ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΣΑΛΟΝΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΠΑΡΙΣΙ 2018
Η φετινή έκθεση αυτοκινήτου Παρίσι άνοιξε τις πόρτες της για τους δημοσιογράφους αυτοκινήτου από όλο τον κόσμο. Εκεί βρεθήκαμε και εμείς και είδαμε από κοντά τα πολλά νέα μοντέλα, που έκαναν για πρώτη φορά παγκόσμια πρεμιέρα στη γαλλική πρωτεύουσα. Μαζί και πολλά νέα μοντέλα που έκαναν πανευρωπαϊκές πρεμιέρες ενώ οι πειραματικές προτάσεις είναι σίγουρα αυτές που κλέβουν την παράσταση τον τελευταίο καιρό. Παρά το ότι πολλές εταιρείες επέλεξαν να μην δώσουν το παρόν τους, όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές είχαν να παρουσιάσουν και ένα αυτοκίνητο του μέλλοντος. Άλλα θα περάσουν κάποτε τις γραμμές παραγωγής ενώ άλλα θα παραμείνουν απλά… πειραματικές προτάσεις,

Porsche 911 Speedster
Η Porsche παρουσίασε στην Έκθεση στο Παρίσι σε πρωτότυπη έκδοση μια νέα 911 Speedster, η οποία θα μπει στην παραγωγή αλλά μόνο 1.948 τυχεροί θα μπορέσουν να την αποκτήσουν. Tο νούμερο δεν είναι τυχαίο, καθώς σηματοδοτεί τη χρονιά που η Porsche 356 “Number 1” πήρε άδεια για χρήση σε δρόμο. Στο Παρίσι, η Porsche μας παρουσίασε τόσο την αρχική ιδέα όσο και μια δεύτερη έκδοση, η οποία είναι μία οπτική σύνδεση με τη 911 Speedster του 1988 λόγω του κόκκινου χρώματος του αμαξώματός της. Το εξωτερικό κόκκινο χρώμα κάνει αντίθεση με το μαύρο και ασημί που έχουν χρησιμοποιηθεί για τα καπάκια των καθρεφτών και του ρεζερβουάρ, το οποίο βρίσκεται κεντρικά πάνω στο καπό. Όσον αφορά στο εσωτερικό της, βλέπουμε μαύρο δέρμα με εντυπωσιακές κόκκινες λεπτομέρειες. Η δεύτερη 911 Speedster φορά ζάντες 21 ιντσών που παραπέμπει στο design των τροχών των αγωνιστικών Porsche 911 RSR και GT3 R. Η Porsche δανείστηκε το σασί της 911 GT3 που είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, ώστε να διατηρεί το βάρος της 911 Speedster χαμηλό. Επίσης, το σύστημα εξάτμισης σχεδιάστηκε από το τμήμα GT της εταιρείας με απολήξεις τιτανίου, ενώ το χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων και ο ατμοσφαιρικός κινητήρας που παράγει περισσότερους από 500 ίππους φέρουν επίσης την υπογραφή του τμήματος GT.

Peugeot e-Legend
Το e-Legend είναι μια πειραματική πρόταση που γεφυρώνει το χθες με το αύριο του γαλλικού εργοστασίου. Με επιρροές από το 504 Coupe που φέτος γιορτάζει τα 50ά του γενέθλια, αποτελεί μια πρόταση της Peugeot που θέλει να μας δείξει πως το ηλεκτρικό μέλλον δεν είναι απαραίτητα ασύμβατο με το στυλ και τον συναισθηματισμό. Οι έντονες ακμές, το μακρύ καπό, τα χωρίς πλαίσιο πλαϊνά παράθυρα είναι μόλις μερικά από τα στοιχεία που δηλώνουν την άμεση σχέση με το 504 ενώ διαθέτει τροχούς 19 ιντσών.Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό και διαθέτει μπαταρίες 100 kWh που είναι τοποθετημένες στην επιφάνεια του πατώματος και τροφοδοτούν ηλεκτρικούς κινητήρες που δίνουν κίνηση σε όλους τους τροχούς. Η Peugeot αναφέρει πως η ισχύς φθάνει του 460 ίππους ενώ η ροπή ξεπερνά τα 80 kgm προσφέροντας μια επιτάχυνση 0-100 Km/h κάτω από τα 4’’ με την τελική να αγγίζει τα 230 km/h. Η αυτονομία πλησιάζει τα 600 χιλιόμετρα ενώ με ταχυφορτιστή θα μπορεί σε μόλις 25 λεπτά να έχει σχεδόν πλήρη φόρτιση.

Mercedes-Benz Vision EQ Silver Arrow
Το πρωτότυπο Vision EQ Silver Arrow που παρουσίασε η Mercedes είναι εμπνευσμένο από το αγωνιστικό W 125 του 1937 με την αεροδυναμική παραλλαγή του οποίου ο Rudolf Caracciola είχε πετύχει το ρεκόρ ταχύτητας των 432,7 χλμ./ ώρα. Διαθέτει ένα αεροδυναμικό σχήμα και χρώμα που παραπέμπει άμεσα σε αυτό των θρυλικών Ασημένιων Βελών, όταν το λευκό χρώμα ξύστηκε από το αμάξωμά τους, για λόγους βάρους. Επίσης έχει θέση για έναν και μόνο, τον οδηγό, ο οποίος με τη βοήθεια της πιο σύγχρονης τεχνολογίας μπορεί να μετέχει σε εικονικούς αγώνες με ιστορικά αλλά και σύγχρονα Ασημένια Βέλη. Το αμάξωμά του είναι πλήρως κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, ενώ διαθέτει μια συνδυαστική απόδοση 750 ίππων (550 kW). Η επίπεδη μπαταρία του με χωρητικότητα 80 kWh εξασφαλίζει με βάση τον κύκλο WLTP μια αυτονομία περίπου 400 χιλιομέτρων και ψύχεται από πλευρικούς αεραγωγούς.
Άξιο αναφοράς είναι και το ότι η μάσκα δεν είναι παρά μια πανοραμική οθόνη στην οποία απεικονίζεται τρισδιάστατα ο περιβάλλον χώρος πίσω από τον οδηγό.

