H νίκη στον Ιερόπουλο και ο τίτλος στο Μαυρόπουλο
Με το φακό του Πέτρου Σουτζιή
Όπως παρουσιάστηκε στα ΜΜΕ της εποχής
Ο Όμιλος Φίλων αυτοκινήτου διοργάνωσε με επιτυχία την Κυριακή 30 Οκτωβρίου 1988 το ράλι Τουλίπας που ήταν και ο τελευταίος γύρος της σεζόν. Ο αγώνας, που ήταν και ο μόνος του ημερολογίου που ήταν μονοήμερος, κάλυπτε μια απόσταση 267 χιλιομέτρων με δέκα ειδικές διαδρομές (πέντε επαναλαμβανόμενες) συνολικού μήκους 115 χιλιομέτρων. Τελικά τα 40 (από τα 46 πληρώματα που δήλωσαν συμμετοχή) αγωνίστηκαν στις οκτώ ειδικές αφού δύο ακυρώθηκαν. Ανάμεσα τους και μια γυναίκα οδηγός, η Ιουστινιανή Ευσταθίου και μια συνοδηγός η βρετανίδα Sandra Smith.
O Ντίμης Μαυρόπουλος ήταν ο μόνος οδηγός χωρίς άγχος στον αγώνα αφού είχε ήδη εξασφαλίσει τον τίτλο του πρωταθλητή. Όμως ήταν όλα ανοικτά από τη δεύτερη μέχρι και την έκτη θέση της βαθμολογίας με τους Ιερόπουλο, Κυπριανού, Μελισσά, Μιχαηλίδη, Ηλιάδη και Χ’’ Σάββα να διεκδικούν μια από αυτές.
Με το τέλος του πρώτου μέρους ο Ιερόπουλος με το το Nissan Silvia 200SX βαμμένο στα χρώματα της Rothmans βρέθηκε στην πρώτη θέση κερδίζοντας τις τρεις από τις τέσσερις ειδικές διαδρομές. Ο Μαυρόπουλος με το τετρακίνητο Quattro κέρδισε μια ειδική διαδρομή και ήταν δεύτερος με μια διαφορά της τάξης των 12 δευτερολέπτων.
Κοντά τους ο Σίωφερος που έγινε στενός κορσέ στους δυο προπορευόμενους φέρνοντας το Nissan 240RS πίσω στη Λευκωσία στην τρίτη θέση. Πίσω του ο Ηλιάδη με το Opel Kadett GSi της Γεω Παυλίδης και Αραούζος αλλά με τη διαφορά στα 2.02 λεπτά.
Η μάχη για το δεύτερο μέρος θα δινόταν μεταξύ Ηλιάδη και Κυπριανού για την τέταρτη θέση. Η διαφορά ήταν μόλις εννέα δευτερόλεπτα αλλά οι βαθμοί ήταν αρκετοί για να χαρίσουν στον Κύπρο την τρίτη θέση στη γενική της βαθμολογίας αφού ο ομόσταυλος του Μενέλαος Μελισσάς έπεσε στην 12η θέση. Στο πρώτο μέρος ο Τσουλόφτας με το Fiat Abarth 130TC έδειξε καλά στοιχεία καταφέρνοντας να είναι πίσω από τον Κυπριανού με 19 δευτερόλεπτα διαφορά ενώ ευχαριστημένος έδειχνε και ο Κώστας Θεοχαρίδης με το Renault 5GT Turbo της DOMS. Η 7η θέση που είχε στο πρώτο μέρος ήταν ότι καλύτερο επιθυμούσε στην πρώτη ουσιαστικά εμφάνιση του με το αυτοκίνητο αυτό.
Ο Μιχαηλίδης με το 4κίνητο Mazda ήταν σε αμηχανία αφού στην τελευταία ειδική παρουσιάστηκαν μαζεμένα τα προβλήματα που τον έριξαν από την 4η θέση στην 8η.Όμως κανένας δεν αντιμετώπισε τα προβλήματα του Χ’’ Σάββα με το SOL Lines VW Golf GTi που δεν τα έβαλε κάτω και από την 37η θέση που έπεσε κατάφερε να ανεβεί στη 14η.
Από τις σημαντικές αποχωρήσεις του πρώτου μέρους ήταν αυτές του Σώτου Τρικωμίτη με το Suzuki Swift GTi (Ε.Δ. 1), που έφυγε με σπασμένο άξονα ενώ στην τρίτη ειδική οι αδελφοί Χρυσάνθου με το Opel Manta της Γεω Παυλίδης και ο αρχάριος Χριστόδούλου με το Polski.
Το ίδιο σκηνικό στήθηκε και στο β΄ μέρος. Ο Ιερόπουλος κέρδισε πάλι τις τρείς ειδικές, αφήνοντας μόνο μια στον Μαυρόπουλο. Σίγουρα αξίζει να αναφέρουμε ότι στην πρώτη ειδική της ημέρας το Quattro κάλυψε περισσότερη από τη μισή διαδρομή με τρείς τροχούς χωρίς μάλιστα να χάσει το ρυθμό και επαφή με τον πρώτο. Η μάχη ήταν ιδιαίτερα έντονη για την τέταρτη θέση μεταξύ Ηλιάδη και Κυπριανού, αφού ο Σιώφερος που εντυπωσίασε με το οδήγημα του δεν άφησε περιθώρια στους υπολοίπους.
