Μεγάλο το ενδιαφέρον παρά τις πολλές «επίσημες» απουσίες

Η φετινή έκθεση αυτοκινήτου Παρίσι  άνοιξε τις πόρτες της για τους δημοσιογράφους αυτοκινήτου από όλο τον κόσμο, ενώ το κοινό θα μπορεί να επισκέπτεται τον χώρο μέχρι και τις 14 Οκτωβρίου. Εκεί βρέθηκε και το autokinito και είδαμε από κοντά τα πολλά νέα μοντέλα, που έκαναν  για πρώτη φορά παγκόσμια πρεμιέρα στη γαλλική πρωτεύουσα. Μαζί και πολλά νέα μοντέλα που έκαναν πανευρωπαϊκές πρεμιέρες ενώ οι πειραματικές προτάσεις αλλά και τα supercars συνέθεταν το όλο σκηνικό. Και όλα αυτά σε ένα διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου στο οποίο πολλές εταιρείες επέλεξαν να μην δώσουν το παρόν τους, ενώ άλλες εκπροσωπήθηκαν από τους αντιπροσώπους τους στη Γαλλία! Μεταξύ αυτών που απουσίαζαν ήταν και εταιρείες όπως οι Bentley, FCA (Fiat-Chrysler Automobiles) Ford, Mazda, MINI, Nissan Opel, Subaru, Volvo και Volkswagen.

Mercedes-Benz

Η Mercedes-Benz αποκάλυψε την ανανεωμένη αισθητικά και τεχνολογικά GLE θέλοντας με αυτό τον τρόπο να τονώσει την πορεία της στην αγορά. Διαθέτει κατά 80mm μακρύτερο μεταξόνιο εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ευρυχωρία για επιβάτες και αποσκευές ενώ εξοπλίζεται με σύστημα τετρακίνησης και με σύστημα μετάδοσης 9G-Tronic. Στον ίδιο χώρο παρουσιάστηκε και η πρώτη Mercedes A-Class σε Sedan έκδοση στην ιστορία του μοντέλου. Διαθέτει φυσικά την ταυτότητα της χάτσμπακ A-Class, όμως στο πίσω μέρος έχει προστεθεί ο τρίτος όγκος, πράγμα που αυξάνει σημαντικά τους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Διαθέτει μια πλήρη γκάμα κινητήρων, τόσο βενζίνης όσο και πετρελαίου με την ευρωπαϊκή της παραγωγή να ξεκινά το 2019.

 Honda CR-V Hybrid

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού η Honda αποκάλυψε και την υβριδική έκδοση του CR-V. Το μοντέλο το είδαμε σε πειραματική μορφή στη Φρανκφούρτη χωρίς βέβαια σημαντικές διαφορές από το αυτοκίνητο παραγωγής. Θα είναι διαθέσιμο τόσο με την κίνηση στον εμπρός άξονα όσο και με σύστημα τετρακίνησης AWD. Διαθέτει ένα τετρακύλινδρο, δίλιτρο i-VTEC βενζινοκινητήρα που θα συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα. Η συνδυασμένη ισχύς θα είναι στα 184 PS, με τις τιμές της ροπής να ορίζονται στα 315 Nm! Στην έκδοση με την κίνηση στον εμπρός άξονα, οι Ιάπωνες κάνουν λόγο για μέση κατανάλωση 5.3 lt/100 km και εκπομπές ρύπων στα 120 g/km, ενώ στην τετρακίνητη έκδοση, αυτές διαμορφώνονται σε 5.5 lt/100 km και 126 g/km.

 Suzuki Jimny

Το τετρακίνητο αυθεντικό off-roader της Suzuki επιστρέφει με μια εκ βάθρων ανανέωση και σωρεία καινοτομιών για την κατηγορία. Το πρώτο JIMNY έκανε το ντεμπούτο του τον Απρίλιο του 1970 ανοίγοντας νέους δρόμους στην κατηγορία των 4×4. Μετρά ήδη τρεις γενιές  και πέρασαν ήδη 20 χρόνια από την τελευταία του έκδοση. Όμως το Jimny του 2008 διαθέτει όλα όσα εκείνα θέλει να έχει ο υποψήφιος αγοραστής. Αρχικά εφοδιάζεται με ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων με 102 ίππους και 130 Nm ροπής σε συνδυασμό είτε με ένα πεντάρι μηχανικό κιβώτιο είτε με ένα τεσσάρι αυτόματο.

