F1 2022: Τι αλλάζει στη νέα σεζόν

Μπορεί να καθυστέρησε ένα χρόνο, λόγο της κατάστασης με την πανδημία, ωστόσο το 2022 φέρνει μεγάλες αλλαγές στο πρωτάθλημα της Formula 1. Η μεγαλύτερη αλλαγή στον θεσμό για φέτος, έχει να κάνει με την γενική μείωση της συνολικής αεροδυναμικής κατάρτισης των αυτοκινήτων.

Του Φρίξου Μασούρα 

F1 2022 AMRΤα πλαϊνά πτερύγια αφαιρούνται εντελώς ενώ η επίμαχη εμπρός πτέρυγα απλοποιείται δραστικά, με τις ομάδες να έχουν το ελεύθερο να προσθέσουν μέχρι και τέσσερα αεροδυναμικά «φύλλα» μεταξύ των endplates κάτι που ενδεχομένως να αλλάξει άρδην τα αεροδυναμικά δεδομένα. Εκτός και αν καταφέρουν και πάλι οι ομάδες να βρουν τρόπο να τις «λυγίζουν» στις ευθείες, πράγμα πάρα πολύ δύσκολο με τον νέο αυτό σχεδιασμό (ποτέ μην πεις ποτέ όμως… έχουν γίνει πιο περίεργα πράγματα στο παρελθόν).
F1 2022
Στο τομέα αεροδυναμικής παραμένει και το DRS, τουλάχιστον για ακόμη ένα χρόνο. Θα εξετασθεί το πόσο χρειάζεται ακόμη, μιας και μέχρι στιγμής η μεγαλύτερη δυσκολία στο προσπέρασμα ήταν η γενική έλλειψη αεροδυναμικής για τα οχήματα που ακολουθούν άλλα μονοθέσια (το φαινόμενο του κενού αέρος, αλλά με τις επιπλέον δίνες). Για να αντιμετωπιστεί αυτό, επιστρέφει το ground effect (από το 1982), ένα φαινόμενο κατά το οποίο ο αέρας που περνά κάτω από το αυτοκίνητο δεν αναταράσσεται βίαια (με αποτέλεσμα να δυσκολεύει το μονοθέσιο που ακολουθεί). Αντιθέτως, θα αποτρέπονται οι δίνες, ενώ ταυτόχρονα το ground effect θα παράγει και καλύτερο αεροδυναμικό κράτημα για το κάθε μονοθέσιο (και αυτό για να αντισταθμιστεί η αφαίρεση και η απλοποίηση των άλλων αεροδυναμικών πτερυγίων). Δική μας σημείωση εδώ το πώς οι οδηγοί πλέον θα πρέπει να προσέχουν διπλά τα κράσπεδα, επειδή αν προκληθεί ζημιά στο πάτωμα, η έλλειψη αεροδυναμικού κρατήματος θα είναι άμεση και σφοδρή μιας και το πάτωμα πλέον θα είναι το δεύτερο (αν όχι το σημαντικότερο) πιο σημαντικό αεροδυναμικό σημείο για τα καινούργια μονοθέσια.Δείτε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Κυπριακής αγοράς (Τιμες/Εξοπλισμός) - electric cars cyprus - Σχεδίο Επιχορήγησης για την Αγορά Ηλεκτρικών ΟχημάτωνΑκόμη μια μεγάλη αλλαγή έρχεται στα ελαστικά, οι ζάντες των οποίων θα είναι πλέον 18 ιντσών (και όχι 13ων), ενώ θα φέρουν και πάλι τα πλαϊνά καλύμματα τα οποία σταμάτησαν το 2010. Τα ελαστικά αυτά δοκιμάστηκαν πέρυσι με επιτυχία στο πρωτάθλημα F2, ενώ συζητήθηκε και πάλι η απαγόρευση των θερμαντικών καλυμμάτων ωστόσο θα παραμείνουν στο πρωτάθλημα αλλά θα πρέπει να χρησιμοποιούν όλες οι ομάδες τις ίδιες «κουβέρτες», με σκοπό να αφαιρεθούν εντελώς από τον θεσμό μέχρι το 2024 (όμως, εδώ και χρόνια ακούμε το ίδιο πράγμα). Οπτικά, τα ελαστικά είναι σίγουρα μεγάλη αλλαγή ωστόσο τον μεγαλύτερο αντίκτυπο από αυτή την αλλαγή τον νιώθουν οι αναρτήσεις: Εδώ και πολλά χρόνια το ελαστικό ήταν αρκετά high-profile με αποτέλεσμα να μπορεί το πέλμα να αντιμετωπίζει ένα μεγάλο μέρος των κραδασμών, κάτι το οποίο λάμβαναν υπόψη οι σχεδιαστές όταν έφτιαχναν τις αναρτήσεις. Πλέον η ανάρτηση θα απλοποιηθεί μεν, αλλά θα έχει ακόμη περισσότερη δουλειά να καλύψει λόγω του ότι το τοίχωμα των ελαστικών μειώνεται κατά 5 ολόκληρες ίντσες.

F1 2022Οι κινητήρες παραμένουν ως έχουν, με μοναδική διαφορά μια μικρή αύξηση βάρους λόγω κάποιων κομματιών τα οποία θα είναι κοινού σχεδιασμού για όλες τις ομάδες (μείωση κόστους, βλέπετε). Μιλώντας για budget, από €145 εκατομμύρια θα πέσει σε €140, ενώ στον τομέα χρήσης αεροσύραγγας, ισχύει και πάλι το φαινόμενο handicap κατά το οποίο όσο πιο χαμηλά τερμάτισε μια ομάδα τόσο περισσότερο χρόνο θα έχει στην αεροδυναμική έρευνα (με την Ferrari να απολαμβάνει αρκετό χρόνο από την προπέρσινη και περσινή σεζόν, γι’ αυτό και υπάρχει μια ψύχραιμη αισιοδοξία στην κόκκινη στρατιά). Στον τομέα καυσίμων, αργεί ακόμη το 100% βιώσιμό καύσιμο (το οποίο περιμένουμε μετά το 2025), ωστόσο θα πειραματιστεί η F2 με ένα συνθετικό καύσιμο πρώτη έτσι ώστε να ξεκινήσει σιγά-σιγά η ένταξη του και στην κορυφαία κατηγορία όταν πλέον ολοκληρωθούν όλες οι εργαστηριακές έρευνες.

top 10: Επτά Ιαπωνικά μοντέλα που αξίζουν τα λεφτά τους

Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK

Petros Soutzis has spent 39 years as a motoring journalist, driven by his passion, dedication, and extensive experience in everything related to cars. As a Cypriot journalist, he is the only representative from his country in the COTY committee (Car of the year). He is also a Vice President and a founding member of the Autobest Association, which elects the European Best Buy Car of the Year. These same qualities have been the cornerstone of autokinito.com.cy, which has become the go-to site for everyone who loves cars, motorsports, or anyone simply interested in purchasing a car in Cyprus.