O ΠΕΤΡΟΣ ΣΟΥΤΖΙΗΣ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΝΑΥΑΡΧΙΔΑ ΤΗΣ OPEL

Κίνηση ‘ματ’ στην κατηγορία εν μέσω ιστορικών εξελίξεων

Μπορεί οι εξελίξεις γύρω από την εξαγορά της Opel από την PSA να είναι ραγδαίες, αλλά αυτό δεν σταματά τη γερμανική εταιρεία από το να παρουσιάζει τα νέα της μοντέλα και να κάνει πλάνα για το μέλλον. Άλλωστε το σλόγκαν της εταιρείας για το 2017 είανι το «7/17», που σημαίνει επτά νέα μοντέλα μέσα σε αυτό το χρόνο. Ένα από αυτά είναι και το ολοκαίνουριο Opel Insignia Grand Sport. Τη νέα ναυαρχίδα της Opel που περνά τώρα στη δεύτερη της γενιά. Για την ιστορία θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το Insignia πρωτοπαρουσιάστηκε το 2008 ενώ το 2009 ανακηρύχτηκε Car of the Year. Παράλληλα, οι πωλήσεις του έφτασαν λίγο πιο κάτω από το ένα εκατομμύριο (930,000).

Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το διάσημο Monza Concept λειτούργησε σαν πηγή έμπνευσης για τη σχεδίαση εσωτερικού και εξωτερικού του Insignia Grand Sport αφού αποστολή των σχεδιαστών ήταν να αποτυπώσουν στο νέο Insignia το πολυτελές, απέριττο αλλά και αθλητικό στυλ του πρωτοτύπου.

Η δεύτερη γενιά του μοντέλου εντυπωσιάζει με τις συναρπαστικές εξωτερικές γραμμές και το ευχάριστο εσωτερικό, αλλά προσφέρει και τη μεγαλύτερη γκάμα ευφυών τεχνολογιών τόσο στον τομέα της άνεσης όσο και της ασφάλειας. Συνολικά το Insignia εντυπωσιάζει με την κορυφαία ευελιξία και οδηγική ακρίβεια, την ευρυχωρία και μία άριστη σχέση κόστους-απόδοσης και τώρα θεωρείται υπολογίσιμος αντίπαλος ακόμα και για μοντέλα premium μαρκών. Οι άνθρωποι της Opel έδωσαν ιδιαίτερη σημασία στο τελευταίθο. «Δεν είμαστε premium εταιρεία και ούτε σκοπεύουμε να γίνουμε. Θέλουμε να είμαστε προσιτοί στον κόσμο» Αυτά ήταν τα λόγια των υπευθύνων επικοινωνίας του εργοστασίου θέλοντας να τονίσουν την εκπληκτική σχέση τιμής / αγορά (value for money) του Insignia.

Η νέα γενιά ζυγίζει μέχρι 175 kg λιγότερο ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 92 mm στα 2.829 mm, οι πρόβολοι του Insignia Grand Sport έχουν μειωθεί αισθητά και τα μετατρόχια έχουν διευρυνθεί κατά 11 mm. Μία χαμηλότερη κατά 29-mm γραμμή οροφής, η μάσκα με τους λεπτούς προβολείς και η high-tech εμφάνιση του πίσω τμήματος κάνουν το Insignia άκρως εντυπωσιακό με αθλητικό και κομψό σχήμα που θυμίζει ένα τετράθυρο coupé. Το νέο Grand Sport είναι αεροδυναμικό όσο φαίνεται: με εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26 είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα στην κατηγορία του.

Το νέο Insignia διατίθεται με μία ευρεία γκάμα κινητήρων turbo και κιβωτίων τελευταίας γενιάς κατά την παρουσίαση του. Στη βάση των βενζινοκινητήρων βρίσκεται ο αποδοτικός 1.5 λίτρων τούρμπο με 140 και 165 ίππους ενώ στη συνέχεια υπάρχει ο δίλιτρος με τους 260 ίππους και 400 Nm ροπής. Κινητήρας που συνδυάζεται με το νέο οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο με ομαλή διαδικασία αλλαγών, και ένα πολύ προηγμένο σύστημα τετρακίνησης με τεχνολογία κατανομής ροπής torque vectoring – μοναδικό στη μεσαία κατηγορία. Στο χώρο των πετρελαιοκινητήρων η γκάμα ξεκινά από τον 1.6 λίτρων με 110 και 136 ίππους και συμπληρώνεται με τον ανανεωμένο δίλιτρο με τους 170 ίππους.

Το νέο Insignia Grand Sport εντυπωσιάζει αφενός με την προηγμένη τεχνολογία πλαισίου, αφετέρου με τα υπερσύγχρονα συστήματα υποστήριξης και άνεσης. Κανένα άλλο μοντέλο στην κατηγορία του δεν προσφέρει μία τόσο πλούσια γκάμα ευφυών τεχνολογιών όπως η νέα έκδοση της ναυαρχίδας της Opel. Ένα από τα ‘highlights’ με όλη τη σημασία της λέξης είναι η δεύτερη γενιά του καινοτόμου και βραβευμένου συστήματος προσαρμοζόμενου φωτισμού IntelliLux LED® matrix, με 32 τμήματα LED – διπλάσια σε σχέση με του Astra – που αναλαμβάνουν τη λειτουργία της μεγάλης σκάλας.

Περιλαμβάνει επίσης πολλά άλλα συστήματα υποστήριξης οδηγού όπως: Head-up-Display, Κάμερα 360° που διευκολύνει τον όποιο ελιγμό παρκαρίσματος, Adaptive Cruise Control (ACC), Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keep Assist), Σύστημα Προειδοποίησης Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert) και πολλά άλλα.

Όσον αφορά την άνεση η νέα γενιά Insignia θέτει πρότυπα και στον τομέα αυτό. Για παράδειγμα, τα premium εργονομικά καθίσματα με πιστοποίηση AGR που προσφέρουν ένα μοναδικό συνδυασμό ηλεκτρικών ρυθμίσεων πλαϊνών μαξιλαριών, λειτουργιών μασάζ, μνήμης και εξαερισμού επιπλέον των πολλαπλών στάνταρ ρυθμίσεων.

Επίσης τα συστήματα IntelliLink προσφέρουν εξαιρετική ψυχαγωγία και άριστη συνδεσιμότητα και είναι συμβατά με Apple CarPlay και Android Auto. Και ενώ το smartphone είναι πλήρως ενσωματωμένο στο σύστημα infotainment, τώρα μπορεί επίσης να φορτίζεται ασύρματα, χωρίς τη χρήση καλωδίου.

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.