Το Ford Focus, το οποίο νωρίτερα μέσα στη χρονιά απέσπασε τα 5 αστέρια στα crash tests του Euro NCAP, πήρε τα εύσημα στο πλαίσιο μιας νέας πρωτοβουλίας που

που διοργάνωσε η Γερμανική Λέσχη αυτοκινήτου ADAC με σκοπό να αντιληφθούν καλύτερα οι πελάτες τα οφέλη των προηγμένων τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού.

Το Focus επιλέχθηκε για τις δοκιμές έχοντας τη μεγαλύτερη γκάμα προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού από οποιοδήποτε μοντέλο Ford μέχρι σήμερα, με την υποστήριξη τριών ραντάρ, δύο καμερών και 12 αισθητήρων υπερήχων. Οι τεχνολογίες Ford Co-Pilot360 βελτιώνουν την προστασία, την οδηγική εμπειρία και τη διαδικασία παρκαρίσματος.

Το Euro NCAP αξιολόγησε το Adaptive Cruise Control με τεχνολογίες Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring, το οποίο διατίθεται για το Focus και βοηθά να διατηρείται μία απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα. Επίσης μειώνει το στρες σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, διατηρώντας το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας του. Τέλος μπορεί να προσαρμόσει την ταχύτητα του αυτοκινήτου μέσα στα νόμιμα όρια, παρακολουθώντας πλαϊνές και εναέριες πινακίδες με όρια ταχύτητας.

Ανάμεσα στις δοκιμές της αυτοματοποιημένης οδήγησης η απόκριση του αυτοκινήτου όταν πλησιάζει σε αργά κινούμενα, σταματημένα και οχήματα που φρενάρουν καθώς και ο τρόπος που αντιδρά σε οχήματα που μπαίνουν ή βγαίνουν από την κυκλοφορία. Υποστήριξη συστήματος διεύθυνσης και επιστροφή στο κέντρο της λωρίδας για την αποφυγή ενός εμποδίου στο δρόμο, ή σε συνεχόμενες στροφές.

Το νέο Ford Focus διαπιστώθηκε ότι προσφέρει καλή ισορροπία μεταξύ υποστήριξης και αίσθησης του οδηγού, ότι έχει τον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου, χωρίς να γίνεται πλήρως εξαρτώμενος από τις τεχνολογίες. Το Euro NCAP αξιολόγησε επίσης πόσο αποτελεσματική ήταν η περιγραφή των δυνατοτήτων των συστημάτων στο εγχειρίδιο οδηγιών χρήσης του Focus και του ρόλου του οδηγού, ενώ αποκάλεσε τις τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού του Focus, απλές και διαισθητικές στη χρήση.

Άλλες προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης των πελατών του νέου Focus είναι:

Evasive Steering Assist, χρησιμοποιεί ραντάρ και μία κάμερα για την ανίχνευση αργά κινούμενων ή σταματημένων οχημάτων και υποστηρίζει τους ελιγμούς διεύθυνσης ώστε να μπορούν οι οδηγοί να αποφύγουν ένα όχημα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης

Pre-Collision Assist με Pedestrian και Cyclist Detection (ανίχνευση πεζού & δικυκλιστή), που μπορεί να ανιχνεύει άτομα πάνω ή δίπλα στο δρόμο, ή ενδέχεται να διασχίζουν το δρόμο στην πορεία του αυτοκινήτου. Επίσης μπορεί να εντοπίζει δικυκλιστές, ενώ λειτουργεί και στο σκοτάδι χρησιμοποιώντας φως από τους προβολείς

Adaptive Front Lighting System με Predictive curve light.

Το νέο Focus θα διατίθεται σε όλη την Ευρώπη σε πεντάθυρη έκδοση hatchback και wagon και προσφέρεται με μία ολοκληρωμένη γκάμα μοντέλων που περιλαμβάνει τα κομψά Focus Trend και Titanium, το σπορ Focus ST-Line, και το πολυτελές Focus Vignale. Το πρώτο Focus Active crossover θα διατίθεται αργότερα μέσα στη χρονιά.

 

ΤΕΛΟΣ

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.