Πληθώρα μοντέλων και τεχνολογιών

Το Σαλόνι της Φρανκφούρτης είναι ένα από τα σημαντικότερα ραντεβού της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Διεξάγεται κάθε Σεπτέμβριο / Οκτώβριο εναλλάξ με το Σαλόνι στο Παρίσι και φέτος γιορτάζει την 67η επέτειο του. Άνοιξε χθες τις πύλες της για το κοινό ενώ εμείς είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά τα μοντέλα την Τρίτη και Τετάρτη. Πολλές και σημαντικές ήταν και φέτος οι πρώτες παγκόσμιες παρουσιάσεις των μοντέλων από τους κατασκευαστές… που όμως δεν βρέθηκαν όλοι στη Γερμανική πόλη. Μάρκες όπως η Nissan, Mitsubishi, Volvo, Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Jeep και Lancia, Infiniti «έλαμψαν» δια της απουσίας τους. Tα SUV και τα Crossover είχαν την τιμητική τους. Άλλωστε ήταν φυσικό αφού οι κατηγορίες αυτές γνωρίζουν ιδιαίτερη άνθιση. Όμως από εκεί δεν έλειπαν και τα καινούρια μοντέλα επιδόσεων όπως νέα Ferrari Portofino, η Lamborghini Huragan Spider, η BMW M5 και άλλα. Φυσικά δεν θα μπορούσαν να απουσιάσουν και οι πειραματικές μελέτες των κατασκευαστών για τα μοντέλα του μέλλοντος, και φυσικά ο… «ηλεκτρισμός» είχε τον πρώτο λόγο.

Τέλος, σημειώνουμε ότι τα εγκαίνια τέλεσε η ίδια η Καγκελάριος της Γερμανίας, Άνγκελα Μέρκελ. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το 2015 το συγκεκριμένο σαλόνι προσέλκυσε πέραν των 900.000 επισκεπτών.

CITROEN C3 Aircross

Περιπετειώδες με μοντέρνο και ιδιαίτερο χαρακτήρα παρουσιάζεται το νέο Citroen C3 Aircross στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης. Πρόκειται για ένα κόμπακτ διαστάσεων crossover, καθώς το μήκος του δε ξεπερνά τα 4,15 μ. Παράλληλα η εξατομίκευση βρίσκεται σε ιδιαίτερα ψηλά επίπεδα αφού για το αμάξωμά του προσφέρονται οχτώ αποχρώσεις, για την οροφή του τέσσερις αποχρώσεις και τέσσερα πακέτα χρωματικών λεπτομερειών. Το αποτέλεσμα είναι 90 διαφορετικοί συνδυασμοί. Το νέο C3 Aircross διαθέτει σύστημα ενίσχυσης πρόσφυσης Grip Control, το οποίο προσφέρει τα πέντε διαφορετικά προγράμματα standard, sand, all road, snow και ESP-Off ανάλογα με το έδαφος που κινείται το γαλλικό crossover. O 1.2 βενζινοκινητήρας κάτω από το καπό του C3 Aircross αποδίδει 82, 110 και 130 ίππους, ενώ συνδυάζεται με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο 5 και 6 σχέσεων, ενώ στο χώτο των πετρελαιοκινητήρων υπάρχει ο 1.6 BlueHDI.

KIA Stonic

Η ΚIA κάνει μια δυναμική είσοδο στην κατηγορία των μικρών SUV της αγοράς. Το ολοκαίνουριο Kia Stonic διαθέτει όλα τα προσόντα για να πάρει ένα σημαντικό μερίδιο της κατηγορίας. Είναι βασισμένο πάνω σε μία εξελιγμένη πλατφόρμα του Rio και παρά τις compact εξωτερικές του διαστάσεις, το εσωτερικό προσφέρει εξαιρετικούς χώρους για οδηγό και επιβάτες. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το Stonic θα διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά σε 20 διαφορετικά χρώματα, καθώς και την δυνατότητα διχρωμίας. Τέλος, το Kia Stronic θα κάνει την εμφάνιση τους στις αγορές με μια γκάμα τεσσάρων κινητήρων. Τρεις βενζινοκινητήρες και έναν πετρελαιοκινητήρα. Συγκεκριμένα, στους βενζινοκινητήρες θα υπάρχει ένας 1,25-λίτρων και 1,4-λίτρων MPI ατμοσφαιρικός κινητήρας με απόδοση 84 και 100 ίππους αντίστοιχα, ενώ στην κορυφή της γκάμας θα βρίσκεται ο νέος 1.0 λίτρων τρικύλινδρος turbo κινητήρας T-GDi, απόδοσης 120 ίππων. Στους κινητήρες πετρελαίου θα υπάρχει ένας 1,6-λίτρων, απόδοσης 136 ίππων.

