H Λισσαβώνα ήταν η πόλη που φιλοξένησε την παγκόσμια παρουσίαση της ολοκαίνουριας BMW 5 series. Ένα μοντέλο / σταθμός στην ιστορία του Βαυαρικού εργοστασίου που φτάνει αισίως στην έκτη του γενιά προσφέροντας πάνω από

7,6 εκατομμύρια πωλήσεις. Στην Πορτογαλική πρωτεύουσα βρεθήκαμε και εμείς για να την οδηγήσουμε αλλά και να δούμε από κοντά τις τελευταίες εξελίξεις στην τεχνολογία. Και σίγουρα η νέα BMW 5-Series δεν θα μπορούσε να είναι απών.

Χαρακτηρίστηκε δια μέσου των δεκαετιών σαν το απόλυτο επαγγελματικό αυτοκίνητο. Κάτι που επιβεβαιώνεται και σε αυτή τη γενιά. Η BMW Σειρά 5 Sedan συνδυάζει τη στιλάτη παρουσία ενός sedan με τη σπορ κομψότητα ενός coupé όπου οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν ένα πολυτελές περιβάλλον και εντυπωσιακή άνεση.

Με τεχνολογικές πρωτοπορίες και προαιρετικά διαθέσιμα συστήματα υποστήριξης οδηγού από το BMW ConnectedDrive, όπως το Driving Assistant Plus και φυσικά με αποδοτικούς κινητήρες και κιβώτιο 8 σχέσεων Steptronic που ξεχωρίζουν για τις ισχυρές επιδόσεις και την οικονομία που προσφέρουν.

Με προδιαγραφές… 7άρας!

Η νέα 5άρα, βασίζεται στην επίσης νέα CLAR πλατφόρμα της BMW που παρέχει εξαιρετική ακαμψία με μήκος 4.936 χιλιοστά. πλάτος 1.868 χιλιοστά και ύψος τα 1.479 χιλιοστά. Αριθμοί που την καθιστούν μεγαλύτερη από το μοντέλο που αντικαθιστά, όμως ακόμα και έτσι, χάρη στην εκτεταμένη χρήση ελαφριών υλικών, καταφέρνει να είναι έως και 100 κιλά ελαφρύτερη από αυτό. Άξιο αναφοράς και το μεταξόνιο που τώρα διαμορφώνεται στα 2.975 χιλιοστά ενώ η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και ένα σύστημα με 5 συνδέσμους στο πίσω μέρος.

Σχεδιαστικά, το μοντέλο δεν έχει μεγάλες διαφορές από αυτό που αντικαθιστά. Οι αλλαγές εντοπίζονται στα νέα φωτιστικά σώματα που καταλήγουν στην γρίλια η οποία διαθέτει ενεργά πτερύγια που κλείνουν για να βελτιώσουν την αεροδυναμική ή ανοίγουν για να βοηθήσουν στην κυκλοφορία του αέρα. Στη συνολική της εμφάνιση η η νέα 5-Series φαίνεται να δανείζεται πολλά στοιχεία από την μεγαλύτερη αδερφή και νυαρχίδα της BMW την 7-Series.

Στο εσωτερικό το μάτι πέφτει στην τελευταία έκδοση του iDrive συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που χρησιμοποιεί μία οθόνης αφής 10.25 ιντσών και επιτρέπει τον χειρισμό του συστήματος με την φωνή, συγκεκριμένες χειρονομίες (με καμερα/αισθητήρα από την οροφή) ή απλά αγγίζοντας την οθόνη. Επίσης, η BMW τοποθέτησε την τελευταία έκδοση του Head-Up Display της. Αυτό έχει κατά 70% μεγαλύτερη επιφάνεια προβολής και παρέχει πληροφορίες για τη σήμανση στο δρόμο, ραδιοφωνικούς σταθμούς, οδηγίες για την πλοήγηση και διάφορες προειδοποιήσεις από τα συστήματα υποβοήθησης. Περιττή κάθε αναφορά για ποιότητα κατασκευής, υλικών και χώρους…

Η αυτόνομη οδήγηση είναι σίγουρα το trend της εποχής για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και η νέα 5-Series της BMW δεν θα μπορούσε να μην συμμετάσχει. Η BMW εξόπλισε τα ανανεωμένα Active Cruise Control και Steering και Lane Assist με περισσότερες λειτουργίες. Έτσι “από στάση και έως τα 210 km/h το αυτοκίνητο μπορεί να απαλλάξει τον οδηγό από τα καθήκοντα της επιτάχυνσης, της επιβράδυνσης ή της αλλαγής κατεύθυνσης όπως αυτός επιθυμεί”.

