Ο ΜΙΛΤΟΣ ΣΟΥΤΖΙΗΣ ΟΔΗΓΕΙ ΤΟ ΝΕΟ FORD FOCUS ST ΚΑΙ ΤΟ ΣΚΛΗΡΟΤΡΑΧΗΛΟ RANGER RAPTOR!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ: FORD FOCUS ST / RANGER RAPTOR: Με… διπολικό χαρακτήρα:

Ford FOCUS ST - Miltos soutzis autokinito.coml.cy test drive αποστολη FORD CYPRUSΜε τις ευλογίες της Ford Performance, το γερμανικό εργοστάσιο παρουσίασε δύο μοντέλα με εντελώς ξεχωριστό χαρακτήρα αλλά με ένα κοινό στοιχείο. Την απόλυτη οδηγική απόλαυση εντός και εκτός δρόμου. Βρεθήκαμε στην πρώτη παγκόσμια παρουσίαση των Ford Focus ST αλλά και του Ford Ranger Raptor στην Κροατία. Δύο ειδικές εκδόσεις των Focus και Ranger με ειδικά χαρακτηριστικά και ικανότητες.

Η νέα γενιά του Focus ST πλησιάζει – σε μερικές περιπτώσεις – τις επιδόσεις ακόμα και της παντοδύναμης έκδοσης RS! Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας βενζινοκινητήρας 2.3 λίτρων EcoBoost απόδοσης 280 ίππων και 420 Nm ροπής.

Ford Focus ST 2019

Δηλαδή 30 επιπλέον συγκριτικά με το προηγούμενο Focus ST ενώ φθάνει τα εκατό χιλιόμετρα από στάση σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα. Επίδοση καλύτερη κατά 0,8 δευτερόλεπτα σε σχέση με εκείνη του μοντέλου προηγούμενης γενιάς. Επιδόσεις που επιτυγχάνονται από προηγμένες τεχνολογίες, όπως ο υπερσυμπίεσης Twin-Scroll με σύστημα anti-lag, το flat-shift πρόγραμμα για τις αλλαγές των σχέσεων, το οποίο είναι εμπνευσμένο από το Ford GT, καθώς και το Launch Control αυξάνουν τις δυνατότητες κατά τις επιταχύνσεις του αυτοκινήτου από στάση αλλά και εν κινήσει.

Παράλληλα, το ευφυές ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό και το σύστημα συνεχούς ελέγχου της απόσβεσης των αναρτήσεων Continuously Controlled Damping της Ford προσφέρουν μια μοναδική οδική συμπεριφορά στο πεντάθυρο μοντέλο.

Πρόκειται για ένα μοντέλο που μπορεί να οδηγηθεί με οποιοδήποτε τρόπο θέλει αυτός που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι! Μπορεί να οδηγηθεί «ήρεμα» σε καθημερινή χρήση. Μπορεί όμως να προσφέρει άπλετες οδηγικές συγκινήσεις τόσο εντός όσο και εκτός πίστας.

Άξια αναφοράς είναι σίγουρα η επιτάχυνση του νέου ST. Η τεχνολογία υπερσυμπίεσης Twin-Scroll συνεισφέρει ώστε ο κινητήρας να αποδίδει μέγιστη ροπή 420 Nm – η καλύτερη στην κατηγορία – η οποία εξασφαλίζει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Παράλληλα, το  καινοτόμο anti-lag σύστημα και η δυνατότητα flat-shift του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου, καθώς και το Launch Control συμβάλλουν στη βελτίωση της επιτάχυνσης από στάση.

Η τεχνολογία anti-lag διατηρεί με ηλεκτρονικό τρόπο το γκάζι ανοιχτό για μέχρι 3 δευτερόλεπτα όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το πεντάλ, ούτως ώστε να μην αναστρέφεται η ροή αέρα στον υπερσυμπιεστή και να διατηρούνται ψηλά οι στροφές του. Το σύστημα flat-shift βοηθά επίσης στην επίτευξη της μέγιστης δυνατής επιτάχυνσης από στάση, αρχικά μιμούμενο τη λειτουργία anti-lag και εν συνεχεία κρατώντας το γκάζι ανοιχτό κάθε φορά που ο οδηγός πατά το συμπλέκτη για να ανεβάσει ταχύτητα μέσω του επιλογέα κοντής διαδρομής στο εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ το Launch Control μπορεί να ενεργοποιηθεί για μεγιστοποίηση της πρόσφυσης για καλύτερες εκκινήσεις του αυτοκινήτου από στάση.

Το νέο Focus ST, εκτός από τον 2.3 λίτρων EcoBoost κινητήρα των 280 ίππων θα προσφέρεται και με ένα δίλιτρο EcoBlue diesel κινητήρα 190 ίππων σε συνδυασμό με εξατάχυτα μηχανικά κιβώτια.

FORD RANGER RAPTOR: Το απόλυτο Pick-up:

Η Ford Performance έβαλε το… «χεράκι» της και στο χώρο των pick-up. Πρόκειται για το πιο προηγμένο και συναρπαστικό pick-up μοντέλο της ευρωπαϊκής αγοράς με εντυπωσιακές δυνατότητες τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Το οδηγήσαμε – κυρίως –  εκτός δρόμου για να ανακαλύψουμε ότι το Ranger Raptor δεν είναι ένα συνηθισμένο (αλά Κυπριακά) διπλοκάμπινο αλλά ένα όχημα που μπορεί να σου προσφέρει την απόλυτη περιπέτεια σε κάθε είδους οδόστρωμα και μάλιστα με πρωτόγνωρες για την κατηγορία τεχνολογίες.

Η ιδιαιτερότητα του Raptor ξεκινά από την εξωτερική του εμφάνιση που σε προδιαθέτει ότι δεν είναι ένα συνηθισμένο pick-up. Διαθέτει σωρεία πρόσθετων αεροδυναμικών εξαρτημάτων που του προσδίδουν ένα δυναμικό και συνάμα επιβλητικό παρουσιαστικό.

Τo αγωνιστικό τμήμα της Ford Performance εφοδίασε το μοντέλο με κορυφαίες λύσεις και εφαρμογές, ξεκινώντας από τον κινητήρα. Διαθέτει ένα δίλιτρο bi-turbo πετρελαιοκινητήρα της γενιάς EcoBlue 213 ίππων με τη ροπή να αγγίζει τα 500 Nm ενώ συνοδεύεται από το γνωστό αυτόματο κιβώτιο των 10 σχέσεων της Ford που είδαμε και στο κορυφαίο Mustang!.

Αισθητή την παρουσία τους κάνουν οι αγωνιστικού τύπου αναρτήσεις αγωνιστικών προδιαγραφών της Fox Racing με σύστημα Position Sensitive Damping όπως και οι τροχοί 285/70 R17 σε συνδυασμό με ελαστικά της BF Goodrich.

Αυτό όμως που κάνει τη μεγάλη διαφορά δεν είναι άλλο από το πρωτοποριακό σύστημα μετάδοσης, Terrain Management που διαθέτει έξι συνολικά προγράμματα λειτουργίας (Normal, Sport, Grass/Gravel/Snow, Mad/Sand, Rock και Baja Mode). Το τελευταίο μας χάρισε μοναδικές στιγμές στις εκτός δρόμου εξορμήσεις μας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης στην Κροατία.

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.