ΑΠΟΣΤΟΛΗ: PORSCHE MACAN

Η κατηγορία έχει σημείο αναφοράς…

Η ολοκαίνουρια Porsche Macan ανεβάζει ακόμα περισσότερο τον πήχη στην κατηγορία της με σωρεία αλλαγών και αναβαθμίσεων τόσο σε σχεδιαστικό όσο και τεχνολογικό επίπεδο. Η πρώτη παρουσίαση της στην Ευρώπη έγινε πριν μερικούς μήνες στο Σαλόνι στο Παρίσι ενώ εμείς είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε στη Λισσαβώνα. Πρόκειται για ένα μοντέλο που χάρισε στο γερμανικό εργοστάσιο πάνω από 350 χιλιάδες πωλήσεις από τα τέλη του 2014 όταν πρωτοεμφανίστηκε. Αριθμός που το καθιστά σαν το δημοφιλέστερο μοντέλο της Porsche.

Καθόλα μοντέρνος αλλά συνάμα και πιο δυναμικός είναι ο εξωτερικός του σχεδιασμός που όμως διατηρεί τη γνωστή ταυτότητα της Porsche στην κατηγορία αυτή. Ξεχωρίζουν τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, τα οποία πλέον ανήκουν στο βασικό της εξοπλισμό, ενώ ο τονισμένος προφυλακτήρας, οι μεγάλοι αεραγωγοί και οι τροχοί των 20 και 21 ιντσών φροντίζουν για την όλη δυναμική εμφάνιση. Πιο εμφανείς είναι οι αλλαγές στο πίσω τμήμα καθώς η Macan ακολουθεί το παράδειγμα της μεγαλύτερης Cayenne αλλά και της Panamera με το μεγάλο και ενιαίο φωτιστικό. Διαφορετική είναι και η πόρτα του χώρου αποσκευών των 500 λίτρων με το κουμπί για το άνοιγμα της να βρίσκεται στη βάση του πίσω υαλοκαθαριστήρα.

Porsche MacanΜαζί με αυτά και η είσοδος νέων και νεανικών χρωμάτων στην παλέτα του μοντέλου. Παράλληλα, ο υποψήφιος αγοραστής έχει την ευκαιρία εξατομίκευσης του οχήματος του αφού τα πλευρικά προστατευτικά προσφέρονται σε πέντε διαφορετικές αποχρώσεις.

Στο εσωτερικό, κυριαρχεί η μεγαλύτερη 10,9 ιντσών κεντρική οθόνη αφής του συστήματος infotainment PCM,  το οποίο προσφέρει βελτιωμένες λειτουργίες ενώ προστίθεται και μια νέα η οποία είναι προσβάσιμη και μέσω smartphone και επιτρέπει στον οδηγό να καταγράψει τις εκτός δρόμου διαδρομές του. Νέο, στα πρότυπα της 911, είναι και το τιμόνι της Macan το οποίο με το εξοπλιστικό πακέτο Sport Chrono Package, αποκτά έναν επιπλέον διακόπτη. Αυτός βρίσκεται στο τιμόνι παραπέμποντας στην θηριώδες 918 Spyder, όπου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τα διάφορα προγράμματα ανάλογα με τις… ορέξεις του αλλά και τις οδηγικές συνθήκες που επικρατούν. Στο κέντρο του διακόπτη βρίσκεται το κουμπί του Sport Response που επιτρέπει στον οδηγό να έχει στη διάθεση του για 40 δευτερόλεπτα τις ρυθμίσεις του προγράμματος Sport+. Κάτι που, μεταξύ άλλων, μεταβάλλει άμεσα τις παραμέτρους της απόκρισης του κινητήρα, μειώνει το χρόνο των αλλαγών του κιβωτίου και σκληραίνει την ανάρτηση.

Σημαντικές αναβαθμίσεις υπόσχεται η Porsche και ως προς την ανάρτηση η οποία είναι αφενός ελαφρύτερη αλλά και πιο σφιχτή σε σχέση με το παρελθόν, προσφέροντας περισσότερη ευελιξία στις ψηλές ταχύτητες  αλλά και μικρότερες κλίσεις του αμαξώματος.

“Σε ότι αφορά τους κινητήρες, η σημαντικότερη προσθήκη έρχεται με την τοποθέτηση ενός νέου τετρακύλινδρου turbo κινητήρα 2,0 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 245 ίππους και ροπή 37,7 kgm. Το συγκεκριμένο σύνολο διαθέτει νέας σχεδίασης θάλαμο καύσης, βελτιώνοντας την απόδοσή του, ενώ συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις, με το 0-100 km/h να έρχεται σε 6,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 225 km/h.”

Κατά την παραμονή μας στη Λισσαβώνα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και τη Macan με τον κωδικό «S». Έκδοση που έχει στη διάθεση της ένα τρίλιτρο V6 κινητήρα με… 109 ίππους περισσότερους από την «απλή» έκδοση. Πιο συγκεκριμένα, οι ίπποι ανεβαίνουν στους 354 και η ροπή στα 480Nm. Χρειάζεται μόλις 5.3 δευτερόλεπτα για τα 100 χιλιόμετρα από στάση, με την τελική της ταχύτητα να περιορίζεται στα 264 χιλιόμετρα την ώρα.

Η αναβαθμισμένη Macan βρίσκεται ήδη στην Κύπρο και είναι άμεσα διαθέσιμη από τους εκθεσιακούς χώρους της A.I.Motokinisi ltd.

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.