HYUNDAI Kona

Το νέο Kona είναι ένα κόμπακτ διαστάσεων crossover το οποίο απευθύνεται σύμφωνα με την Hyundai σε ένα μοντέρνο αστικό κοινό. Σχεδιαστικά ξεχωρίζει με τους διπλούς εμπρός full-LED προβολείς, τη χαρακτηριστική εξάγωνη μάσκα της Hyundai και τα παιχνίδια διχρωμίας ανάμεσα την οροφή και το αμάξωμα. Το νέο Kona έχει δομηθεί πάνω σε μια νέα πλατφόρμα, η οποία επιτρέπει τη χρήση του προαιρετικού συστήματος τετρακίνησης. Σχετικά τώρα με τη γκάμα των κινητήρων, ο δίλιτρος αποδίδει 149 ίππους και ροπή 179 Nm ενώ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Πέρα από τον 1.6 T-GDI στην Ευρώπη θα διατεθεί ο μικρότερος υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος T-GDI του ενός λίτρου με ισχύ 120 ίππων και ροπή 172 Nm από τις 1.500-4.000 σ.α.λ. Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ενώ σε επιλεγμένες αγορές θα διατεθεί ακόμα ένας πετρελαιοκινητήρας 1.6 λίτρων. 

JAGUAR E-Pace

Το νέο μικρότερο SUV της Jaguar, η E-Pace, δε θα μπορούσε να απουσιάζει από το 67ο Σαλόνι της Φρανκφούρτης. Πρόκειται για το τρίτο SUV στην ιστορία της Jaguar μετά την F-Pace και την ηλεκτρική I-Pace, και φυσικά υιοθετεί τη σχεδιαστική ταυτότητα της μεγαλύτερης σε διαστάσεις F-Pace. Το μοντέλο διαθέτει την ίδια πλατφόρμα με τα Evoque και Land Rover Discovery Sport, διαθέτει πληθώρα τεχνολογικών λύσεων και θα προσφέρεται τόσο με κίνηση στον εμπρός άξονα όσο και με τετρακίνηση. Διαθέτει άπλετους χώρους για οδηγό και επιβάτες ενώ ο χώρος αποσκευών φθάνει τα 577 λίτρα. Περιττή κάθε αναφορά για το επίπεδο εξοπλισμού αφού η E-Pace θα έχει στη διάθεση της ολόκληρο το «οπλοστάσιο» της JLR στη διάθεση της. Η νέα E-Pace τροφοδοτείται από τη γκάμα των αποδοτικών κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου Ingenium. Ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας αποδίδει 249 και 300 ίππους, ενώ στην ισχυρότερη έκδοση του επιτρέπει στη νέα E-Pace επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 6,4 δευτ. και τελική ταχύτητα 243 χλμ./ώρα. Η ισχύς του πετρελαιοκινητήρα κυμαίνεται από 150 έως 240 ίππους. Οι κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή με το αυτόματο 9αρι. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η τιμή της νέας E-Pace στην αγορά της Γερμανίας ξεκινά από τα 34.950 ευρώ για τη δικίνητη έκδοση. .

HONDA Civic Type R

Πέραν της υβριδικής έκδοσης του CRV και το Urban EV Concept, η Honda παρουσίασε και ολόκληρη τη γκάμα του θρυλικού Civic. Εκεί δεν θα μπορούσε να λείπει το θηριώδες Type R. Ένα μοντέλο που έχει κατασκευαστεί εξ αρχής  για να προσφέρει την πιο απολαυστική οδηγική εμπειρία  στην κατηγορία hot hatch– στο δρόμο και στην πίστα.

Βασισμένο σε εντελώς νέες σχεδιαστικές αρχές , το Type R εξελίχθηκε παράλληλα με το νέο, στάνταρ μοντέλο Civic hatchback, με αμοιβαία οφέλη για τη δυναμική συμπεριφορά και την πολιτισμένη λειτουργία και των δύο εκδόσεων. Συνεχίζει την κληρονομιά της οικογένειας μοντέλων hatchback υψηλών επιδόσεων της Honda, συνδυάζοντας τη γνήσια δυναμική της εμπρός κίνησης με εντυπωσιακή σχεδίαση και μελετημένη αεροδυναμική. Η μέγιστη ισχύς από τον βελτιωμένο και πιο πολιτισμένο κινητήρα 2.0-litre VTEC TURBO φθάνει τώρα τους 320 ίππους στις 6.500rpm, και η μέγιστη ροπή 400Nm από .500rpm έως τις 4.500rpm. Η επιτάχυνση 0-100km/h γίνεται σε 5,7 δεύτερα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 272km/h, που σημαίνει ότι είναι το πιο γρήγορο, και με την καλύτερη επιτάχυνση μοντέλο στην κατηγορία του. Επίσης, είναι το ταχύτερο Type R που έχει περάσει ποτέ από το Nürburgring Nordschleife με χρόνο γύρου 7: 43.8. Το Type R διαθέτει μεγαλύτερη σειρά προγραμμάτων οδήγησης, προσθέτοντας μία ρύθμιση ‘Comfort’ στο στάνταρ ‘Sport’ και στο ‘+R’ mode που προορίζεται για την αγωνιστική πίστα.

 

 

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.