Μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές της Formula 1® το 2022 είναι τα νέα ελαστικά 18 ιντσών της Pirelli που τοποθετούνται στα νέα μονοθέσια.
Αυτό που αλλάζει ουσιαστικά είναι η διάσταση της ζάντας, προστίθενται 5 ίντσες στη διάμετρό της. Η προηγούμενη διάσταση παρέμεινε ίδια από το 1960: Πολύ φαρδιά ελαστικά με επικυκλικά πλαϊνά ήταν η εικόνα της Formula 1 στην πίστα για περισσότερο από μισό αιώνα. Τώρα υπάρχει μια πιο μοντέρνα προσέγγιση με μεγαλύτερη έμφαση στην τεχνολογική προσέγγιση με τα αυτοκίνητα παραγωγής και την αισθητική των σημερινών ελαστικών.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Abarth F595: Από την Formula 4 στους δρόμους
Το νέο ελαστικό P Zero F1 έχει το ίδιο πλάτος με πριν (305 χιλιοστά εμπρός και 405 χιλιοστά πίσω) όμως η συνολική του διάμετρος είναι λίγο μεγαλύτερη από τα 660 χιλιοστά ανέβηκε στα 720 χιλιοστά. Η πιο σημαντική αλλαγή είναι η μείωση του πλαϊνού που τώρα μοιάζει με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ της Pirelli τα οποία για χρόνια είναι η επιλογή για τα κορυφαία σε απόδοση αυτοκίνητα δρόμου στον κόσμο.
Αυτό το νέο προφίλ θα αλλάξει τη συμπεριφορά των μονοθεσίων της F1 στην πίστα, θα τα καταστήσει πιο ακριβή στην αλλαγή πορείας. Από τις δοκιμές που έχουν γίνει ως τώρα – τόσο σε στεγνές όσο και σε βρόχινες συνθήκες – η απήχηση των οδηγών είναι θετική. Τα νέα ελαστικά θα συμβάλουν στο να έχουμε πιο ανταγωνιστικούς αγώνες με μονοθέσια τα οποία θα επηρεάζονται λιγότερο από τους αεροδυναμικούς στροβιλισμούς ενόσω ακολουθούν το ένα το άλλο. Το χαμηλότερο προφίλ έχει ως αποτέλεσμα μικρότερη ευκαμψία από το ελαστικό, οπότε μικρότερη επίδραση στη συνολική αεροδυναμική του μονοθεσίου. Όλα αυτά θα διευκολύνουν τις μονομαχίες στην πίστα.
Οι γόμες για τα ελαστικά 18 ιντσών θα είναι επίσης εντελώς καινούργιες, για να διασφαλίσουμε τη σταθερότητα και την διαχείριση της υπερθέρμανσης. Πέντε γόμες διαφορετικής σκληρότητας θα είναι διαθέσιμες για το πρωτάθλημα FIA Formula One World Championship™, του 2022. Σε κάθε αγώνα θα επιλέγονται οι τρεις πιο ταιριαστές το ίδιο ακριβώς γίνεται και σήμερα.