ΑΠΟΣΤΟΛΗ: 70 ΧΡΟΝΙΑ PORSCHE  

Ο ΜΙΛΤΟΣ ΣΟΥΤΖΙΗΣ ΒΡΕΘΗΚΕ ΣΤΟΥΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥΣ ΤΩΝ 70 ΧΡΟΝΩΝ ΤΗΣ PORSCHE ΣΤΗΝ ΠΟΛΩΝΙΑ

 Τα 70χρονα ενός θρύλου

Porsche 718 MILTOS SOUTZISΦέτος η Porsche έχει επέτειο. Συμπληρώνει 70 χρόνια κατασκευής σπορ αυτοκινήτων στο υψηλότερο επίπεδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Και σίγουρα αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από τη Γερμανική εταιρεία. Φρόντισε να το γιορτάσει με διάφορες εκδηλώσεις, τόσο εντός όσο και εκτός Γερμανίας. Επίκεντρο ήταν το Silesia Ring Festival. Μια γιορτή στην Πολωνική πίστα όπου εκπρόσωποι των ΜΜΕ αλλά και πλήθος φίλων της θρυλικής εταιρείας είχαν την ευκαιρία να γιορτάσουν αλλά και να οδηγήσουν μοντέλα που για 70 χρόνια κυριαρχούν στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Εκεί βρέθηκε και ο Μίλτος Σουτζιής. Σε ένα χώρο όπου είχε την ευκαιρία να οδηγήσει την υφιστάμενη γκάμα της Porsche, να δει μοντέλα που σφράγισαν την ιστορία της εταιρείας από γένεσης της αλλά και να διαγωνιστεί μέσα στην πίστα με άλλους συναδέλφους του χώρου σε διάφορες δοκιμασίες. Οδήγηση τόσο σε δημόσιους δρόμους όσο και μέσα στην πίστα ενώ σε ειδική χωμάτινη πίστα είχε την ευκαιρία να ανακαλύψει τις δυνατότητες των SUV της Porsche. Κορυφαία εμπειρία ήταν όταν βρέθηκε στη θέση του συνοδηγού ενός αγωνιστικού 911 GT3 Cup με οδηγό τον Patrick Friesacher!

Εκδηλώσεις για τα 70χρονα της θρυλικής εταιρείας θα συνεχίσουν να γίνονται καθ όλη τη διάρκεια του έτους. Ξεχωρίζει η παρουσία της εταιρείας στο φετινό Goodwood Festival Speed, όπου θα παρουσιαστεί μια σειρά από ιστορικές Porsche. Επίσης, μία ειδική έκθεση, με τίτλο “70 Χρόνια Porsche Sports Cars” διεξάγεται από τις 20 Μαρτίου στο Βερολίνο, εκεί όπου η Porsche έλαβε για πρώτη φορά την άδεια να κατασκευάσει το αρχικό 356.

Ελάχιστες εταιρίες αυτοκινήτων στον κόσμο έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν μια τόσο ξεκάθαρη εικόνα για το τι σημαίνει σπορ αυτοκίνητο και μάλιστα με διάρκεια στο χρόνο. Για την ιστορία θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το πρώτο σπορ αυτοκίνητο Porsche καταχωρήθηκε επίσημα στις 8 Ιουνίου 1948. Ήταν το 356 No.1 Roadster. Αυτή ήταν και η ημέρα κατά την οποία γεννήθηκε το σήμα της Porsche. Το Type 356 έκανε το όνειρο του Ferry Porsche για ένα σπορ αυτοκίνητο πραγματικότητα. Ωστόσο, η ίδρυση της φίρμας βασίζεται στο έργο της ζωής του καθηγητή Ferdinand Porsche – έργο του οποίου ακολούθησε ο γιος του Ferry. Ο Ferdinand Porsche είχε σχεδιάσει καινοτομίες για την αυτοκινητοβιομηχανία ήδη από την αρχή του 20ου αιώνα. Το 1900, δημιούργησε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με κινητήρα απευθείας στους τροχούς, γνωστό ως Lohner-Porsche, ένα όχημα στο οποίο βασίστηκε το πρώτο τετρακίνητο επιβατικό στον κόσμο. Την ίδια χρονιά, δημιούργησε ένα πρότυπο για υβριδικά οχήματα με την ανάπτυξη ενός κινητήριου συνόλου με βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα. Το 1931, ο Ferdinand Porsche ίδρυσε το δικό του μηχανολογικό γραφείο.

Το Type 64 ή “Berlin-Rome Car” που παρουσιάστηκε το 1939 ήταν η αρχή της ιδέας του για ένα σπορ αυτοκίνητο με το όνομα Porsche, αν και το όνειρο αυτό πραγματοποιήθηκε μόνο από τον γιο του Ferry το 1948 με το Type 356. Το μοντέλο διέθετε ένα αερόψυκτο επίπεδο τετρακύλινδρο κινητήρα 1.086 cc, απόδοσης 40 ίππων. Ακολούθησαν οι σειρές 356Α (1955), 356Β (1959) και 356C (1963) ενώ η κλασσική Porsche 911 αντικατέστησε τηv 356 τo 1963. Το μέλλον των σπορ αυτοκινήτων της Porsche έχει αρχίσει να παίρνει «σάρκα και οστά» με τη μορφή του Mission Ε, του πρώτου αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου στη σύγχρονη ιστορία της Porsche. Το Taycan, όπως το ονόμασε πρόσφατα η εταιρεία, είναι ένα τετράθυρο μοντέλο απόδοσης 440 kW (600 ίπποι) και αυτονομία μεγαλύτερη των 500 km, επιτάχυνση από 0 έως 100 km/h σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα και χρόνο φόρτισης περίπου 15 λεπτά για το 80% της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας.

Και το μέλλον προδιαγράφεται λαμπρό για μια εταιρεία που σημειώνει το ένα ρεκόρ πωλήσεων μετά το άλλο ενώ την ίδια στιγμή ανακοινώνει επενδύσεις εκατομμυρίων για τα μοντέλα και τις τεχνολογίες του μέλλοντος.

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.