Τέρμα το διάλειμμα, τα κεφάλια μέσα! Από την 26η Νοεμβρίου, την επομένη του φινάλε της περσινής σεζόν, περιμέναμε με τα χέρια σταυρωμένα να δούμε τα καινούργια δημιουργήματα των ομάδων του πρωταθλήματος, και φυσικά, να τα απολαύσουμε στις πρώτες (και δεύτερες!) χειμερινές δοκιμές στην Βαρκελώνη όπου, ευτυχώς, φέτος δεν χιόνιζε!

Πριν δούμε ξεχωριστά την κάθε ομάδα πρέπει να κάνουμε αναφορά, χοντρά-χοντρά, για τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες αλλαγές στο πολυαγαπημένο μας άθλημα για φέτος. Πέντε κιλά περισσότερο καύσιμο στο ρεζερβουάρ (από 105 σε 110) ενώ το βάρος του οδηγού πλέον δεν συγκαταλέγεται στο συνολικό βάρος του μονοθέσιου κατά την διάρκεια του ζυγίσματος. Αν ο οδηγός είναι κάτω των 80 κιλών θα προσθέτει η κάθε ομάδα επιπλέον βάρος για να καλυφτεί η διαφορά. Από τη μεριά της, η Pirelli θα απλοποιήσει τους χρωματισμούς  των γόμων σε μόνο τρεις (αλλά θα υπάρχουν ακόμη όλες οι βαθμίδες από Hypersoft μέχρι Superhard) έτσι εμείς θα ξέρουμε μονάχα για soft, medium και hard (άσπρο, κίτρινο, κόκκινο) σε κάθε αγώνα, παρόλο που στα τοιχώματα των ελαστικών θα υπάρχουν κάποια μικρά διακριτικά για σωστή αναγνώριση της κάθε γόμας. Όμως, όλοι ξέρουμε ποια είναι η κυριότερη αλλαγή για το 2019, και αυτή δεν είναι άλλη από τα αεροδυναμικά των μονοθέσιων. Αρχικά πιστεύαμε θα ήταν σχετικά μικρή, μέχρι που εμφανίστηκαν τα μονθέσια του 2019! Προς μεγάλη μας έκπληξη βρεθήκαμε αντιμέτωποι με τις διάφορες ερμηνείες των νέων κανονισμών στα αεροδυναμικά, με πολλές από τις ομάδες να παρουσιάζουν κάτι εντελώς διαφορετικό και δικό τους, με τεράστιες διαφορές στα πλαϊνά αεροδυναμικά (bargeboards) και, βέβαια, στην πιο «απλή» αλλά πάντα απίστευτα σημαντική εμπρός αεροτομή. Οι πίσω πτέρυγες μεγάλωσαν, με το άνοιγμα του DRS να γίνεται ακόμη πιο πλατύ, και ταυτόχρονα, πιο ωφέλιμο προς την τελική ταχύτητα.

Και οι ομάδες; Τι λένε;

MercedesAMG


Οι Γερμανοί δεν μάσησαν τα λόγια τους, και όταν εμφάνισαν την W10, την στήσανε πάνω σε άσπρο φόντο για να φαίνονται όλες οι λεπτομέρειες, επιδεικνύοντας αυτοπεποίθηση και τσαμπουκά. Αυτό που αρπάζει αμέσως το μάτι πάνω στην W10 είναι το γεγονός πως φέρει τους μεγαλύτερους σε μέγεθος αεραγωγούς στα ψυγεία και πάνω από το κεφάλι του οδηγού. Η εμπρός αεροτομή μπορεί να χαρακτηριστεί και συντηρητική (αυτό δεν σημαίνει μη-αποτελεσματική, για να εξηγούμαστε!) ενώ αποτελεί ένα από τα λίγα μονοθέσια φέτος που φέρει λεπτό ρύγχος, σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ομάδες. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός πως, μαζί με την Haas, είναι οι μόνες ομάδες που δεν άλλαξαν καθόλου το ρόστερ τους! Ο πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Lewis Hamilton και ο Valtteri Bottas θα κρατάνε σίγουρα ένα από τα καλύτερα μονοθέσια της χρονιάς. Το αν θα είναι ΤΟ καλύτερο όμως, θα φανεί νωρίς.

