ΚΥΠΡΟΣ: Η χείριστη εξέλιξη για το μηχανοκίνητο αθλητισμό

Μπορεί σημερινή η Δημοσιογραφική διάσκεψη που παρέθεσε ο Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου να είχε σαν κύριο θέμα την άρνηση του Υπουργείου Οικονομικών να στηρίξει το Ράλι Κύπρος σε επίπεδο WRC / ERC για την 4ετία 2022-2025, όμως, τα πράγματα είναι πολύ πιο σοβαρά! Το φετινό Ράλι Κύπρος ακυρώνεται και συνάμα έπεται ρήξη στις σχέσεις ΚΣΑ και Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου.

Cyprus RALLY 2022Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Σύμφωνα πάντα με τις δηλώσεις του Προέδρου του ΚΣΑ κ. Αντώνη Μιχαηλίδη, η μελέτη της Deloitte σύμφωνα με την οποία το άμεσο και έμμεσο όφελος για την κυπριακή οικονομία από τη διοργάνωση του διεθνούς Ράλι Κύπρος σε επίπεδο WRC / ERC για την 4ετία 2022-2025 αθροίζεται σε €120.4 εκατομμύρια για τα οποία το μάξιμουμ της κρατικής επένδυσης θα ήταν €10.6 εκατομμύρια σε βάθος 4ετίας. Επίσης, σύμφωνα με την Deloitte, στη διάρκεια της 4ετιας θα το έβλεπαν 102.3 εκατ. τηλεθεατές στο εξωτερικό. To άμεσο όφελος για την οικονομία θα ήταν €30.5εκ και το έμμεσο €89.9εκ.

Ministry of Finance rejection letter 17june2022 CYPRUS RALLY ERC WRC MERC

Ο κ. Μιχαηλίδης εξιστόρησε το χρονικό της απόρριψης από το Υπουργείο Οικονομικών εκθέτοντας τον ίδιο τον Υπουργό Κωνσταντίνο Πετρίδη για την εξέλιξη αυτή.

Στη συνέχεια ο κ. Μιχαηλίδης έθεσε σειρά ερωτημάτων και εξιστόρησε το χρονικό της απόρριψης από το Υπουργείο Οικονομικών εκθέτοντας τον ίδιο τον Υπουργό Κωνσταντίνο Πετρίδη για την εξέλιξη αυτή. Σύμφωνα με τον κ. Μιχαηλίδη, η πρόταση της FIA ήρθε ως αποτέλεσμα των επαφών που είχε στην Αθήνα η Αλυτάρχης του Ράλι Κύπρος κα Νάγια Κοντοπούλου με τον WRC Promoter GmbH, στο περιθώριο του περσινού Ράλι Ακρόπολις το οποίο επέστρεψε στο WRC μετά από εννιά χρόνια απουσίας. Η πρόταση αφορούσε τη διεξαγωγή των αγώνων του 2022 και 2023 στο πλαίσιο του ERC και των ετών 2024 και 2025 στο WRC, με ενδεχόμενο ο αγώνας να προσμετράει στο WRC από το 2023.

Όπως λέχθηκε, ο ΚΣΑ διαπραγματεύτηκε με τον WRC Promoter GmbH και πέτυχε να μειώσει δραστικά το κόστος της συμφωνίας η οποία θα έπρεπε να έχει ως εγγυητή το Κράτος κατά την πάγια τακτική που ακολουθεί πλέον η FIA – αναφέρθηκε το παράδειγμα της Ελλάδας όπου η Κυβέρνηση Μητσοτάκη υπέγραψε τη σύμβαση. Ακολούθησαν δύο συναντήσεις στο Υπουργείο Οικονομικών στην παρουσία του κ. Simon Larkin εκ μέρους του WRC Promoter GmbH. Η δεύτερη συνάντηση, το περασμένο Απρίλιο, ήταν στην παρουσία του Υπουργού κ. Κωνσταντίνου Πετρίδη, ενώ εκ μέρους της Deloitte τη μελέτη της εταιρείας παρουσίασαν οι κ.κ. Κυριακίδης, Χαραλαμπίδης και Χατζηαναστασίου, ενώ το αίτημα του Κυπριακού Συνδέσμου Αυτοκινήτου στήριξε και ο Πρόεδρος του ΚΕΒΕ κ. Χριστόδουλος Αγκαστινιώτης που ήταν επίσης παρών.

