Η Audi στην Formula 1 από το 2026

Σε μια έκτακτη συνέντευξη τύπου στη πίστα του Spa, η Audi ανακοίνωσε πως μπαίνει κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Από το 2026, η premium μάρκα θα αγωνίζεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της FIA Formula 1 με μια ειδικά ανεπτυγμένη μονάδα ισχύος που θα παράγεται στις εγκαταστάσεις της Audi Sport στο Neuburg κοντά στο Ingolstadt, σημειώνοντας έτσι την πρώτη φορά εδώ και πάνω από μια δεκαετία που θα κατασκευάζεται ένας F1 κινητήρας στη Γερμανία.

AUDI FORMULA 1 AUDI CYPRUS UNICARSΣτην συνέντευξη τύπου, που μεταδόθηκε και διαδικτυακά για δημοσιογράφους, ο Markus Duesmann, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της AUDI AG, και ο Oliver Hoffmann, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την Τεχνική Ανάπτυξη, απάντησαν σε ερωτήσεις παρέα με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Formula 1 Stefano Domenicali και τον Mohammed ben Sulayem, Πρόεδρο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA).

Το κλειδί για την απόφαση της Audi είναι ότι το πιο δημοφιλές πρωτάθλημα μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο έχει ξεκάθαρο σχέδιο να γίνει πιο βιώσιμο και οικονομικά αποδοτικό. Οι νέοι τεχνικοί κανόνες, που θα ισχύσουν από το 2026, επικεντρώνονται στη μεγαλύτερη ηλεκτροδότηση και προηγμένα βιώσιμα καύσιμα. Εκτός από το υφιστάμενο ανώτατο όριο κόστους για τις ομάδες, το 2023 θα εισαχθεί ένα ανώτατο όριο κόστους για τους κατασκευαστές μονάδων ισχύος. Επιπλέον, η Formula 1 έχει θέσει τον φιλόδοξο στόχο να είναι μια σειρά αγώνων ουδέτερη από άνθρακα έως το 2030.

AUDI FORMULA 1 AUDI CYPRUS UNICARSΟ Oliver Hoffmann, Μέλος του Συμβουλίου Τεχνικής Ανάπτυξης, λέει: «Λαμβάνοντας υπόψη τα μεγάλα τεχνολογικά άλματα που κάνει η σειρά προς τη βιωσιμότητα το 2026, μπορούμε να μιλήσουμε για μια νέα Formula 1.  Ο θεσμός μεταμορφώνεται και η Audi θέλει να υποστηρίξει ενεργά  αυτό το ταξίδι. Μια στενή σύνδεση μεταξύ του έργου μας στη Formula 1 και του τμήματος Τεχνικής Ανάπτυξης της AUDI AG θα έχει πολύ καλά αποτελέσματα.»

Από το 2026, η ηλεκτρική ισχύς για τις μονάδες ισχύος, που αποτελούνται από ηλεκτρικό κινητήρα, μπαταρία, ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου και κινητήρα εσωτερικής καύσης, θα αυξηθεί απότομα σε σύγκριση με τα σημερινά συστήματα κίνησης. Ο ηλεκτροκινητήρας θα είναι σχεδόν τόσο ισχυρός όσο ένας δυνατός κινητήρας εσωτερικής καύσης, ο οποίος έχει ισχύ περίπου 544 ίππους. Οι εξαιρετικά αποδοτικοί turbo κινητήρες 1,6 λίτρων λειτουργούν με προηγμένο βιώσιμο καύσιμο – επίσης προϋπόθεση για την είσοδο της Audi στο πρωτάθλημα της F1.

Η Audi Sport θα συγκεντρώνει τις δυνάμεις της για το έργο της Formula 1 και ως εκ τούτου διακόπτει το έργο της στην ανάπτυξη αυτοκινήτου της νέας κατηγορίας LMDh για τους αγώνες αντοχής. Παράλληλα με τις ομάδες-πελάτες, η Audi Sport θα συνεχίσει το καινοτόμο έργο της με το RS-Q e-tron στο Ράλι Ντακάρ, με μοναδικό στόχο της Audi είναι η νίκη στην έρημο.AUDI FORMULA 1 AUDI CYPRUS UNICARS

Είτε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Sportscar, το US Motorsport, το DTM, το Le Mans ή το Formula E – η Audi Sport έχει θέσει πρότυπα σε πολλές κατηγορίες με πολλούς τίτλους. «Η Formula 1 είναι το επόμενο σημαντικό ορόσημο στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Audi», λέει ο Julius Seebach.

Όσο αφορά το ποια ομάδα θα φιλοξενήσει τους κινητήρες, με τις φήμες ήδη να βλέπουν την Sauber σαν ένα πιθανό προορισμό, ο Duesmann δήλωσε απλά πως «όταν ξέρουμε την ομάδα με την οποία θα συνεργαστούμε, θα το μάθετε και εσείς».

Του Φρίξου Μασούρα

QUIZ- Πόσο καλά ξέρεις τα M3 της BMW;

Ακολουθήστε μας στο INSTAGRAM και στο FACEBOOK

Πάθος, αφοσίωση και εμπειρία σε ό,τι αφορά τον κόσμο του αυτοκίνητου χαρακτηρίζουν την πορεία του Πέτρου Σουτζιή, τα 30 και πλέον χρόνια του, στο χώρο των ΜΜΕ. Τα ίδια χαρακτηριστικά θα έχει και το autokinito.com.cy, το οποίο στοχεύει να γίνει το σημείο αναφοράς για όλους όσους αγαπούν το αυτοκίνητο, το μηχανοκίνητο αθλητισμό ή ενδιαφέρονται για την αγορά αυτοκινήτου στην Κύπρο και στον κόσμο.