Scuderia Ferrari


Το 2018 άφησε πικρή γεύση στο στόμα της πιο ιστορικής ομάδας του θεσμού (παρόλο που φέτος θα στηθεί δίπλα της ένα ακόμα πιο ιστορικό όνομα), και μέσα από μια καταιγίδα αλλαγών, τόσο στο pit wall αλλά και πίσω από τα τιμόνια, εμφανίστηκε η SF90! Πιο μικροί αεραγωγοί από την Mercedes, περισσότερη «φαντασία» στην εμπρός αεροτομή που εμφανίζει ένα μικρό κενό στην εσωτερική των πτερυγίων της ψηλά για συγκεκριμένη κατεύθυνση του αέρα (εδώ έδωσαν πολλή σημασία όλες οι ομάδες φέτος). Χοντρό ρύγχος του monocoque, νέα matte μπογιά, νέο αφεντικό (Mattia Binotto μέσα, Arrivabene έξω) και με έναν νέο οδηγό, ελπίζει για ένα καλύτερο αύριο. Ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastian Vettel θα έχει μαζί του τον εκρηκτικό Charles Leclerc τον οποίο περιμένουν πως και πως οι tiffosi να δουν πίσω από το τιμόνι.

Red Bull Racing


Δύο κύριες αλλαγές φέρει μαζί της η ομάδα των τεσσάρων συνεχόμενων double! Η πρώτη είναι η έλευση του Pierre Gasly στην θέση του Daniel Ricciardo, και η άλλη είναι μια ολοκαίνουργια συμφωνία με την Honda! Το αν ήταν απλά μια κίνηση ανάγκης ή κάτι πολύ πιο μελετημένο και προκαθορισμένο θα φανεί με το που θα πατήσει πίστα η RB15. Το καινούργιο δημιούργημα του Adrian Newey έχει τις δικές του εκπλήξεις, όπως τους οδυνηρά μικροσκοπικούς αεραγωγούς στα πλάγια (ψάξτε τους!), το S-duct επάνω στο ρύγχος για αυστηρότατη κατεύθυνση του αέρα και σωστού διαχωρισμού του boundary layer από την ωφέλιμη αεροδυναμική του μονοθέσιου. Τα bargeboards που σχεδίασε ο Adrian Newey εδώ μόνο extreme μπορούν να χαρακτηριστούν, καθώς είναι μινιμάλ στο σύνολο τους αλλά με απίστευτα συγκεκριμένο σχεδιασμό, ειδικά στη αεροτομή αμέσως κάτω από τον πολύ μικρό αεραγωγό!

Renault F1


Με ένα από τα πιο διασκεδαστικά δίδυμα, Nico Hulkenberg και Daniel Ricciardo, θα ριχθεί στην φετινή μάχη η Renault! Μπορεί ο Nico να μην έχει κερδίσει ποτέ αγώνα στην καριέρα του (έχει όμως εκείνη την βραζιλιάνικη pole position) θα μπορεί όμως να μαζέψει μπόλικη γνώση από τον Ricciardo. Ο τελευταίος παίζει ένα μεγάλο στοίχημα εδώ με την φυγή του από τη Red Bull (αν είχε όντως πραγματική επιλογή επάνω στο θέμα αυτό…). Η Renault που ήταν ένατη το 2016, έκτη, το 2017, και τέταρτη το 2018, δεν λέει να σταματήσει την ανοδική της πορεία. Ωστόσο, η μοίρα τώρα τη φέρνει κόντρα με την πρώην αγαπημένη της Red Bull, οπόταν αυτή θα είναι η περιπέτεια των Γάλλων για φέτος: Βήμα μπροστά για να αποδείξουν στους Ταύρους ότι «το ‘χουν», ή κόντρες με την Haas, Racing Point και Alfa όπως πέρυσι; Η R.S 19 φέρει και αυτή πολύ μικρούς αεραγωγούς, ένα εκτεταμένο εμπρός κομμάτι της εμπρόσθιας αεροτομής (και το γνωστό κενό ψηλά!) και χοντρό ρύγχος, πιθανόν να αλλάξει αρκετά όταν πατήσει πίστα σήμερα στην Βαρκελώνη!

Haas F1


Με τον Romain και τον Kevin επιμένει η αμερικανική ομάδα του Gene Haas, αλλά με καινούργιο κύριο χορηγό (Rich Energy; Ένα energy drink το οποίο δεν είδε ή άκουσε ποτέ κανείς, και γενικά υπάρχει ένα πέπλο μυστηρίου γύρο από το προϊόν αλλά και από τον αρκετά ενδιαφέρον ιδιοκτήτη του εν λόγω προϊόντος!). Η Haas τα έβαλε στα ίσα πέρυσι με την Renault, μέχρι που ήρθαν ατυχίες, από την μία, καλές εμφανίσεις από τους Γάλλους απ’ την άλλη για να χαθεί η μάχη της τέταρτης θέσης στο τελευταίο ‘τρίτο’ του πρωταθλήματος. Φυσικά αν δεν έχανε η Force India τους περισσότερους από τους μισούς της βαθμούς, θα κατέληγε έκτη στο πρωτάθλημα. Το μονοθέσιο δεν έδειξε αρκετές από τις λεπτομέρειες του καθώς παρουσιάστηκε με αρκετά έξυπνο τρόπο, και με «μαυρόχρυσο» χρωματισμό που θυμίζει John Player Special και Lotus των 70’s να κρύβουν πολλά από τα μυστικά του. Με σιγουριά μπορούμε να πούμε πως το μονοθέσιο που παρουσιάστηκε πριν τα δοκιμαστικά δεν θα έχει και πολλά να κάνει με αυτό που θα εμφανιστεί στην Καταλονία.