Cyprus RALLY 2022 ANTONIS MICHAELIIDESΟ κ. Μιχαηλίδης αποκάλυψε επίσης συναντήσεις τόσο με την Πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής κ. Χριστιάνα Ερωτοκρίτου όσο και τον Αντιπρόεδρο του ΔΗΣΥ και τέως Υπ. Οικονομικών κ. Γεωργιάδη, που αμφότεροι τάχθηκαν υπέρ της πρότασης και προθυμοποιήθηκαν να διευθετήσουν συνάντηση στο Προεδρικό με το αιτιολογικό ότι το πρόγραμμα του Προέδρου της Δημοκρατίας ήταν βεβαρυμμένο. Ο Πρόεδρος του ΚΣΑ ανέφερε ακόμα ότι είχε ιδιωτική, άτυπη συνάντηση και με τον Πρόεδρο του ΔΗΣΥ κ. Αβέρωφ Νεοφύτου όπου ο τελευταίος του απάντησε αυτολεξεί ότι «ο Υπουργός είναι αμετάπειστος», κάτι που «ενίσχυε την υποψία μας για μια προειλημμένη αρνητική απόφαση της Κυβέρνησης», όπως είπε ο κ. Μιχαηλίδης.

Ανακρίβειες στην επιστολή του Υπουργείου Οικονομικών:

Ο κ. Μιχαηλίδης έδωσε στη δημοσιότητα την επιστολή του ΥΠΟΙΚ ημερομηνίας 17 Ιουνίου 2022 σημειώνοντας ότι «δεν μπορώ να μην παρατηρήσω ότι η λεκτική διατύπωση του θέματος στην επιστολή του Υπουργού και οι λόγοι που προβάλλονται σε αυτή ως αιτία για την απόρριψη της πρότασης αγγίζουν τα όρια της υποτίμησης της νοημοσύνης μας». Παράλληλα, τόνισε ότι υπάρχουν ανακρίβειες στην επιστολή με την αναφορά ότι το Υφυπουργείο Τουρισμού δεν συνηγορεί στην χρηματοδότηση του Ράλι Κύπρος. Ο κ. Μιχαηλίδης ανέφερε ότι το Υφυπουργείο έστειλε επιστολή στον Υπουργό Οικονομικών ότι τάσσεται υπέρ της χρηματοδότησης.

Ακολούθως, ο κ. Μιχαηλίδης διερωτήθηκε: «αν η μελέτη της Deloitte θεωρήθηκε ανεπαρκώς τεκμηριωμένη και αναξιόπιστη, γιατί ο Υπουργός δεν ζήτησε την άποψη π.χ. του Πανεπιστημίου Κύπρου, του Γενικού Ελεγκτού, ή άλλου, κατά την κρίση του, κατάλληλου οργανισμού για να κριθεί το αξιόπιστο ή όχι της μελέτης της Deloitte; Δεν ήταν αυτό το λογικά αναμενόμενο; Δεν το έπραξε. Γιατί;»

Κλείνοντας, ο Πρόεδρος του ΚΣΑ ανέφερε: «το διαφυγόν κέρδος της Κύπρου από την εγκληματική απόρριψη της 4ετους πρότασης δεν είναι μόνο οικονομικό.  Είναι και μια χαμένη ευκαιρία για την ανάδειξη της Κύπρου σαν ενός σύγχρονου, προοδευτικού κράτους που μετέχει με αξιώσεις στην διοργάνωση μεγάλων διεθνών αθλητικών εκδηλώσεων. Ενός κράτους που με την αποδοχή της σύμβασης θα κατατασσόταν στα 14 επίλεκτα του κόσμου που έχουν την ευλογία να διοργανώνεται στο έδαφος τους αγώνας Ράλι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος».Cyprus Rally 2022-2025 - summary of benefits prepared by Deloitte

