O ΠΕΤΡΟΣ ΣΟΥΤΖΙΗΣ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤO ΜΑΚΡΙΝΟ CAPE TOWN ΤΗΝ ΓΚΑΜΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ 911 GTS
Πέντε εκδόσεις της 911 με το λογότυπο GTS
H Porsche πaρουσίασε στην έκθεση του Detroit την ανανεωμένη, υπερτροφοδοτούμενη πλέον 911 GTS. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε ολόκληρη τη γκάμα της GTS στο μακρινό Cape Town της Νοτίου Αφρικής, τόσο σε δημόσιους δρόμους όσο και μέσα στην πίστα. Από τον ερχόμενο μήνα, η γκάμα της θρυλικής 911 μεγαλώνει με πέντε συνολικά GTS εκδόσεις. Πιο συγκεκριμένα η πισωκίνητη 911 Carrera GTS και η τετρακίνητη 911 Carrera 4 GTS, διαθέσιμες σε coupe και cabriolet αμαξώματα, ενώ υπάρχει και η αποκλειστικά τετρακίνητη 911 Targa 4 GTS.
Η μεγάλη αλλαγή στη νέα γκάμα της GTS βρίσκεται κάτω από το καπό. Το μοντέλο του 2017 διαθέτει τον νέο 3,0-λιτρο εξακύλινδρο turbo επίπεδο κινητήρα, αφήνοντας πίσω του τον ατμοσφαιρικό των 3.8 λίτρων. Η ιπποδύναμη φτάνει για την περίσταση στα 450 άλογα και 550 Nm ροπής, διαθέσιμη από τις 2.150 μέχρι 5.000 στροφές. Δηλαδή μια αύξηση της τάξης των 30 ίππων σε σχέση με την 911 Carrera S, και 20 περισσότερα από την απερχόμενη GTS, με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα.
Με αυτό τον τρόπο η GTS λειτουργεί σαν «γέφυρα» μεταξύ των «συμβατικών » εκδόσεων της 911 και των κορυφαίων Τurbo (και φυσικά των αγωνιστικών GT3 και GT3 RS).
Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι οι υποψήφιοι ιδιοκτήτες της νέας GTSθα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ των κίνησης στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς.
Όλες οι εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες με το 7-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ή προαιρετικά με το PDK, αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Πλέον, η τετρακίνητη έκδοση με το PDK ολοκληρώνει το 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 3,6 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα όλων των GTS εκδόσεων ξεπερνούν τα 300 χλμ/ώρα, με την γρηγορότερη να είναι η χειροκίνητη, πισωκίνητη Coupe, που αγγίζει τα 312 χλμ/ώρα.
Τις προδιαγραφές της νέας Porsche 911 GTS συμπληρώνουν τόσο η ενεργή ανάρτηση της Porsche PASM (που τις φέρνει και 10 mm πιο κοντά στο έδαφος) όσο και το σπορ εξοπλιστικό πακέτο Sport Chrono ως standard καθώς και κάποια επιπλέον στοιχεία όπως ο αιχμηρότερος αεροδυναμικός διαχύτης και οι δύο κεντρικά τοποθετημένες απολήξεις της εξάτμισης που θα την κάνουν να ξεχωρίσει από τις πιο «απλές» εκδόσεις της 911.
Όπως και η μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή της, έτσι και για την νέα GTS, αφετηρία αποτελεί το επιβλητικό αμάξωμα της Carrera 4 με τις εντονότερες καμπύλες και τις περισσότερες εισαγωγές αέρα.
Σε σχέση με τις άλλες ανανεωμένες 911, οι αισθητικές διαφορές εντοπίζονται στον εμπρός προφυλακτήρα με τις επιπλέον εισαγωγές αέρα που θυμίζουν GT3 και το πίσω σπόιλερ προσφέροντας μεγαλύτερη κατόθηση και φυσικά καλύτερο κράτημα στις ψηλές ταχύτητες. Κάτι που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε στην πίστα. Οι τετρακίνητες όμως Carrera 4 και Targa 4 διαθέτουν ακόμα τρίτο μεσαίο φως που ενώνει τα δύο κυρίως, με τις πισωκίνητες να έχουν σε αυτό το σημείο ένα μαύρο διακοσμητικό.
Όλες οι εκδόσεις πατούν σε νέες 20άρες «μονόβιδες» αλουμινένιες ζάντες που παραπέμπουν στην Turbo S.
Στην καμπίνα βρίσκουμε σπορ καθίσματα σε συνδυασμό δέρματος και alcantara με ραμμένο τον λογότυπο GTS στα προσκέφαλα, και βουρτσισμένο μαύρο αλουμίνιο για τις διακοσμητικές φάσες και τον πίνακα οργάνων.