα σε αυτή την εργονομική περιοχή και καταγράφει κυρίως τη θέση των άκρων των δακτύλων. Μόλις το άκρο του δακτύλου έρθει σε επαφή με μία επιφάνεια εικονικού ελέγχου,  μεταδίδεται παλμός και ενεργοποιείται η σχετική λειτουργία.

Petros Soutzis has spent 39 years as a motoring journalist, driven by his passion, dedication, and extensive experience in everything related to cars. As a Cypriot journalist, he is the only representative from his country in the COTY committee (Car of the year). He is also a Vice President and a founding member of the Autobest Association, which elects the European Best Buy Car of the Year. These same qualities have been the cornerstone of autokinito.com.cy, which has become the go-to site for everyone who loves cars, motorsports, or anyone simply interested in purchasing a car in Cyprus.