O ΠΕΤΡΟΣ ΣΟΥΤΖΙΗΣ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤO CAPE TOWN ΔΥΟ ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΤΗ ΓΚΑΜΑ ΤΗΣ PANAMERA

Μοναδικές παραλλαγές στη γκάμα της Panamera

 Κατά την παραμονή μας στο μακρινό Cape Town της Νοτίου Αφρικής δεν οδηγήσαμε μόνο της παραλλαγές GTS της 911. Είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι δύο μοντέλων που ουσιαστικά ολοκληρώνουν τη σειρά στη γκάμα της Panamera. Πρόκειται για την Panamera Executive και την έκδοση 4 Ε-Ηybrid. Δύο εκδόσεις που καθιστούν τη ναυαρχίδα της Porsche σαν το μοντέλο με την πιο ολοκληρωμένη γκάμα στην κατηγορία του.

Πιο συγκεκριμένα, η έκδοση με το μακρύ μεταξόνιο φέρει στην ονομασία της τον ‘κωδικό’ Executive. Είναι μακρύτερο κατά 15 cm μεταξόνιο, κάτι που ουσιαστικά μεταφράζεται σε πλούσιους χώρους για τους πίσω επιβάτες και όχι μόνο. Μια ολοκαίνουρια έκδοση που απευθύνεται σε στελέχη εταιρειών που θέλουν είτε να ξεκουράζονται στο ταξίδι τους είτε να εργάζονται όσο βρίσκονται στο αυτοκίνητο και δεν θέλουν ένα απλό premium sedan αλλά κάτι πιο γρήγορο.

Η έκδοση Executive θα είναι διαθέσιμη τόσο στην Panamera 4 και την Panamera 4S, όσο στην υβριδική Panamera 4 E-Hybrid και την κορυφαία Panamera Turbo.

Η γερμανική εταιρεία αποκαλεί τις Executive εκδόσεις ως «chauffeur saloon», δηλαδή αυτοκίνητα που προορίζονται να τα οδηγεί σοφέρ. Διαθέτουν ακόμα πιο πλούσιο εξοπλισμό, με στοιχεία όπως η πανοραμική οροφή, τα θερμαινόμενα καθίσματα και η αερανάρτηση, να προσφέρονται δίχως επιπλέον χρέωση.

Οι εκδόσεις Panamera 4S Executive και Panamera Turbo Executive, προσφέρουν στους κατόχους τους ανέσεις όπως ο τετραζωνικός κλιματισμός και τα LED φώτα με το Porsche Dynamic Light System. Επίσης περιλαμβάνει μεγάλη γυάλινη οροφή, θερμαινόμενα καθίσματα, ρυθμιζόμενη αερανάρτηση και πολλά άλλα.

Ακόμα, στις Panamera Executive υπάρχει η επιλογή για μία μεγάλη κεντρική πίσω κονσόλα, αλλά και το σύστημα Rear Seat Entertainment με τις οθόνες των 10 ιντσών στα προσκέφαλα των εμπρός θέσεων.

Η γκάμα της δεύτερης γενιάς του τετράθυρου coupe της γερμανικής εταιρείας ολοκληρώνεται με το στίγμα της plug-in υβριδικής έκδοσης. Η 4 E-Hybrid όπως ονομάζεται η έκδοση, εκτός από τα νέα αισθητικά και τεχνολογικά χαρακτηριστικά που της εξασφαλίζει το πέρασμα στη νέα γενιά, επωφελείται από ένα νέο υβριδικό σύνολο αποτελούμενο από ένα νέο biturbo V6 χωρητικότητας 2,9 λίτρων σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα το οποίο εγγυάται ενισχυμένη οικονομία και αυξημένες επιδόσεις.

Πιο αναλυτικά, η plug-in υβριδική έκδοση της Panamera προσφέρει συνδυαστική ισχύ 462 ίππων, τετρακίνηση και μια αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ. –έναντι 35 χλμ. στην προηγούμενη γενιά της. Σε ο,τι αφορά τα μεγέθη κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το plug-in υβριδικό μοντέλο, εμφανίζει τιμές 2,5 λίτρων/100 χλμ. και 56 γρ./χλμ., αντίστοιχα. Μια σημαντική διαφοροποίηση που φέρνει η νέα plug-in υβριδική εκδοχή της Panamera σε σχέση με το παρελθόν είναι ότι πλέον δεν χρειάζεται ο οδηγός να ξεπεράσει το 80% της διαδρομής του πεντάλ γκαζιού προκειμένου να τεθεί σε λειτουργία ο ηλεκτροκινητήρας. Στο νέο μοντέλο παρεμβαίνει εξαρχής, εξασφαλίζοντας τη διαθέσιμη ροπή των 400 Nm του ηλεκτροκινητήρα από την εκκίνηση η οποία γίνεται πάντα σε ηλεκτρική λειτουργία.

Εκτός από το πρόγραμμα E-Power, ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει ένα από τα υπόλοιπα προγράμματα, στα οποία εκτός από τα υβριδικού προσανατολισμού (Hybrid Auto, E-Hold, και E-Charge) συμπεριλαμβάνονται τα Sport και Sport Plus χάρη στο Sport Chrono Package το οποίο αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού.

Στην Panamera 4 E-Hybrid (στην αμιγώς ηλεκτρική της λειτουργία) η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 140 χλμ./ώρα ενώ ο χρόνος επαναφόρτισης των μπαταριών προσδιορίζεται σε 5,8 ώρες με τον απλό φορτιστή και σε 3,6 ώρες με τον ταχυφορτιστή. Το μοντέλο επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,6 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά της ανέρχεται σε 278 χλμ./ώρα.

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.