Lancia Stratos:

Στην φαντασμαγορική τελετή που διοργάνωσε η FIA στο αρχηγείο της στο Παρίσι για να ανακοινώσει την ίδρυση του Hall of Fame, που θα απαθανατίσει 17 θρύλους του παγκοσμίου ράλι, μπορεί να έδωσαν τεράστιες προσωπικότητες το παρόν τους αλλά τις κάμερες και τα βλέμματα όλων έκλεψε μια πανέμορφη Lancia Stratos Gr.4 ντυμένη με τα γνωστά αγωνιστικά χρώματα της Alitalia.

Το Hall of Fame, που άνοιξε ήδη τις πόρτες του για το πρώτο του μέλος που είναι ο Walter Röhrl, παρευρέθηκαν και άλλα μεγάλα ονόματα του παγκοσμίου ράλι, όπως ο παγκόσμιος πρωταθλητής Miki Biasion με την Lancia Racing Team.

Ο Ιταλός γεύθηκε την επιτυχία και με άλλα πολλά αυτοκίνητα, αλλά το πιο αγαπημένο πολλών φίλων του ιδίου είναι αναμφίβολα η εκθαμβωτική Lancia Stratos Gr.4 Alitalia (1974). Μάλιστα το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που πρωταγωνίστησε στην βραδιά στο Παρίσι, ήταν ο νικητής του Ράλι Πορτογαλίας το 1976 αλλά και του Ράλι Μόντε Κάρλο το 1977 στα χέρια του Sandro Munari. Η Stratos αυτή ανήκει στην εξαιρετική συλλογή του FCA Heritage, το ειδικό τμήμα του ομίλου Fiat που έχει σαν μοναδικό σκοπό την προστασία και προώθηση της ιστορίας των αυτοκινήτων των Alfa Romeo, Fiat, Lancia και Abarth.

Η θρυλική Lancia Stratos κυριάρχησε στα μέσα της δεκαετίας του 70, με τον διευθυντή της ομάδας, Cesare Fiorio, να βάζει αγώνα με αγώνα τον πήχη πιο ψηλά,  σπρώχνοντας ακόμη και τα παράθυρα των κανονισμών μέχρι τα όρια τους. Το όραμα του ιδίου είχε ως αποτέλεσμα την δημιουργία του πρώτου αυτοκινήτου το οποίο παράχθηκε με μοναδικό σκοπό το να κερδίζει αγώνες ράλι. Το διθέσιο κουπέ, με το χαρακτηριστικό του σχήμα το οποίο σχεδίασε ο Marcello Gandini εκ μέρους του ομίλου Bertone, έφερε έναν κινητήρα έξι κυλίνδρων 2.4 λίτρων της Ferrari, ο οποίος ήταν τοποθετημένος πίσω από τον οδηγό και συνοδηγό για να διατηρείτε μια σωστή κατανομή βάρους.

26 από τις 500 Stratos που παράχθηκαν, ήταν αποκλειστικά για αγώνες ράλι και έφεραν τις 24 βαλβίδες με συνολική απόδοση κινητήρα 300 ίππων. Η Stratos κέρδισε τόσους πολλούς αγώνες την εποχή της που τα πληρώματα και οι ανταγωνιστές της την ονόμασαν «το απόλυτο όπλο για ράλι». Με τρεις συνεχόμενες νίκες στο Μόντε Κάρλο, τρία συνεχόμενα πρωταθλήματα κατασκευαστών (από το 1974 μέχρι το 1976) και ισάριθμα πανευρωπαϊκά πρωταθλήματα, συν το Κύπελλο Οδηγών της FIA του 1977 με τον Sandro Munari, καθιστούν αυτό το αυτοκίνητο σαν ένα πραγματικό και αδιαμφισβήτητο ιερό τέρας.


Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.