Το εντυπωσιακό Renault Trezor ψηφίστηκε ως Concept Car Design of the Year 2016, από μια 20 μελής ισχυρή κριτική επιτροπή που χαρακτηρίζεται από τους κορυφαίους σχεδιαστές αυτοκινήτων στον κόσμο. Το βραβείο, έλαβε ο Anthony Lo, υπεύθυνος εξωτερικής σχεδίασης και ο Stéphane Janin, σύμβουλος Concept-Car, σε μια ειδική πανηγυρική τελετή στη Γενεύη.

Ο Guy Bird, εκ μέρους του θεσμού δήλωσε: «Ήταν ένα ντέρμπι φέτος, αλλά, το αυτοκίνητο της Renault, το διθέσιο ηλεκτρικό GT έκλεψε τις καρδιές των επαγγελματιών σχεδιαστών αυτοκινήτου. Το Trezor είναι ένας θρίαμβος του δημιουργικού σχεδιασμού και άξιος νικητής του Αυτοκίνητο της Χρονιάς πρωτότυπου σχεδιασμού 2016.

Με τη σειρά του ο Laurens van den Acker, ανώτερος αντιπρόεδρος του εταιρικού σχεδιασμού της Renault, σχολίασε: «Είναι τιμή μας να λαμβάνουμε αυτό το βραβείο, επειδή έχει ψηφιστεί από τους ομοσταβλους μας, και αυτό είναι το πιο δύσκολο ακροατήριο για να ικανοποιηθεί. Είναι πολύ καλό για την ομάδα σχεδιασμού μας και τη δημιουργικότητά τους, και νομίζω ότι μας ανοίγει την όρεξη για περισσότερο, μας διεγείρει για να συνεχίσουμε».

Το Trezor είναι το νέο διθέσιο ηλεκτρικό κουπέ της Renault που ενσωματώνει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας που εισήγαγε στο πρωτότυπο DeZir πίσω στο 2010. Το πρωτότυπο μοντέλο αντικατοπτρίζει την ωριμότητα των σχεδίων της Renault – ένας παράγοντας που, από το 2014, έχει γίνει η κύρια αιτία που οι πελάτες της γαλλικής εταιρείας αγοράζουν ένα από τα αυτοκίνητα της μάρκας. Είναι το μοντέλο που ανοίγει το δρόμο για τα ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα. Διαθέτη κινητήρα εμπνευσμένο από την ηλεκτρική τεχνογνωσία της Renault αφού έχει τον τίτλο του από best-seller κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.

Το σύνολο προέρχεται από την Renault e.dams, δύο φορές πρωταθλήτρια κατασκευαστών του παγκόσμιου πρωταθλήματος Formula E. Με μέγιστη ισχύ 260kW (350hp) και μέγιστη ροπή 380Nm, προσφέρει επιτάχυνση από στάση στα 100 χιλιόμετρα σε λιγότερο από τέσσερα δευτερόλεπτα. Διαθέτει δύο μπαταρίες, καθένα από τα οποία έχει το δικό του σύστημα ψύξης που βελτιστοποιεί την μεταβλητή γεωμετρία εισαγωγή αέρα που ενσωματώνεται στο καπό. Το Trezor ενσωματώνει επίσης ένα σύστημα ανάκτησης ενέργειας πέδησης RESS που αναπτύχθηκε για τη Formula Ε. Χάρη στο σύστημα MULTI-SENSE της Renault, η Trezor προσφέρει μια επιλογή από τρεις τρόπους οδήγησης: ουδέτερο, σπορ και αυτόνομο.

Χάρη στην μπαταρίες που βρίσκονται χωριστά, η μια μπροστά και η άλλη στο πίσω μέρος, το Trezor έχει βέλτιστη κατανομή του βάρους. Το σύστημα rear-wheel-drive του εξασφαλίζει ότι η δύναμη παραδίδεται στον δρόμο πιο αποτελεσματικά ενισχύοντας την οδηγική απόλαυση. Οι αναλογίες του Trezor συμβάλλουν σε αυτό, φαρδιά μετατρόχια (εμπρός: 2.048 χιλιοστά / πίσω: 2.106 χιλιοστά) και μεταξόνιο (2.776 χιλιοστά), ενώ το εξαιρετικά χαμηλό αμάξωμα βελτιώνει την αεροδυναμική για να επιτευχθεί μια οπισθέλκουσα (Cd) μόλις 0.22, το κέντρο βάρους είναι επίσης ιδιαίτερα χαμηλά (απόσταση από το έδαφος: 25 cm) για μεγαλύτερη σταθερότητα και λιγότερες κλίσεις του αμαξώματος.

Το ορθογώνιο τιμόνι ανοίγει το οπτικό πεδίο του οδηγού και αποπνέουν τον κόσμο της Formula 1. Διαθέτει τρεις οθόνες, μια κεντρικά τοποθετημένη που χαρακτηρίζει το λογότυπο και δύο οθόνες αφής σε κάθε πλευρά αντί των συμβατικών ελέγχων. Παράλληλα, το Trezor διαθέτει τεχνολογίες του μέλλοντος για να κάνουν τη ζωή πιο εύκολη. Είναι εφοδιασμένο με ένα προσαρμόσιμο, ταμπλό αφής με προηγμένη συνδεσιμότητα ενώ η μοναδική σε σχήμα L οθόνη διαθέτει χειριστήρια στο ταμπλό και σύστημα πολυμέσων. Αυτό το είδος της οθόνης ενισχύει την αίσθηση του πιλοτηρίου ενώ οι οδηγίες δορυφορικής πλοήγησης είναι ορατές επί το κατακόρυφο μέρος της οθόνης. Επίσης, το Trezor κάνει χρήση των τελευταίων Ultra High Definition εξελίξεων συνδυάζοντας τεχνολογίες όπως το OLED (Organic Light-Emitting Diode) και Corning Glass Gorilla® σε μια λεπτή, κυρτή οθόνη προσφέροντας εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Το Trezor ενσαρκώνει το όραμα της Renault για το πώς τα αυτόνομα αυτοκίνητα μπορούν να κάνουν ταξίδια ασφαλέστερα και πιο ευχάριστα, ενώ επιτρέπει στους οδηγούς να βελτιστοποιήσουν τον τρόπο που χρησιμοποιούν το χρόνο τους.

Petros Soutzis has spent 39 years as a motoring journalist, driven by his passion, dedication, and extensive experience in everything related to cars. As a Cypriot journalist, he is the only representative from his country in the COTY committee (Car of the year). He is also a Vice President and a founding member of the Autobest Association, which elects the European Best Buy Car of the Year. These same qualities have been the cornerstone of autokinito.com.cy, which has become the go-to site for everyone who loves cars, motorsports, or anyone simply interested in purchasing a car in Cyprus.