McLaren F1

Η συνεργασία της McLaren με την Renault θα πρέπει να θεωρηθεί, τουλάχιστον, καλή. Μαζί οι δυο τους προχωρούν φέτος, έχοντας δυο ολοκαίνουργιους οδηγούς πίσω από τα τιμόνια της MCL34: Τον Carlos Sainz Jr., και τον Βρετανό δευτεραθλητή του Formula 2 2018, Lando Norris. Αντίθετα με τις υπόλοιπες ομάδες, η ομάδα του Woking το πιο πιθανών να μας παρουσίασε μια ολοκληρωμένη πρώτη έκδοση της MCL34. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι στην τελετή παρευρέθηκε και η Amanda McLaren, κόρη του Bruce, στην μόλις πρώτη της παρουσίαση μιας McLaren. Όπως και η εργοστασιακή Renault, έτσι και εδώ οι αεραγωγοί είναι αρκετά μικροί ενώ η εμπρός αεροτομή παρουσιάζεται αρκετά συντηρητική και απλή, με την ομάδα του Peter Prodromou να εστιάζει την προσοχή της περισσότερο στα bargeboards όπου πήγε η περισσότερη δουλειά, και φαίνεται καθαρά!

Racing Point F1


Η Force India, δυστυχώς ή ευτυχώς, ανήκει πλέον στην ιστορία του αθλήματος. Εμείς λέμε «δυστυχώς» γιατί πριν να εμφανιστούν τα περσινά προβλήματα και οι ίντριγκες του Mallya, η Ινδική ομάδα ήταν καθαρά τέταρτη δύναμη της Formula 1, και αυτό λέει πάρα πολλά για την πρώην Spyker! Πλέον, ο πατέρας του Lance Stroll μαζί με μια ομάδα επιχειρηματιών, αγόρασαν την ομάδα ακριβώς ως είχε, διατήρησαν τον ίδιο κύριο χορηγό, έφεραν μέσα τον Lance και ετοιμάζονται να συνεχίσουν την πορεία που χάραξε η Force India. Ο Stroll θα έχει δίπλα του τον πολύπειρο και ταχύτατο (αλλά κάποτε στενόμυαλο) Sergio Perez. Αν σας φαντάζει λίγο προβληματικό το δίδυμο αυτό, τότε δεν είστε μόνοι. Ωστόσο δεν μπορούμε να αμφισβητήσουμε παντελώς τον Lance που χάρισε στην Williams καλούς βαθμούς και ένα βάθρο μέσα στο 2017. Για το 2018… ούτε λόγος. Τερμάτισε την χρονιά με 6 βαθμούς. Όσο για την RP19, δυστυχώς τα πράγματα θα είναι δύσκολα καθώς τα οικονομικά προβλήματα της Force India καθυστέρησαν απίστευτα το πλάνο και τον σχεδιασμό, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται το μονοθέσιο με μηδαμινές αλλαγές, με εξαίρεση της απίστευτα απλής εμπρός αεροτομής.

Alfa Romeo Racing


Νοιώθω σίγουρα ένα δέος γράφοντας τις πιο πάνω λέξεις σε ένα τέτοιο άρθρο! Η πρώτη νικήτρια ενός αγώνα Formula 1 αλλά και πρώτη πρωταθλήτρια με τον Nino Farina, φέρνει το όνομα της πίσω στον θεσμό, έστω  και αν είναι κυριολεκτικά η Sauber! Η ελβετική ομάδα παραχώρησε την ονομασία στον ιταλικό τιτάνα, φέρνοντας στις τάξεις της τον Kimi Raikkonen και τον Ιταλό Antonio Giovinazzi. Ο τελευταίος ήταν δοκιμαστής της ομάδας ενώ έτρεξε σε Αυστραλία και Κίνα το 2017. Συμμετοχές που προκάλεσαν  αρκετές θετικές αντιδράσεις, ειδικά στην πρεμιέρα με τη 12η θέση). Η Alfa Romeo δεν πραγματοποίησε επίσημη παρουσίαση του μονοθεσίου, αλλά το εμφάνισε ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου για ένα shakedown! Αυτό που εμφάνισαν ήταν ένα μεγάλο στοίχημα, με την Alfa Romeo Racing να τα ποντάρει όλα για όλα σε αυτή την χρονιά γνωρίζοντας πως δεν έχουν να χάσουν και πολλά, με ένα απίστευτο πειραματισμό στην εμπρός αεροτομή! Μια απλή ματιά (και σύγκριση με τις υπόλοιπες) και θα καταλάβετε τι εννοούμε! Το κενό που εμφανίζεται ψηλά σε άλλα πτερύγια, εδώ είναι πελώριο!