C5 Aircross Plug-in Hybrid Concept
Το C5 Aircross Plug-in Hybrid Concept είδαμε στο χώρο της Citroen. Μοντέλο το οποίο θα μπει στην παραγωγή το 2019 και όντας το πρώτο PHEV μοντέλο στην ιστορία της μάρκας, ουσιαστικά θα ανοίξει το δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση. Το φιλόδοξο πλάνο των Γάλλων μιλάει για γκάμα ηλεκτρική κατά 80% το 2023 και 100% το 2025. H συστοιχία μπαταριών βρίσκεται στο πάτωμα, κάτω από την πίσω σειρά καθισμάτων και θα μπορεί να φορτιστεί πλήρως εντός δύο ωρών. Η συνδυασμένη ισχύς φθάνει τους 225 ίππους και θα περνάει στο δρόμο μέσω αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων. Σύμφωνα με τη Citroen, το C5 Aircross Plug-in Hybrid θα έχει εκπομπές ρύπων κάτω από τα 49 g/km. Η Citroen κάνει λόγο για αυτονομία της τάξης των 50 χιλιομέτρων για οδήγηση μηδενικών ρύπων ενώ η τελική ταχύτητα ενώ το όχημα θα κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, θα φτάνει τα 133 km/h.

Skoda Vision RS Concept
Ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα πρωτότυπα ήταν σίγουρα το Skoda Vision RS Concept.
Πρόκειται για ένα σπορ μοντέλο με ιδιαίτερο δυναμισμό και αξιοποίηση της αγωνιστικής κληρονομιάς της Skoda. Με εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα που περιλαμβάνουν LED προβολείς που χωρίζονται σε τέσσερις διαφορετικού μεγέθους μέρη, μυώδες καπό, νέου σχεδιασμού γρίλια με στελέχη από high-gloss black carbon, σπόιλερ από ανθρακονήματα και αεραγωγούς στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Διαθέτει θέσεις για τέσσερις επιβάτες ενώ κάτω από το καπό υπάρχει ο τούρμπο TSI των 1.5 λίτρων απόδοσης 150 ίππων. Αυτός συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 75kW, με τη συνολική ισχύ να ανέρχεται στα 245 PS.
Τα 0-100 έρχονται σε 7.1 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 210 km/h. Αυτά φυσικά, σε Sport Mode, καθώς το Vision RS Concept έχει τρία mode λειτουργίας, με τα άλλα δύο να είναι Normal και EV. Στο τελευταίο, υπόσχεται αυτονομία της τάξης των 70 χιλιομέτρων, αποκλειστικά με ενέργεια από τις μπαταρίες ιόντων – λιθίου 13 kWh με τη φόρτισή τους να γίνεται από μία οικιακή πρίζα εντός δυόμιση ωρών.

Hyundai i30 N Option
Η Hyundai μεγαλώνει τη γκάμα των N εκδόσεων του i30, παρουσιάζοντας στο Παρίσι το πρωτότυπο i30 N Option. Βασίζεται φυσικά πάνω στο γνωστό μας Hyundai i30 όμως υιοθετεί 25 διαφορετικά νέα τμήματα και αξεσουάρ στο αμάξωμα και το εσωτερικό του, που του χαρίζουν μια ιδιαίτερα δυναμική εμφάνιση. Ανάμεσά τους περιλαμβάνονται η carbon πίσω αεροτομή, το επίσης carbon καπό, οι τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης, η N εμπρόσθια γρίλια με κόκκινη περιμετρική επένδυση, αλλά και οι σφυρήλατες ζάντες 20 ιντσών που συνδυάζονται με ημι-σλικ ελαστικά. Μαζί και ένα καινούριο ματ εξωτερικό χρώμα. Το εσωτερικό διαθέτει μπάκετ καθίσματα με αλκαντάρα αεραγωγούς και στα χερούλια των πόρτων, σπορ τιμόνι με αλκαντάρα, αλουμινένια πατήδια, καθώς και πιο σπορ επιλογέα ταχυτήτων. Όπως προείπαμε, στόχος της Hyundai μέσω του νέου πρωτότυπου είναι να μας εισάγει στη νέα σειρά σπορ αξεσουάρ N Option για τα μοντέλα της. Μαζί με τις εκδόσεις N και N Line δημιουργείται έτσι ένα πλήρες πακέτο σπορ επιλογών στη γκάμα της.

Petros Soutzis has spent 39 years as a motoring journalist, driven by his passion, dedication, and extensive experience in everything related to cars. As a Cypriot journalist, he is the only representative from his country in the COTY committee (Car of the year). He is also a Vice President and a founding member of the Autobest Association, which elects the European Best Buy Car of the Year. These same qualities have been the cornerstone of autokinito.com.cy, which has become the go-to site for everyone who loves cars, motorsports, or anyone simply interested in purchasing a car in Cyprus.