Porsche Macan

Η Porsche παρουσίασε την ανανεωμένη γενιά της Macan που πλέον διαθέτει νέους κινητήρες και αναβαθμισμένο επίπεδο εξοπλισμού. Εξωτερικά διαθέτει ανασχεδιασμένα εμπρός φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, ενώ πίσω ακολουθεί τα πρότυπα των Cayenne και Panamera, με το ενιαίο φως φρένου. Επίσης, διαθέτει περισσότερους εξωτερικούς χρωματισμούς, ενώ νέας σχεδίασης είναι και οι τροχοί των 20 και 21 ιντσών. Στο εσωτερικό, κυριαρχεί η 10,9 ιντσών κεντρική οθόνη αφής του συστήματος infotainment PCM,  το οποίο διαθέτει αναβαθμισμένες λειτουργίες Σε ότι αφορά τους κινητήρες, η σημαντικότερη προσθήκη έρχεται με την τοποθέτηση ενός νέου τετρακύλινδρου turbo κινητήρα 2,0 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 245 ίππους και ροπή 37,7 kgm. Το συγκεκριμένο σύνολο διαθέτει νέας σχεδίασης θάλαμο καύσης, βελτιώνοντας την απόδοσή του, ενώ συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις, με το 0-100 km/h να έρχεται σε 6,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 225 km/h.. Παράλληλα, στο Παριζιάνικο σαλόνι η Porsche έδωσε ιδιαίτερη σημασία και στα 70χρονα της παρουσιάζοντας θρυλικά μοντέλα επιδόσεων αλλά και προηγούμενες εκδόσεις της 911.

 Audi A1 – Audi Q3

Πολλές οι καινούριες παρουσίες στο χώρο της Audi. Σίγουρα τα A1 και Q3 ήταν τα σημαντικότερα για αύξηση των πωλήσεων της γερμανικής εταιρείας. Το μικρό της φίρμας περνά στη δεύτερη του γενιά και παρουσιάζεται σαφώς πιο μοντέρνο και με πιο επιθετικό χαρακτήρα από ότι το προηγούμενο μοντέλο. Στο εσωτερικό ξεχωρίζει ο 10,25 ιντσών, πίνακας οργάνων που συνδυάζεται με μια οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα για το σύστημα πολυμέσων, που προσφέρει διευρυμένη συνδεσιμότητα. Παράλληλα, υπόσχεται καλύτερους χώρους για τους επιβάτες του A1 αλλά και ένα μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ ενώ στο χώρο των κινητήρων θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με turbo βενζίνης, τον 3κύλινδρο 1.000άρη TFSI, καθώς και τους 4κύλινδρος των 1.5 και 2.0 lt. Οι αποδόσεις ξεκινούν από τους 95 ίππους και φθάνουν στους 200, ενώ τα κιβώτια θα είναι μηχανικό ή αυτόματο, 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη. Διαθέσιμο είναι και το σύστημα παραμετροποίησης Audi drive select, με 4 διαφορετικά set up (auto, dynamic, efficiency και individual). Παράλληλα η Audi αποκάλυψε και τη δεύτερη γενιά του Q3 που πέραν των σχεδιαστικών αλλαγών διαθέτει σωρεία προηγμένων τεχνολογιών σε δικίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις. Το νέο Audi Q3 έχει μεγαλώσει σχεδόν σε όλες του τις διαστάσεις και είναι από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία του. Κατά το λανσάρισμα του, το Q3 θα προσφέρεται με τέσσερις εκδόσεις: τρεις με βενζινοκινητήρες και μια πετρελαιοκίνητη, σε συνδυασμό με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή με τετρακίνηση quattro και την ισχύς τους κυμαίνεται από 150 έως 230 ίππους. 