Toro Rosso


Μετά από μια χρονιά κατά την οποία αποτέλεσε κυριολεκτικά το ινδικό χοιρίδιο για πειραματισμό της Honda και της Red Bull, η Toro Rosso εμφάνισε μια αρκετά συντηρητική STR14 στου ίδιους χρωματισμούς με πέρυσι. Το ενδιαφέρον εδώ θα τραβήξει περισσότερο η επιστροφή του Daniil Kvyat αλλά και το βάφτισμα του πυρός του Ταϊλανδού (γεννημένος και μεγαλωμένος Βρετανία) Alexander Albon ο οποίος τερμάτισε τρίτος στο Formula 2 του 2018 πίσω από τον Lando Norris (της McLaren) κατά μόλις 6 βαθμούς! Οι δυο τους θα έχουν στα χέρια τους ένα, παραδοσιακά, μέτριο μηχάνημα (ασχέτως του θαύματος που πραγματοποίησε ο Vettel to 2008) έτσι η δουλειά τους θα είναι δύσκολη, ωστόσο όπως και με τους άλλους rookies φέτος, αναμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε το νέο αίμα της F1.

Williams Racing


Όσο πλούσια είναι η ιστορία αυτής της ομάδας, τόσο μεγάλα είναι και τα προβλήματα της αυτές της μέρες. Η ιστορική Williams δεν θα τρέξει καν στην πρώτη μέρα χειμερινών δοκιμών (και ποιος ξέρει αν θα χάσουν και άλλες), ενώ η FW42 πιθανόν να έχει αρκετές ελλείψεις. Η ομάδα εμφανίστηκε με νέο χορηγό, ο οποίος δεν πιστεύουμε να μπορεί να παρέχει τα κατάλληλα οικονομικά βοηθήματα στην ομάδα αυτή για να βγει από την τρύπα στην οποία έχει, δυστυχώς, χαθεί. Πέρυσι μάζεψε μόλις 7 βαθμούς σε ολόκληρη την χρονιά, έτσι θα χρειαστεί ένα θαύμα. Ίσως το θαύμα αυτό να το φέρει μαζί του ο αγαπημένος Πολωνός όλων, Robert Kubica, που επιστρέφει στην Formula 1 ενώ θα έχει δίπλα του τον πρωταθλητή του περσινού Formula 2, George Russel! Μπορεί να μην έχει (για τώρα) τα λεφτά η Williams, αλλά σίγουρα έχει την χάρη, με ένα δίδυμο οδηγών πάνω στο οποίο θα έχουμε τα μάτια μας καρφωμένα. Μακάρι να τους δώσει ένα αξιοπρεπές μονοθέσιο η ομάδα, τουλάχιστον για να μην παραμείνουν τελευταίοι.

Του Φρίξου Μασούρα

Το μήλο σίγουρα, αυτή τη φορά, έπεσε κάτω από τη συγκεκριμένη μηλιά. Φυσιολογικά λοιπόν, ο Μίλτος Σουτζιής, μαθαίνοντας από μικρός τα μυστικά του χώρου, αλλά και αποκτώντας μοναδικές εμπειρίες δίπλα από τον πατέρα του, θα ήταν έκπληξη να μην ακολουθούσε την ίδια (ειδική) διαδρομή. Με το πέρας των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την απόκτηση του BA Business Management (Marketing), επέστρεψε πίσω στην Κύπρο όπου βοήθησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας autokinito.com.cy. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, αφού είναι μόλις 27 χρόνων, ήδη μετρά στο ενεργητικό του περισσότερες από 20 συμμετοχές σε αποστολές στο εξωτερικό, οι οποίες περιλαμβάνουν παρουσιάσεις αυτοκινήτων, συμμετοχή σε διεθνή σαλόνια και κάλυψη αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού.