5. Porsche – F1

Η σεζόν της Formula 1 του 1961 ξεκίνησε με νέους κανονισμούς, κυρίως όσον αφορά νέους κινητήρες 1.5 λίτρων. Όλοι οι κατασκευαστές έπρεπε να εναρμονιστούν με τους κανονισμούς αυτούς, κάτι που άνοιξε επίσης την πόρτα για άλλους κατασκευαστές να περάσουν στη φόρμουλα ένα. Οι περισσότερες από τις νέες ομάδες ήταν συνεργασίες μεταξύ κατασκευαστών, όπως η DeTomaso-OSCA, η Lotus-Maserati, η JBW-Climax, η Emeryson-Maserati … Αλλά, ίσως ο πιο σημαντικός κατασκευαστής που εμφανίστηκε στο F1 εκείνη την χρονιά, ήταν η Porsche!
4. Porsche – F1

Το αυτοκίνητο της Porsche ονομάστηκε 787 και μετά από δυο αγώνες το απόσυρε από τις πίστες επειδή ήταν απλά χάλια… Και έτσι ξεκίνησε η εξέλιξη του 804, με έναν 1.5 κινητήρα 180 ίππων (8 κύλινδροι σε ευθεία διάταξη, 4 καρμπιρατέρ Webber, 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο). Οι οδηγοί του ήταν οι Joakim Bonnier και ο Dan Gurney, με την ομάδα απλά να γυρίζει τα μάτια της προς το 1962.
3. Porsche – F1

Με το ξεκίνημα της νέας χρονιάς (1962), οι πρώτοι τρεις αγώνες ήταν καταστροφή με ναδίρ το Βέλγιο όπου τα αυτοκίνητα κρίθηκαν ακατάλληλα ακόμη και για να λάβουν μέρος στα προκριματικά. Ο επόμενος σταθμός του θεσμού στην Γαλλία ωστόσο έφερε μαζί του και αλλαγή τύχης για τον Gurney! Επειδή η ιστορία της F1 είναι γεμάτη με απίστευτες και απολαυστικές ιστορίες, το Γαλλικό GP του 62 ξεκίνησε με είδηση-βόμβα καθώς η Ferrari δεν θα λάμβανε μέρος λόγω της απεργίας των μεταλλουργών στην Ιταλία!
2. Porsche – F1

Σε έναν αγώνα όπου έγιναν πραγματικά όλα ο Gurney ξεκίνησε έκτος (πίσω από Brabham, McLaren, Clark, Surtees και Hill!) και κατέληξε στο πρώτο σκαλοπάτι του βάθρου όταν σχεδόν όλοι οι οδηγοί μπροστά του αντιμετώπισαν πρόβλημα! Ο Gurney κατέκτησε ακόμη ένα βάθρο πριν κλείσει η σεζόν, ενώ εντυπωσίασε τόσο πολύ τον Jack Brabham που τον προσέγγισε για να οδηγήσει για την ομάδα που δημιούργησε ο ίδιος αργότερα. Brabham την επόμενη χρονιά.