Τελικά ο Κυπριανού «κέρδισε» την μάχη και τους πολύτιμους βαθμούς αφού ο Ηλιάδης παρηγορήθηκε με το να κερδίσει τον αντίπαλο τους στις τρείς ειδικές, παραδίδοντας λίγο αργότερα τις κάρτες με σπασμένη μηχανή. Η τελευταία ειδική έμελλε όμως να ήταν μοιραία και για τους Μιχαηλίδη και Κύπρο Χαραλάμπους (VW Golf).
Μπορεί ο Ιερόπουλος να κέρδισε τον αγώνα και ο Μαυρόπουλος το πρωτάθλημα αλλά σίγουρα τα χειροκροτήματα πήγαν για άλλη μια φορά στον Μανώλη Χριστοδούλου και το Rocky με το μικρό Yugo της Κίτσιος Motors που τερμάτισε στην 8η θέση της γενικής κερδίζοντας και την κλάση του. Παράλληλα, εντυπωσίασε και ο Χ’’ Σάββας με το Sol Lines Golf GTi που κατάφερε να τερματίσει στην έβδομη θέση γενικής από την 37η που έπεσε στις αρχές του πρώτου μέρους. Τέλος ο Άκης Κυρμίτσης με νέο πρόσωπο στη θέση του συνοδηγού (Γιώργο Σεργίδη) κατάφερε να πάρει την ένατη θέση ενώ τη δεκάδα έκλεισαν οι Μελισσάς και Λαμπριανίδης με το 309 GTi. Ο τελευταίος θα έχει πλεονέκτημα την επόμενη χρονιά αφού θα είναι ο μόνος Κύπριος στην επίλεκτη κατηγορία Β της FISA.
Από τις άλλες συμμετοχές ξεχωρίσαμε τον γερόλυκο Ανδρέα Τρικωμίτη με το συμβατικό Suzuki Swift GTi που για άλλη μια φορά οδήγησε με το γνωστό ταπεραμέντο που τον διακρίνει για να χαρίσει άλλη μια διάκριση στην αντιπροσωπεία του.
Στον αγώνα συμμετείχε και ο πολυπρωταθλητής συνοδηγών Θεόδωρος Βασιλειάδης με τον Γιαννάκη Παυλίδη στη θέση του συνοδηγού στο τιμόνι ενός συμβατικού Opel Kadett GSi Ο Ρουσής από την Πάφο με την Παγδατή έδειξαν ότι ευχαριστήθηκαν τον αγώνα ενώ καλή εμφάνιση πραγματοποίησε και ο Θέμης Πέτρου στην πρώτη του εμφάνιση με το Uno . Τερματισμός και για τον Αδάμο Λοίζου παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε με το VW Golf.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
AutoRetro | OFA Charity Cross 1985
AutoRetro | Larnaca Rally Sprint 1990
AutoRetro | Paphos Rallysprint 1987: Νίκη και τίτλος για τον Αντώνη…
AutoRetro | Tiger Rally 1987: Μαυρόπουλος – Παναγίδης κερδίζουν την «Τίγρη»
Αποτελεσματα:
1 Αντώνης Ιερόπουλος – Μιχαλάκης Μιχαήλ Nissan Silvia 200SX 97.02
2 Ντίμης Μαυρόπουλος – Νίκος Αντωνιάδης Audi Quattro 97.41
3 «Σιώφερος» – Γιώργος Γεωργίου Nissan 240RS 101.43
4 Κύπρος Κυπριανού – Άλκης Λογγίνος Peugeot 205 GTi 106.04
5 Ανδρέας Τσουλόφτας – Ανδρέας Δημητρίου Fiat Abarth 130TC 107.37
6 Κώστας Θεοχαρίδης – Πέτρος Λαός Renault 5GT Turbo ` 109.13
7 Σάββας Χ’’Σάββας – Χρίστος. Χ’’Σάββας VW Golf GTi 109.50
8 Μανώλης Χριστοδούλου – Rockys Yugo 55 110.55
9 Άκης Κυρμίτσης – Γιώργος Σεργίδης Opel Kadett GSI 111.36
10 Mενέλαος Μελισσάς – Κώστας Λαμπριανίδης Peugeot 309 GTi 111.36
Καλύτερο Αρχάριο Πλήρωμα:
Γ. Κάδρος/Μ.Μιχαήλ Toyota Starlet
Ι. Ευσταθίου/Α. Αντωνιάδης Suzuki Swift
Καλύτερο Μεικτό Πλήρωμα:
Γ. Κώστα/Σ. Κώστα Nissan Pick up
Μ. Hilliar/S. Smith Suzuki SA 310