Καταρρακώνεται το «Χρυσό ιωβηλαίο» του Διεθνούς Ράλι Κύπροςcyprus rally

Όπως είναι γνωστό ο Εθνικός μας αγώνας θα γιόρταζε φέτος το 50χρονα του σαν Διεθνής αγώνας στην Κύπρο (1971). Όμως, ο κ. Μιχαηλίδης αποκάλυψε στη Δημοσιογραφική διάσκεψη ότι το φετινό Ράλι Κύπρος που ήταν προγραμματισμένο για το Σεπτέμβριο, δεν θα πραγματοποιηθεί, συνέπεια της άρνησης του Υπουργείου Οικονομικών να εγκρίνει χορηγία για τη διοργάνωση. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η προηγούμενη φορά που δεν διεξήχθη ο εθνικός μας αγώνας ήταν τη διετία 1974-75 συνέπεια της τουρκικής εισβολής. Ο ΚΣΑ έχει ενημερώσει και την FIA αφού ο αγώνας είναι μέρος του Μεσανατολικού Πρωταθλήματος.top 10 «Καταλάβει ο Ιάπωνας;» Οκτώ κορυφαίοι κινητήρες που έμειναν στην ιστορία

Ρήξη στις σχέσεις Κυπριακού Συνδέσμου Αυτοκινήτου και Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου:

Η χείριστη εξέλιξη για τον Κυπριακό Μηχανοκίνητο Αθλητισμό είναι σίγουρα η ρήξη στις σχέσεις του ΚΣΑ και της ΚΟΑ αφού κάτι ανάλογο είχαμε και το 1999 με τη δημιουργία της Ομοσπονδίας. Τότε, ο άθλημα πέρασε δώδεκα χρόνια «εμφυλίου» με καταστροφικές συνέπειες, πρώτα για τους αθλητές και γενικότερα για το άθλημα. Ο κ. Μιχαηλίδης ανέφερε ότι η διαχρονική προσπάθεια της Ομοσπονδίας να πλήξει τον ΚΣΑ αλλά και η συμπερίληψη του ονόματος της ΚΟΑ στην επιστολή απόρριψης της χρηματοδότησης του Ράλι Κύπρος από τον Υπουργό Οικονομικών (επισυνάπτεται), δεν αφήνουν περιθώρια για συνέχεια της εκχώρησης του Sporting Power για διεξαγωγή των τοπικών πρωταθλημάτων.

«Η πρόταση παραμένει στο τραπέζι με την ελπίδα η κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές του προσεχούς Φεβρουαρίου να την κρίνει πιο ορθολογικά»

Πάντως ο κ. Μιχαηλίδης σημείωσε πως παρά την άρνηση του Υπουργείου Οικονομικών να εγγυηθεί την 4ετή σύμβαση (2022-2025), εντούτοις, η πρόταση της FIA μέσω του WRC Promoter GmbH παραμένει στο τραπέζι για την τριετία 2023-2025 εκφράζοντας την ελπίδα η κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές του προσεχούς Φεβρουαρίου να την κρίνει πιο ορθολογικά. Η πρόταση προνοεί διοργάνωση του Ράλι Κύπρος 2023 σε επίπεδο Μεσανατολικού (MERC) ή Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος (ERC) και διοργάνωση των αγώνων του 2024 και 2025 σε επίπεδο Παγκοσμίου Πρωταθλήματος (WRC).

Θα έχουμε συνέχεια στο θέμα μόλις έχουμε και τις θέσεις των υπολοίπων εμπλεκόμενων φορέων.

top 10 - Δείτε τα ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα στην Κύπρο… σήμερα!

Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK