Ένα χρόνο μετά την παρουσίαση του Alpine Vision, η Alpine αποκάλυψε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το αυτοκίνητο παραγωγής. O λόγος για τη νέα Alpine A110, ένα μοντέλο που δείχνει ξεκάθαρα την πρόθεση του Ομίλου να επεκταθεί με ιδιαίτερα δυναμικό τρόπο σε όλα τα επίπεδα. Συνδυάζοντας τις διαχρονικές αρχές, συμπαγές μέγεθος, μικρό βάρος και ευκινησία, το διθέσιο σπορ coupe είναι πιστό στο πνεύμα των προκατόχων του και ιδίως της A110 Berlinette.

Η Alpine είναι εδώ για να διεκδικήσει τη θέση της στην κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων, με μία μόνο υπόσχεση: οδηγική απόλαυση.

Η νέα αλουμινένια πλατφόρμα της A110 παρέχει μια εξαιρετικά άκαμπτη και ελαφριά δομή με τον μοντέλο να είναι μόλις 1080 κιλά. Το μικρό του μέγεθος (4.178 χιλιοστά μήκος, 1.798 χιλιοστά πλάτος και 1.252 χιλιοστά ύψος), η κατανομή βάρους (44% εμπρός / 56% πίσω) και το χαμηλό κέντρο βάρους είναι όλα αφιερωμένα στην ευελιξία – ιδιαίτερα σε ορεινό δρόμο που δημιούργησε την φήμη της η Alpine πίσω στη δεκαετία του ’60 και του ’70.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας νέος 1.8 λίτρων τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας που αναπτύχθηκε από τον Όμιλο της Renault. Οι μηχανικοί της Alpine, μαζί με τη Renault Sport, έχουν προσάρμοση αυτόν τον κινητήρα ειδικά για την Alpine, με ειδική εισαγωγή αέρα, υπερσυμπιεστή, και σύστημα εξάτμισης καθώς και ειδική ρύθμιση στον κινητήρα. Αποδίδει 252 ίππους και μέγιστη ροπή στα 320Nm. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος προσφέρουν μια η άριστη αναλογία ισχύος-βάρους που επιτρέπει στο μοντέλο να επιταχύνει από 0 στα 100 χιλιόμετρα μόλις 4,5 δευτερόλεπτα.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα Getrag 7-τάχυτο DCT κιβώτιο ταχυτήτων, με σχέσεις μετάδοσης που αναπτύχθηκαν ειδικά για την Alpine για να εξασφαλιστεί η βέλτιστη απόδοση σε κάθε περίπτωση. Η ελαφριά, ενιαία έξοδος εξάτμισης στην A110 έχει αναπτυχθεί για την απόδοση και την ποιότητα του ήχου.

Το A110 διαθέτει τρεις λειτουργίες οδήγησης (Normal, Sport, Track), στην οποία οι ρυθμίσεις του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, σύστημα διεύθυνσης, ESC, η εξάτμιση και η οθόνη του οδηγού προσαρμόζονται ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.

Σε αναζήτηση ενός συνδυασμού με κομψές γραμμές και εξαιρετική απόδοση, οι μηχανικοί της Alpine στράφηκαν προς τον κόσμο των αγώνων αυτοκινήτων και των supercars για τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής της νέας A110. Με ένα εντελώς επίπεδο πάτωμα και λειτουργικό διαχύτη κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, το A110 συνδυάζει χαμηλή οπισθέλκουσα με σημαντική κάθετη δύναμη.

Αυτό επιτρέπει στο A110 να φτάσει με ηλεκτρονικά περιορισμένη τα 250 χιλιόμετρα / ώρα τελική ταχύτητα, διατηρώντας το ομαλό προφίλ της Alpine – χωρίς την ανάγκη για μια πίσω αεροτομή. Όλα τα A110 θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Alpine στο Dieppe – ιστορικό και πνευματικό σπίτι του. Το εργοστάσιο Dieppe χτίστηκε το 1969 από τον Jean REDELE, και ήταν εδώ όπου όλες οι γενιές των Alpines χτίστηκαν από τότε. Δεδομένου ότι η παραγωγή των Alpine σταμάτησε στη δεκαετία του ’90, το εργοστάσιο Dieppe έχει κατασκευάσει άλλα εξειδικευμένα μοντέλα του ομίλου Renault, όπως το Clio V6, το Espace και σήμερα Clio RS Renault Sport. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν προς το τέλος αυτής της χρονιάς.

Petros Soutzis has spent 39 years as a motoring journalist, driven by his passion, dedication, and extensive experience in everything related to cars. As a Cypriot journalist, he is the only representative from his country in the COTY committee (Car of the year). He is also a Vice President and a founding member of the Autobest Association, which elects the European Best Buy Car of the Year. These same qualities have been the cornerstone of autokinito.com.cy, which has become the go-to site for everyone who loves cars, motorsports, or anyone simply interested in purchasing a car in Cyprus.