ΑΠΟΣΤΟΛΗ: RANGE ROVER EVOQUE

Παρουσίαση στην Ελλάδα για το Range Rover Evoque

Η δεύτερη γενιά του Range Rover Evoque δεν θέλει τίποτε παραπάνω από το να συνεχίσει την επιτυχημένη εμπορική πορεία του προκατόχου του. Και φυσικά για ένα μοντέλο που χάρισε στην εταιρεία πάνω από 800.000 πωλήσεις, οι κατασκευαστές του δεν άφησαν τίποτα στην τύχη. Με πολλές ομοιότητες από το μεγαλύτερο και πολυτελές Velar, το νέο Evoque διατηρεί την ταυτότητα του διαθέτοντας ένα μοντέρνο σχεδιασμό αλλά και κορυφαίο επίπεδο τεχνολογίας άνεσης και ασφάλειας. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στην πρώτη παγκόσμια του οδηγική παρουσίαση ύστερα από πρόσκληση του βρετανικού εργοστασίου όπου επέλεξαν για πρώτη φορά την Ελλάδα για την παρουσίαση ενός καθόλα σημαντικού μοντέλου στη γκάμα τους. Και επέλεξαν την Πελοπόννησο οδηγώντας από το αεροδρόμιο της Αθήνας μέχρι το Ναύπλιο και το Κρανίδι σε μια εντυπωσιακή διαδρομή τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Από τον αυτοκινητόδρομο, στην ειδική των Αγίων Θεοδώρων, σε ποτάμια βράχους και όπου αλλού μπορεί να φανταστεί κάποιος… αφού κύριο μέλημα του εργοστασίου ήταν να μας επιδείξουν τις άπλετες δυνατότητες του νέο Evoque.

Το Evoque δεύτερης γενιάς βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Premium Transverse Architecture, η οποία έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την συμπερίληψη υβριδικών μονάδων κίνησης, και προσφέρει περισσότερη ακαμψία σε σχέση με το παρελθόν. Οι κατασκευαστές του κατάφεραν να διατηρήσουν το μέγεθος του με το μήκος να παραμένει το ίδιο (4,37 μ.) ενώ αντίθετα το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο κατά 21 χιλιοστά. Αριθμός που έχει άμεσο αντίκτυπο και στους εσωτερικούς χώρους. Ο χώρος αποσκευών είναι και αυτός μεγαλύτερος φτάνοντας πλέον στα 591 λίτρα.

Στο εσωτερικό μπορείς εύκολα να αντιληφθείς ότι η πολυτέλεια βρίσκεται σε ψηλότερα επίπεδα. Μοντέρνα… σχεδόν λιτή αλλά με ψηλά επίπεδα εργονομίας αλλά και πολλές ομοιότητες από το μεγαλύτερο Velar. Εντυπωσιάζουν οι δυο μεγάλες οθόνες αφής 10 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Touch Pro Duo. Η πρώτη βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό και όταν ενεργοποιείς τον κινητήρα παίρνει μια πιο κάθετη θέση, ενώ στην κεντρική κονσόλα υπάρχει η δεύτερη οθόνη αφής. Η συνδεσιμότητα των smartphones επιτυγχάνεται μέσω Apple CarPlay και Android Autoε ενώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ο μοχλός του αυτόματου κιβωτίου είναι πλέον είναι συμβατικός και όχι ο περιστροφικός αναδυόμενος του προηγούμενου Evoque.

Κατά την παραμονή μας στην Πελοπόννησο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τo νέo Evoque με τους τετρακύλινδρους δίλιτρους βενζινοκινητήρα και πετρελαιοκινητήρα τεχνολογίας Ιngenium. Κινητήρες που συνδυάζονται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V το οποίο εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Land Rover. Σύστημα που μπορεί να αποθηκεύει ενέργεια κατά τη διαδικασία της πέδησης χάρη στην γεννήτρια, που είναι ενσωματωμένη στον κινητήρα, και να την αποθηκεύει στην μπαταρία που βρίσκεται τοποθετημένη στο δάπεδο. Σε ταχύτητες κάτω από 17 χιλιομέτρων την ώρα ο κινητήρας απενεργοποιείται όταν ο οδηγός πατάει φρένο. Η αποθηκευμένη ενέργεια υποβοηθά τον κινητήρα στην επιτάχυνση και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.

Ο πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 240 ίππους και ροπή 500 Nm, ενώ φτάνει τα εκατό χιλιόμετρα από στάση σε 7,7 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα στα 225 χιλιόμετρα την ώρα. Η επίσημη μέση κατανάλωση κάνει λόγο για 6,2 λίτρα/100 χλμ.(WLTP) και οι εκπομπές C02 στα 163 γρ./χλμ. (NEDC). Όσον αφορά τον βενζινοκινητήρα, αυτός αποδίδει 249 ίππους και 365 Nm ροπής ενω μπορεί να επιταχύνει από 0-100 σε 7,5 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα στα 230 χλμ./ώρα. Η καταναλώσει αγγίζει τα, 7,9 λίτρα ανά εκατό χιλιόμετρα (WLTP) και εκπέμπει 180 γρ./χλμ. C02 (NEDC). Και τα δύο συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων της ZF αλά και με ένα νέο σύστημα τετρακίνησης Terrain Response 2 που αποσυνδέει τους πίσω τροχούς αυτόματα όταν δεν είναι απαραίτητο προκειμένου να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου.

Δυνατοί κινητήρες με πολιτισμένη λειτουργία και ικανοποιητική – για τα δεδομένα της κατηγορίας – απόκριση στο γκάζι.

Περισσότερα – και ειδικότερα για τις τεχνολογικές του καινοτομίες – θα έχουμε σύντομα όταν θα οδηγήσουμε το μοντέλο επί Κυπριακού εδάφους!

Μια άψογη διήμερη διοργάνωση που φιλοξένησε χιλιάδες δημοσιογράφους του αυτοκινήτου από όλο τον κόσμο και που – μάλιστα – είχε και Κυπριακό χρώμα! Μέρος της όλης διοργάνωσης ήταν και η εταιρεία OM DMC με επικεφαλής τον γνωστό και μη εξαιρετέο Σταύρο Κλεοβούλου!

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.