Με την άφιξη της στους εκθεσιακούς χώρους τον ερχόμενο Φεβρουάριο, η νέα BMW 5-Series θα είναι διαθέσιμη αρχικά με τέσσερις διαφορετικούς κινητήρες. Πρόκειται για τους βενζινοκινητήρες 530i (252 ίπποι) και 540i (340 ίπποι), και τους πετρελαιοκινητήρες

520d (190 ίπποι) και 530d (265 ίπποι). Αργότερα θα υπάρξουν και άλλοι κινητήρες όπως η 520d EddicientDynamics Edition.

 44 χρόνια BMW Σειρά 5

Η Σειρά 5 (1972-1981: E12) ξεκίνησε την καριέρα της ως ο διάδοχος του μοντέλου BMW 2000 «Neue Klasse» και προσέφερε στους πελάτες αισθητά περισσότερο χώρο και άνεση. Σηματοδότησε μια νέα στυλιστική εποχή, προαναγγέλλοντας παράλληλα ένα νέο σύστημα ονομασίας των μοντέλων, που έμελλε να καθιερωθεί μέχρι σήμερα. Η παραγωγή της πρώτης BMW Σειράς 5 σταμάτησε τον Ιούλιο του 1981, έπειτα από 700.000 πωλήσεις. Η δεύτερη γενιά (1981-1988: Ε28) εισήγαγε αρκετές καινοτομίες σε μηχανολογικό επίπεδο, όπως το ABS και το ηλεκτρονικό διαγνωστικό σύστημα του κινητήρα. Το 1985 η BMW Motorsport GmbH παρουσίασε την πρώτη M5. Η δεύτερη γενιά της BMW Σειράς 5 σταμάτησε να παράγεται τον Ιούνιο του 1988, έχοντας πουλήσει πάνω από 722.000 μονάδες. Στην τρίτη γενιά (1988-1995: E34) οι διαστάσεις αυξήθηκαν σημαντικά, ενώ η αισθητική παρέπεμπε στην «7άρα», που είχε λανσαριστεί λίγο νωρίτερα. Για πρώτη φορά υπήρξε έκδοση Touring το 1991 ενώ η παραγωγή της Ε34 ολοκληρώθηκε το 1995, με συνολικές πωλήσεις 1,3 εκατομμυρίων μονάδων.

Αλουμινένιο πλαίσιο κάνει ντεμπούτο στη Σειρά 5 (1995-2003: Ε39). Ήταν το πρώτο όχημα μαζικής παραγωγής σε όλο τον κόσμο που διέθετε πλαίσιο αποκλειστικά από αλουμίνιο, και έτσι ήταν ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του, παρά τα επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού και ασφάλειας. Πέτυχε επίσης νέα ρεκόρ πωλήσεων, με 1,47 εκατομμύρια μονάδες. Στην πέμπτη γενιά (2003-2010: E60) έκανε την πρώτη του εμφάνιση το πακέτο EfficientDynamics, προσφέροντας χαμηλότερη κατανάλωση και βελτιωμένη απόδοση. Η γενιά αυτή ήταν best-seller στην κατηγορία της για τέσσερις συνεχείς χρονιές (2005-2008), με παραδόσεις 1,4 εκατομμυρίων και πλέον μονάδων. Η έκτη γενιά (2010-2016: F10) διέθετε ακόμα πιο άκαμπτο αμάξωμα από την προκάτοχό της και ήταν εξοπλισμένη με περισσότερα συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού. Η BMW Σειρά 5 Gran Turismo προσέθεσε μια τρίτη έκδοση αμαξώματος με μεγάλη πίσω πόρτα. Με πωλήσεις 2 εκατομμυρίων και πλέον μονάδων, η έκτη γενιά είναι το πιο επιτυχημένο premium business μοντέλο παγκοσμίως.

Petros Soutzis has spent 39 years as a motoring journalist, driven by his passion, dedication, and extensive experience in everything related to cars. As a Cypriot journalist, he is the only representative from his country in the COTY committee (Car of the year). He is also a Vice President and a founding member of the Autobest Association, which elects the European Best Buy Car of the Year. These same qualities have been the cornerstone of autokinito.com.cy, which has become the go-to site for everyone who loves cars, motorsports, or anyone simply interested in purchasing a car in Cyprus.