Ford Focus ST:

Η Ford αποκάλυψε το νέο Focus ST, ένα αυτοκίνητο που εξελίχθηκε από τη Ford Performance προκειμένου να προσφέρει τις έντονες συγκινήσεις ενός hot-hatchback σε συνδυασμό με την κομψότητα, την άνεση και την πρακτικότητα ενός οικογενειακού μοντέλου. Τη βάση για την κορυφαία δυναμική συμπεριφορά του νέου Focus ST αποτελεί η τέταρτη γενιά Focus με τη νέα πλατφόρμα C2 της Ford να αναβαθμίζεται με προηγμένα συστήματα ανάρτησης, πέδησης και κίνησης. Όλα αυτά δημιούργησαν το ταχύτερο αλλά και πιο απολαυστικό στην οδήγηση Focus ST που κατασκευάστηκε ποτέ, τόσο σε ανοιχτό δρόμο όσο και στην πίστα.

Κάτω  από το καπό του βρίσκεται η νέα γενιά του αλουμινένιου 2.3L EcoBoost κινητήρα της Ford που είναι και η ισχυρότερη που έχει τοποθετηθεί ποτέ στο Focus ST. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, που αποδίδει 280 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 420 Nm από τις 3.000 μέχρι και τις 4.000 σαλ, είναι ο πιο εύστροφος στην ιστορία του μοντέλου εξασφαλίζοντας τα εκατό χιλιόμετρα από στάση σε χρόνο μικρότερο των έξι δευτερολέπτων.

Στην άμεση απόκριση του κινητήρα συνεισφέρει ένας χαμηλής αδράνειας υπερσυμπιεστής twin-scroll, που εκμεταλλεύεται πιο αποτελεσματικά την ενέργεια των καυσαερίων διαθέτοντας ανεξάρτητους αυλούς εισαγωγής προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η αλληλεπίδραση των παλμών πίεσης των καυσαερίων. Η καινοτόμα τεχνολογία ‘Anti-lag’ που αναπτύχθηκε για τα Ford GT και F-150 Raptor χρησιμοποιείται και στο Focus ST με αισθητά τα οφέλη στα προφίλ οδήγησης Sport και Track. Το νέο Focus ST διαθέτει και το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο που του επιτρέπει ταχύτερες αλλαγές σχέσεων και πιο σπορ αίσθηση με πιο κοντές διαδρομές επιλογέα κατά 7% συγκριτικά με εκείνες του νέου Focus. Με την τεχνολογία rev-matching να αποτελεί μέρος του προαιρετικού πακέτου Performance Pack στις χειροκίνητες εκδόσεις 2.3L EcoBoost επιτυγχάνεται ο συγχρονισμός των στροφών του κινητήρα με τρόπο ανάλογο με εκείνον της Ford Mustang. Το μοντέλο διαθέτει και μια νέα 7τάχυτη αυτόματη έκδοση που προέρχεται από την τελευταία οικογένεια ευφυών, αυτόματων κιβωτίων της Ford.

Μεταξύ πολλών άλλων συστημάτων, η προηγμένη τεχνολογία Continuously Controlled Damping (CCD) της Ford προσφέρεται με το Performance Pack στα 5θυρα μοντέλα 2.3L EcoBoost. Παράλληλα, η οδηγική εμπειρία αποκτά άλλη διάσταση με την υιοθέτηση της τεχνολογίας eLSD. Το σύστημα, το οποίο ενσωματώνεται στο κιβώτιο, χρησιμοποιεί υδραυλικούς συμπλέκτες για να μειώσει τη ροπή στον τροχό με τη μικρότερη πρόσφυση έχοντας τη δυνατότητα να διανέμει έως και το 100% της διαθέσιμης ροπής σε εκείνον με την περισσότερη ώστε να αντισταθμιστεί το σπινάρισμα που μπορεί να μειώσει την επιτάχυνση στις στροφές. Το νέο Ford Focus ST 2.3L EcoBoost εφοδιάζεται στις εκδόσεις που εξοπλίζονται με το Performance Pack και με σύστημα Launch Control για γρήγορες εκκινήσεις από στάση στην πίστα. Σημαντικές αναβαθμίσεις έχουν γίνει και στο σύστημα πέδησης του νέου Focus ST εξασφαλίζοντας κορυφαία αποτελεσματικότητα και αντοχή.

Έχοντας εξελιχθεί για να είναι άνετο, αλλά συγχρόνως και απολαυστικό στην οδήγηση, το νέο Focus ST καρπώνεται τα κορυφαία στάνταρ ευρυχωρίας και πολιτισμένης λειτουργίας του στάνταρ μοντέλου υιοθετώντας ένα αναβαθμισμένο εσωτερικό που συνδυάζει με απόλυτη ισορροπία την καθημερινή πρακτικότητα με μία γνήσια, σπορ οδηγική αίσθηση και εμπειρία. Ο παραδοσιακός πίνακας οργάνων του Focus ST αποκτά πιο μοντέρνα ταυτότητα, εμπνευσμένη από το Ford GT. Ψηφιακοί δείκτες για την πίεση υπερπλήρωσης, την πίεση λαδιού και τη θερμοκρασία του, απεικονίζονται τώρα στην ειδικά διαμορφωμένη έγχρωμη οθόνη TFT 4,2” ιντσών της Ford Performance.

Η σπορ αίσθηση είναι διάχυτη στο εσωτερικό του νέου Focus ST, χάρη σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως το σπορ τιμόνι, τα καθίσματα Recaro, η αλουμινένια λαβή του επιλογέα με ανάγλυφο το λογότυπο ‘ST’ που συναντάται και στα πλαϊνά σποϊλερ, τα αλουμινένια πεντάλ και πολλά άλλα. Το νέο Focus ST θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το καλοκαίρι του 2019.

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.