Toyota:

Μια ενδιαφέρουσα συνομιλία με τον με τον CEO της Toyota Ευρώπης, Dr. Johan van Zyl. Πρόκειται για τον άνθρωπο που βρίσκεται στο τιμόνι της Ιαπωνικής εταιρείας τα τελευταία χρόνια και σίγουρα φέρει την ευθύνη για την επιτυχημένη πορεία της Toyota μέσα στο καθόλα δύσκολο και ευμετάβλητο περιβάλλον που ζούμε σήμερα. Από τη συζήτηση που είχαμε μαζί του ξεχωρίζαμε τα κύρια σημεία για τους στόχους και τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας και σας τα παρουσιάζουμε

  • Το 2018 ήταν μια πολύ θετική χρονιά για την Toyota και τη Lexus με ψηλές πωλήσεις και ποσοστά, αλλά το σημαντικότερο ήταν όχι είχαμε εξέλιξη σε πολλούς τομείς.
  • Στόχος μας είναι να έχουμε 1.000.000 πωλήσεις για την Toyota και 150.000 πωλήσεις για την Lexus μέχρι το 2020. Με βάση το τι πετύχαμε κατά την περσινή χρονιά, και τι αναμένουμε από το 2019, μπορώ να πω ότι είμαστε σε καλό δρόμο.

«Η Toyota στην Ευρώπη δεν κυνηγά αριθμούς, αλλά την εξέλιξη.»

  • Είμαστε ικανοποιημένοι με τους αριθμούς μας ενώ τα υβριδικά μας μοντέλα βοήθησαν τα μέγιστα για να πετύχουμε τους στόχους μας. Άλλωστε είναι γνωστό ότι σταματάμε την παραγωγή επιβατηγών αυτοκινήτων με κινητήρες πετρελαίου και θα διαθέτουμε μόνο υβριδικά και οχήματα με βενζινοκινητήρες.
  • Η Toyota στην Ευρώπη δεν κυνηγά αριθμούς αλλά την εξέλιξη. Το μερίδιο μας στην αγορά θα ανέβει όταν έρθει αυτή η εξέλιξη.
  •  Στην δυτική Ευρώπη, το 59% των πωλήσεων μας ήταν υβριδικών αυτοκίνητων. Η αγορά της Ρωσίας δεν είναι έτοιμη ακόμη για υβριδική αλλά θα συμβεί και αυτό στο μέλλον. Τα Yaris και CHR έφτασαν πολύ υψηλούς αριθμούς, χτυπώντας εύκολα τους στόχους τους σε όλες τις αγορές ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μπαίνει στην αγορά και η νέα Corolla. Είμαστε γενικά ευχαριστημένοι με την απόδοση μας.
  • Η μελλοντική μας στρατηγική θα επικεντρωθεί στις κατηγορίες  Α, B και C φυσικά. Στην κατηγορία A, είναι τα νεανικά αυτοκίνητα όπως το Aygo. Μάλιστα μελετήσαμε τις κινήσεις της αγοράς και είδαμε πως οι νεαροί που μεγαλώνουν, φεύγουν από το Aygo μεν αλλά προχωρούν στα αυτοκίνητα της κατηγορίας Β της εταιρείας μας, με κλασσικό παράδειγμα το Yaris. Πρόσφατα  έχουμε επενδύσει 300.000.000 στο εργοστάσια μας στo Valenciennes της Γαλλίας.
  • Για την κατηγορία C, έχουν ήδη επενδυθεί 250.000.000 στο εργοστάσιο μας στο Burnaston της Μεγάλης Βρετανίας, όπου θα ξεκινήσει η παραγωγή του Corolla. Τόσο του hatchback όσο και του wagon. Το εργοστάσιο μας αυτό αλλά και της Τουρκίας  δουλεύει ήδη πάνω στην πλατφόρμα TNGA (Toyota New Global Architecture), ενώ το προαναφερθέν εργοστάσιο στην Γαλλία ετοιμάζεται να προστεθεί και αυτό στην ίδια πλατφόρμα.

Ποιός είναι ο Δρ. Johan van Zyl

Ο Δρ. Johan van Zyl αποτελεί μια μεγάλη μορφή για την Toyota Motor Europe, της οποίας είναι Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος. Την ίδια στιγμή, ο Νοτιοαφρικανός αποτελεί και Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο της Toyota στην περιοχή της Ευρώπης και Ανώτερος Διευθυντής της Toyota South Africa Motor. Ο Johan van Zyl γεννήθηκε το 1958 στο Springs της Νοτίου Αφρικής και απέκτησε το δοκτοράτο του στον τομέα Business Economics από το πανεπιστήμιο του Potchefstroom στην Νότια Αφρική. Εκεί όπου στη συνέχεια εργάστηκε σαν προφέσορας  στην σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων του πανεπιστήμιου. Η πρώτη επαφή του με την ιαπωνική εταιρεία ήρθε το 1993 όταν ανέλαβε την θέση του Διευθυντή Πωλήσεως και Δικτύων Αντιπροσώπων. Δυο χρόνια αργότερα ανέλαβε την διευθυντική θέση του μάρκετινγκ της περιοχής του πριν αναλάβει καθήκοντα Διευθύνων Συμβούλου της Toyota South Africa Marketing το 1997.
Το 2002 έφθασε το επόμενο τεράστιο άλμα της καριέρας του όταν χρίστηκε Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota South Africa Motors, πριν αναλάβει συνολικά την παρουσία της Toyota Motor Corporation στην ήπειρο της Αφρικής. Η απόδοση του στην Αφρική, στην Μέση Ανατολή αλλά και στην Λατινική Αμερική όπου εκτέλεσε καθήκοντα  όπου αποτέλεσε και εκεί Διευθυντής, τον έφερε μέχρι και την θέση του Εκτελεστικού Συμβούλου και Διευθυντή της Toyota Motor Europe αλλά και αυτή του Εκτελεστικού Αντιπροέδρου της Toyota στην Ευρώπη γενικά.

 

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.