Απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων βενζίνης και πετρελαίου μέχρι το 2035

Στα πλαίσια του σχεδίου μείωσης των εκπομπών ρύπων στην ατμόσφαιρα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε σε πρόταση σχεδίου μέσω του οποίου θα απαγορεύεται η πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής ανάφλεξης (βενζίνης και πετρελαίου συγκεκριμένα) μέχρι το 2035.

EU releases new climate policy proposals in BrusselsΗ Επιτροπή επιδιώκει επίσης μείωση κατά 55% των εκπομπών CO2 έως το 2030, ανεβάζοντας τον προηγούμενο στόχο της μείωσης κατά 37,5% έως το τέλος της δεκαετίας.

Οι προτάσεις αποτελούν μέρος ενός γενικότερου πακέτου για το κλίμα που παρουσιάστηκε τον Ιούλιο φέτος και θα επιταχύνει τη μετάβαση της αγοράς προς την ηλεκτρική κινητικότητα.

«Νιώθω ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει στρίψει πλέον στον σωστό δρόμο και αυτά είναι καλά νέα για όλους τους οδηγούς», δήλωσε ο William Todts, εκτελεστικός διευθυντής της ομάδας «πράσινων» Μεταφορών και Περιβάλλοντος που εδρεύει στις Βρυξέλλες.

EU releases new climate policy proposals in Brussels«Οι νέοι κανόνες της ΕΕ θα εκδημοκρατίσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θα δώσουν σημαντική ώθηση στο χτίσιμο σωστής υποδομής για σταθμούς φόρτισης, πράγμα που σημαίνει ότι τα περιβαλλοντικά αυτοκίνητα θα είναι σύντομα προσιτά και εύκολα στη χρήση και φόρτιση για εκατομμύρια Ευρωπαίους», συμπλήρωσε ο Todts σε δήλωση του μετά από την ανακοίνωση της Επιτροπής.

Ο στόχος για την μείωση των εκπομπών αυτοκινήτων είναι μέρος του πακέτου Fit for 55 της Επιτροπής που ανακοινώθηκε τον μήνα αυτό για τη μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά 55% από τα επίπεδα του 1990 έως το 2030 σε ένα βήμα προς τις εντελώς ουδέτερες σε άνθρακα εκπομπές έως το 2050.

«Το βήμα είναι τεράστιο τόσο για τους πολίτες μας, αλλά και για τις βιομηχανίες μας, αλλά το κάνουμε για καλό σκοπό», δήλωσε ο επικεφαλής της πολιτικής της ΕΕ για τις κλιματικές αλλαγές Frans Timmermans κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. «Το κάνουμε για να δώσουμε στην ανθρωπότητα περισσότερες πιθανότητες στην μάχη του περιβάλλοντος».

engineΤα μέτρα αυτά χρειάζονται να εγκριθούν βεβαίως από τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, μια διαδικασία που μπορεί να διαρκέσει μέχρι και δύο χρόνια. Ορισμένες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα μετατρέψουν τις γκάμες τους σε αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών στην Ευρώπη, αλλά ο στόχος του 2035 σίγουρα θα βρει αντίσταση σε χώρες με μεγάλες βιομηχανίες αυτοκινήτων όπως η Γερμανία και η Γαλλία.

Ένας διπλωμάτης από μια χώρα της ΕΕ δήλωσε ότι η επιτυχία του πακέτου θα εξαρτηθεί από την ικανότητά του να είναι ρεαλιστική και κοινωνικά δίκαιη, χωρίς να αποσταθεροποιεί την οικονομία. «Ο στόχος είναι να βάλουμε την οικονομία σε νέο επίπεδο, όχι να την σταματήσουμε», δήλωσε ο διπλωμάτης.

TOP 10 10 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK

Petros Soutzis has spent 39 years as a motoring journalist, driven by his passion, dedication, and extensive experience in everything related to cars. As a Cypriot journalist, he is the only representative from his country in the COTY committee (Car of the year). He is also a Vice President and a founding member of the Autobest Association, which elects the European Best Buy Car of the Year. These same qualities have been the cornerstone of autokinito.com.cy, which has become the go-to site for everyone who loves cars, motorsports, or anyone simply interested in purchasing a car in Cyprus.