Niki Lauda – 1949 – 2019

Niki LaudaΑπό τους 33 παγκόσμιους πρωταθλητές που μας χάρισε ο πανέμορφος θεσμός της Formula 1, και οι 33 αποτελούν ενδιαφέροντες χαρακτήρες. Αρκετοί από αυτούς αποτελούν τεράστιους χαρακτήρες, και λίγοι από αυτούς είναι, ήταν και θα είναι, αθάνατες προσωπικότητες. Ίσως η πιο αθάνατη, είναι αυτή του Niki Lauda.

Ο Αυστριακός, Niki, γεννημένος στον πλούτο και στην άνεση, αποφάσισε από μικρή ηλικία να αφιερώσει την ζωή του στην ταχύτητα, κάτι που εξόργισε την οικογένεια του. Δεν πτοήθηκε όμως, χαρακτηριστικό το οποίο φωτογραφίζει στην εντέλεια τον Lauda. Για πολλούς λάτρεις της ταχύτητας, ο Lauda αποτελούσε το πρόσωπο των 70’s. Ο λόγος, φυσικά, γνωστός.

Niki Lauda
1η Αυγούστου του 1976, η Ferrari του πρωταθλητή τυλίγεται στις φλόγες μέσα στην «Πράσινη Κόλαση» έπειτα από σπινάρισμα και επαφές. Ο Niki καίγεται, αναπνέοντας ότι χειρότερο μπορούσε: καπνό από καμένο μέταλλο, καύσιμο, λαδιού και ότι άλλο δεν ανήκει μέσα στον ανθρώπινο πνεύμονα. Ο άνθρωπος αυτός, που για πολλούς ήταν με το ένα πόδι στον τάφο έπειτα από το τρομακτικό αυτό συμβάν, λέει «όχι» στον θάνατο, και επέστρεψε στις πίστες λίγες εβδομάδες αργότερα για να διεκδικήσει το πρωτάθλημα που έχανε από τον James Hunt. Τα πληγωμένα βλέφαρα του Lauda καθιστούσαν δύσκολο το να ανοιγοκλείει τα μάτια του, και τα νερό της βροχής που τρύπωνε μέσα στο κράνος ήταν αρκετό για να πει ο ίδιος «όχι» και να εγκαταλείψει δυο γύρους μετά την εκκίνηση, χαρίζοντας τον τίτλο ουσιαστικά στον Hunt για ένα βαθμό.

Η ιστορία του Lauda, φυσικά, δεν τελειώνει εκεί, γιατί είχε ακόμη να κατακτήσει δυο τίτλους μετά την χρονιά του ατυχήματος του, το 1977 και το 1984 μετά που είχε ήδη αφυπηρετήσει μια φορά και αποφάσισε να επιστρέψει. Η δεύτερη του αφυπηρέτηση ήταν και η τελευταία, αλλά η ιστορία του Lauda δεν τελειώνει ούτε εδώ.  Ο Αυστριακός από τότε, ίδρυσε δυο αεροπορικές εταιρείες, ήταν πιλότος αεροσκαφών, κατείχε διευθυντικό ρόλο στην Scuderia Ferrari το 1993, αποτέλεσε τον διευθυντή της Jaguar στην Formula 1 αλλά και σύμβουλο της Mercedes.
Niki Lauda
Συνήθως, όταν «φεύγει» ένας οδηγός της Formula 1, ντύνουμε ένα τέτοιο κείμενο με αριθμούς των πλούσιων καριερών τους. Για τον Niki, όμως, ένας είναι ο αριθμός που κρατάμε: το 49.

49 ήταν τα χρόνια που έζησε, μετά από την μέρα που είπε ο ίδιος «όχι» στον θάνατο. Για να «φύγει» o Niki Lauda χθες, φίλε και φίλη, σημαίνει πως ο κύκλος του επάνω σε αυτή την Γη είχε ολοκληρωθεί. Και αυτό, σίγουρα μας λυπεί, αλλά και μας χαροποιεί γιατί εμείς θα γιορτάζουμε τον Niki Lauda για πάντα.

Αντίο, Niki.  

Πάθος, αφοσίωση και εμπειρία σε ό,τι αφορά τον κόσμο του αυτοκίνητου χαρακτηρίζουν την πορεία του Πέτρου Σουτζιή, τα 30 και πλέον χρόνια του, στο χώρο των ΜΜΕ. Τα ίδια χαρακτηριστικά θα έχει και το autokinito.com.cy, το οποίο στοχεύει να γίνει το σημείο αναφοράς για όλους όσους αγαπούν το αυτοκίνητο, το μηχανοκίνητο αθλητισμό ή ενδιαφέρονται για την αγορά αυτοκινήτου στην Κύπρο και στον κόσμο.