Toyota Corolla – Toyota Camry

Την πρώτη της εμφάνιση πραγματοποίησε στο Παρίσι η αναγεννημένη Toyota Corolla που αντικαθιστά και επίσημα το Auris. Παρουσιάζεται με δύο τύπους αμαξωμάτων, 5θυρο hatch και wagon χρησιμοποιόντας την πλατφόρμα TNGA GA-C της Toyota (TNGA-Toyota New Global Architecture), που έχει χαμηλωμένο κέντρο βάρους προσφέροντας καλύτερο κράτημα και σταθερότητα. Η Corolla θα προσφέρεται τόσο με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, ένα υπέρ-τροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.2 λίτρων 116 ίππων, όσο και υβριδικό. Στο τελευταίο, τα αυτοφορτιζόμενα σύνολα θα διαθέτουν είτε το 1.8 λίτρων απόδοσης 122 ίππων είτε ένα δίλιτρο των 180 ίππων. Το Camry επιστρέφει στην Ευρωπαϊκή γκάμα της Toyota ύστερα από 14 χρόνια απουσίας και έρχεται να αντικαταστήσει το Avensis. Το Camry Hybrid όγδοης γενιάς ξεχωρίζει για την άνεση, την ποιότητα κατασκευής και για την υψηλή τεχνολογία που προσφέρει. Το μοντέρνο σε σχεδίαση ταμπλό προσφέρει οθόνη αφής 8 ιντσών και έγχρωμο Head-up Display (HUD) δέκα ιντσών ενώ σε ψηλά επίπεδα θα είναι και ο βασικός του εξοπλισμός. Αρχικά θα χρησιμοποιεί ένα 4κύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων που θα συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα για μία συνολική απόδοση που φθάνει τους 218 ίππους και τη μέση κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 4,2 λίτρα ανά 100 χλμ. και εκπομπές CO2 98 g.

BMW Σειρά 3 – Σειρά 8 CoupeX5

Ίσως η πιο ενδιαφέρουσα παρουσία στο Σαλόνι. Η νέα BMW Σειρά 3 αποκαλύφθηκε θέλοντας να συνεχίσει την άκρως επιτυχημένη πορεία των προκατόχων της. Μεγαλύτερες διαστάσεις, μικρότερος συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόνο μερικά από τα κορυφαία της χαρακτηριστικά με το σχεδιασμό να είναι άκρως δυναμικός! Ο εξοπλισμός και η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται φυσικά σε κορυφαία επίπεδα ενώ θα

υπάρχουν πέντε διαθέσιμοι κινητήρες. Ο 4κύλινδρος τούρμπο βενζινοκινητήρας της 320i παράγει 181 ίππους ενώ η 330i έχει ισχύ 255 ίππων. Ο 4κύλινδρος turbodiesel 318d προσφέρει 150 ή 190 ίππους στην 320d. Μαζί και η 330d με 265 ίππους.

Στο Παρίσι ήταν και η τέταρτη γενιά της BMW X5, η οποία μεγαλώνει σε διαστάσεις, αποκτά ακόμη περισσότερα συστήματα τεχνολογίας και συνοδεύεται από ισχυρούς κινητήρες βενζίνης και diesel, για να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία της στην κορυφή των SUV της μάρκας. Θα προσφέρεται αρχικά από τέσσερις κινητήρες, δύο βενζίνης και δύο πετρελαίου ενώ όλοι θα συνδυάζονται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και σύστημα τετρακίνησης BMW xDrive. Τέλος  επιβλητική BMW 8-Series Coupe έβαλε τέλος στην αναμονή. Η νέα ναυαρχίδα  παρουσιάζει μία αναβαθμισμένη σχεδιαστική προσέγγιση η οποία σταδιακά θα υιοθετηθεί από όλη τη γκάμα. Το μοντέλο μήκους 4,843mm, πλάτους 1,902mm και ύψους 1,341mm διαθέτει μεταξόνιο στα 2,822mm κι αυτό εξασφαλίζει την απαιτούμενη πληθώρα χώρων στο εσωτερικό. Η κίνηση είναι και στους τέσσερις τροχούς ενώ στην κορυφή της γκάμας των κινητήρων βρίσκεται ο V8 Twin-Turbo κινητήρας χωρητικότητας 4.4 λίτρων με 523 ίππους.

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.