BMW R 18: Νέα είσοδός στην κατηγορία cruiser

1. Με τη νέα R 18, η BMW Motorrad κάνει τώρα τη είσοδό της στην κατηγορία cruiser. Όπως καμία άλλη μοτοσικλέτα της οικογένειας BMW μέχρι σήμερα, η R 18 έχει βαθιές ρίζες στην παράδοση ιστορικών μοτοσυκλετών BMW – τόσο από τεχνικής όσο και από σχεδιαστικής απόψεως.

Δανείζεται τεχνολογικά και οπτικά στοιχεία από διάσημα μοντέλα όπως η BMW R 5, αποφεύγοντας κάθε τι περιττό και παραμένοντας προσηλωμένη στις βασικές αξίες των μοτοσικλετών: ‘γνήσια’, τεχνολογικά απέριττη, με τον boxer κινητήρα στο επίκεντρο της οδηγικής απόλαυσης, σε συνδυασμό με ‘ευχάριστες δονήσεις’. Το πάντρεμα κλασικής σχεδίασης και ‘καθαρής’, σύγχρονης τεχνολογίας πέτυχε το στόχο που τέθηκε για την R 18 – τη δημιουργία μιας προηγμένης και ταυτόχρονα συναισθηματικής οδηγικής εμπειρίας.

BMW R 18Ο ισχυρότερος κινητήρας BMW boxer όλων των εποχών με άφθονα αποθέματα ροπής. Στην καρδιά της νέας BMW R 18 βρίσκεται ο νέος 2-κύλινδρος κινητήρας boxer – ο λεγόμενος “Big Boxer”. Τόσο η εντυπωσιακή εμφάνιση όσο και η τεχνολογία υποδηλώνουν μία συνέχεια των παραδοσιακών αερόψυκτων κινητήρων που προσφέρουν μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία από το 1923 όταν και ξεκίνησε η παραγωγή τους από την BMW Motorrad. Ο ισχυρότερος 2-κύλινδρος boxer κινητήρας σε επίπεδο μαζικής παραγωγής έχει κυβισμό 1.802 κ.εκ. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 67 kW (91 hp) στις 4.750 σαλ. Από τις 2.000 μέχρι τις 4.000 rpm, πάνω από 150 Nm ροπής είναι διαθέσιμα συνεχώς, και αυτή η ελκτική ισχύς συνδυάζεται με έναν ‘γεμάτο’, διαπεραστικό ήχο.

BMW R 18Το κεντρικό στοιχείο της ανάρτησης της νέας R 18 είναι ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο δύο τμημάτων. Η σχεδίασή του συνεχίζει τη μακρά παράδοση της BMW Motorrad στο συγκεκριμένο τύπο πλαισίου. Η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και η σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εμφανής ακόμα και σε ‘μη εμφανή’ σημεία όπως οι συγκολλήσεις μεταξύ ατσάλινων σωλήνων και χυτών ή σφυρήλατων εξαρτημάτων.

Η ανάρτηση της νέας BMW R 18 σκόπιμα καταργεί τις επιλογές ηλεκτρονικής ρύθμισης. Αντί αυτών, ένα τηλεσκοπικό πιρούνι και ένα κεντρικά τοποθετημένο γόνατο ανάρτησης με ρυθμίσεις προφόρτισης και απόσβεσης ανάλογα με τη διαδρομή (έκταση, συμπίεση) διασφαλίζουν άριστο έλεγχο και οδηγική άνεση.

BMW R 18Στο πνεύμα της BMW Motorrad, τα μαρσπιέ της BMW R 18 είναι τοποθετημένα έτσι ώστε ο αναβάτης να απολαμβάνει μια χαλαρή θέση οδήγησης (“mid-mounted footpegs”). Αυτή η κλασική θέση πίσω από τους κυλίνδρους, εκτός του ότι αποτελεί κλασικό στοιχείο BMW, παράλληλα επιτρέπει στον αναβάτη να έχει ενεργό έλεγχο της μοτοσικλέτας χωρίς να περιορίζει την άνεση.

BMW R 18Η νέα R 18 προσφέρει επίσης τρία στάνταρ προγράμματα οδήγησης “Rain”, “Roll” και “Rock” – κάτι ασυνήθιστο στην κατηγορία – ώστε να μπορεί να προσαρμόζεται στις ατομικές απαιτήσεις του αναβάτη. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης αυτόματο σύστημα ελέγχου ευστάθειας ASC (Automatic Stability Control, με δυνατότητα απενεργοποίησης), που διασφαλίζει ένα υψηλό επίπεδο άνεσης. Επιπλέον, η νέα R 18 εφοδιάζεται στάνταρ με έλεγχο ροπής κινητήρα (MSR). Μεταξύ των άλλων διαθέσιμων επιλογών, η υποβοήθηση όπισθεν (reverse assist) διευκολύνει τους ελιγμούς, ενώ η λειτουργία Hill Start Control καθιστά ασφαλέστερη τις εκκινήσεις σε ανηφόρες.

Σχεδόν περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη μοτοσικλέτα, η νέα R 18 υιοθετεί σχεδίαση ‘φιλική’ στις μετατροπές – κάτι στο οποίο εστίασαν οι σχεδιαστές ήδη από τα πρώτα στάδια εξέλιξης της βασικής διάταξης της μοτοσικλέτας. Ως αποτέλεσμα, εφοδιάζεται με υποπλαίσιο που αφαιρείται εύκολα ενώ το ίδιο εύκολα αποσυναρμολογούνται τα βαμμένα εξαρτήματα. Η γκάμα εξοπλισμού της BMW Motorrad προσφέρει πολυάριθμες δυνατότητες εξατομίκευσης για να μπορεί ο πελάτης να προσαρμόζει την R 18 στα προσωπικά του γούστα και προτιμήσεις. Μία ποικίλη γκάμα εξαρτημάτων του προγράμματος Γνήσιων Αξεσουάρ της BMW Motorrad προσφέρεται για ‘customising’ που μεταβάλλει σημαντικά το χαρακτήρα της R 18. Με το λανσάρισμα της R 18, διατίθενται δύο διαφορετικές συλλογές εξαρτημάτων από κατεργασμένο αλουμίνιο, που δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την Roland Sands Design: “Machined” και “2-Tone-Black”.

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.